iPad total flopp?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Fredro, 28 jan 2010.

1. juukas

juukas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

jag måste tyvärr gå emot strömmen lite här och jag hoppas att jag inte blir bannad från forumet... jag kan faktiskt tänka mig att köpa en ipad, eftersom att den faktiskt fyller ett syfte, för mig.

jag vill börja med att säga att jag är en super nöjd android-användare och jag skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en iphone på grund av oräkneliga anledningar. några är: ingen multitask, inte ett öppet system, deras approval till app store, ingen customization what so ever och så vidare. jag älskar android och kommer antagligen aldrig att byta.

i mitt hem har jag två datorer, en pc som är kopplad till tvn, som jag tittar på film, surfar och spelar på. jag har också en macbook som jag skriver på, tar med till skolan då det behövs samt tittar på film med när jag är bortrest. alltså använder jag den inte särskilt hardcore.

det är där ipad kommer in i bilden, jag skulle kunna byta ut min macbook mot en ipad; den är lättare att ta med sig överallt, jag kan surfa på den, läsa böcker, skriva, spela spel t.ex. nintendo 64(!) (något jag verkligen, verkligen saknar på android-telefoner). allt packat i ett ursnyggt ui, jag kanske inte kan göra lika mycket i den som i min android telefon, men det är jag inte ute efter heller,till det har jag min htc magic och min pc.

jag förstår att den för väldigt många kan ses som en total flopp, men för just min målgrupp kan den faktiskt vara handy som fan.

är jag helt hjärntvättad av apples onda marknadsföring eller kan ni förstå mig?

ett argument som jag inte direkt kan 'vinna' över är att den inte har multitasking, vilket jag tror anländer i nästa stora uppdatering som brukar komma till sommarn, om det inte gör det så kanske det inte blir ett köp. jag vill ju lyssna på spotify samtidigt som jag surfar... duh

2. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

3. asphyxie

asphyxie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

4. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lite väl tidigt att säga antar jag, och ett urval av 50 units på 700 000 enheter? Det återstår att se, det går nog lösa.

5. Gecko

Gecko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har svårt att se att iPad floppar när det är ett äpple på baksidan. Jag är dock själv inte intresserad av en iPad. Det verkar mest vara en kul pryl, och som så många andra sådana har jag svårt att se en plats för den i mitt vardagsliv.

6. coolof

coolof Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag gillar mycket av det jag ser på iPhone men känner att prylen som jag alltid har med mig gärna får täcka fler praktiska syften och därför föredrar jag Android, framför allt dess "passiva" tasks som kan köra igång så fort de behövs. Det finns däremot saker på iPhone som såklart vore kul att ha och jag känner själv att jag hade haft störst användning av den hemma.

Men sen kommer man till alla saker som den saknas och då känns den genast så ofärdig och onödig. Det den gör räcker liksom inte. Tänk om man kunde plugga in den till TV:n och spela upp film den vägen. Eller använda den som multifjärrkontroll (den gör mycket mer och är dessutom billigare än dyra multifjärrar). Eller varför inte använda den som stor, praktisk karta/GPS när man är ute och åker? Visst, en väldigt stor GPS jämfört med en TomTom eller liknande men samtidigt oslagbar om man snabbt vill komma åt stora kartor och vägbeskrivningar. Men just det, ingen GPS och endast WiFi om man inte vill köpa ett separat 3g-abonnemang bara för iPaden. Att använda den som ebok-läsare känns inte heller särskilt klokt eftersom skärmen inte är anpassad för det. Hela poängen med ebok-läsare var ju att hitta ett digitalt sätt att läsa böcker på eftersom man inte vill läsa på vanliga, bakgrundsbelysta skärmar.

Så jag förstår faktiskt inte, jag kan se användningsområden för den men för varje rätt steg framåt tycks iPaden ta ett par felsteg bakåt. Det saknas helt enkelt för många funktioner, apps är kul och är det just kul apps man är ute efter är väl iPaden ett bra val, men det krävs mer än roliga apps (som oftast kostar pengar dessutom) för att få mig att hosta upp 5000kr. Ja tack till idén men nej tack till utförandet.

7. Gecko

Gecko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den "vanliga" iPadden har väl bara WiFi, ingen Ethernet, Bluetooth, USB eller liknande? Har man inget trådlöst nätverk hemma är en sådan ganska begränsad.

8. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Du kan lägga till 3G-funktionalitet. har för mig att det kostar runt 100$ extra.

9. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

10. zzone

zzone Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kanske vore något för google då, komma med något liknande som man kan använda på något bra sätt, med android.

Edit: Men någon flopp blir det inte, hadde den kommit från MS så hadde den blivit en flopp, inte för att det hadde varit någon dårlig produkt, men eftersom det inte är apple :)

11. Gecko

Gecko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förvisso, men då måste man ha ett abonnemang med, antagligen utöver sitt telefonabonnemang, bara få att kunna surfa och ladda ner apps.

Kostar lite mer än det smakar men har man pengar att smälla, varför inte?

12. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Skulle verkligen kunna tänka mig att google släpper en :) Fast mycket mer öppen så att man ska kunna göra program som multifjärkontroll samt att man ska kunna använda skrivbord etc och "docka" den. Skit i kamera och gps egentligen onödiga kostnader! Satsa på att göra den till en läsplatta med funktioner från en dator och främst spel och film. MEN 3g ska vara orginal och inte så jävla dyrt !.1.1.1.! (borde kunna fixa så man kan använda ett sim från sitt vanliga abonemang..)

13. coolof

coolof Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag hoppas att det här går i trådens linje; Läste här om dagen om att specs på HP Slate läckt ut på internet. Vad tror ni om den produkten? Den kör trots allt Win7, har HDMI-anslutning och klarar av 1080p-playback. Vanliga applikationer i ett vanligt operativsystem med ett vanligt filsystem. Verkar lite mer attraktivt om ni frågar mig.

14. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag vill inte köra windows tyvärr. Men det blir ju bra ju mer företag som utvecklar en sådan produkt för inom 2-3 år kanske vi har en produkt som faktiskt är bra!

15. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Låter verkligen mer intressant tycker jag. Synd bara att det är HP som gör den..

Btw, gick hyfsat fort att knäcka ajpaddan. Kanske inte så oväntat dock men ändå.

iPad upplåst på en dag - Sweclockers

16. tomcat

tomcat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nä, INTE windows i en Pad. Hellre iPhone OS då, faktiskt. Helst Android eller Linux. Typ Wepad som (förutom namnet) låter rätt intressant.

17. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag är rätt intresserad hur de kommer lyckas med Chrome OS. Den är ju ändå gjord för netbooks, dvs små datorer. Kanske skulle funka på en platta?

18. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

19. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Det verkar nästan som att apple är på väg bakåt i utvecklingen istället för framåt. Alla andra lägger till och utvecklar funktioner men de verkar ta bort dem eller låsa bort det på ett eller annat sätt... skumma människor de där :P

Sen så vill jag också påpeka att jag byggde en dator för inte så länge sen med en fyrkärnig Amd Phenom CPU, 4Gb DDR3 Ram och ett directx11 grafikkort och ändå är det mkt billigare än det där skitet.. och kan göra sååå kt mer; som att maxxa alla spel jag någonsin testat :D

20. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Ja men Steve har ju sagt att den är bra och att det enbart är de funktionerna du behöver och då måste det vara så.

Men fick du ett halvätet äpple på din ;) Tänk på hur mycket bättre prylarna blir om dom har det.