iPad total flopp?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Fredro, 28 jan 2010.

1. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
  2. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

När jag först blev skickad den länken av en kompis satt jag och väntade på att sidan skulle ladda klart... haha.

3. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om en bloggare säger "Jag tycker iPad är ful för den är inte rosa" så rasar bloggarna mot iPaden också. Jag tycker iPad sammanfattas bäst ungefär som någon Apple-evangelist skrev: "iPad kommer tilltala dom som är beredd på något nytt och förvirra och uppröra dom som vill ha det gamla" ;-)

De flesta som blev missnöjda med sin iPhone, inklusive mig, blev det till största delen för sånt som tillrättaläggs i OS 4-serien. Jag är grymd nöjd med min HTC, men det skulle inte förvåna mig om Apple kommer att "gå om" igen, både med iPhone och iPad, när OS 4 serien har kommit ut och fått mogna lite. Typ OS 4.3 eller nåt!

4. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hur gammalt är det inte med ett stängt OS som inte klarar multitasking?

Förövrigt så skulle jag aldrig vilja skriva långa texter på ett touchskrivbord. iPad ersätter ingen laptop och ingen smartphone. Hur prisvärd är den då egentligen? Den är bra ifall man ligger i soffan och slöar... Oj, bra anvädningsområde.

Anteckna på lektioner? Kan jag simpelt göra på min mobil.

5. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det finns fördelar precis som det finns nackdelar med multitasking också, men jag håller med dig. iPad är egentligen inte särskilt attraktiv före OS4, men det är ju på väg som tur är!

Prisvärd är den inte på nåt sätt, men det är bara ett problem för oss som inte har "råd" att köpa den (t.ex. jag) :)

6. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har man en förmögenhet så att man kan slösa hur mycket man vill och köpa mindre prisvärda saker så hade en iPad legat där uppe bland "att-köpa-listan", men som det är nu kommer jag aldrig att köpa den.

Sedan så tänkte jag snarare på ditt citat med nytt och gammalt varav iPad inte är speciellt ny med tanke på dess funktionalitet.

7. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag tror på dessa surfplattor, dock inte på ipaden. Man borde kunna koppla in ett vanligt skrivbord så de ska finnas USB uttag, samt 3g ska ingå. Tror de kan bli en liten hit isf.

8. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

USB och möjligheten att koppla in externa hårddiskar och usbminnen är ett måste om jag skulle köpa en surfplatta.

9. Brain

Brain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag tror jag hittat någon som delar mina åsikter i denna fråga. Även om Applefanboys inte inser bristerna hos Apples produkter och följer Steve som slavar, men för den sakens skull ska vi inte bli kaxiga. Personligen älskar jag Macar, de är snygga, presterar bra (till det de är avsedda för) och har ett riktigt bra UI. De är dessutom den enda produkt från Apple som inte är helt inlåst. Tyvärr är de numera overpricade (förutom de billigaste modellerna), men det är i alla fall riktigt bra.

Det bästa Apple har gjort är nog iPod, den är inte extremt overpricead, och den fungerar riktigt bra. Men i och med att telefonerna tar över allt fler uppgifter från andra apparater så behövs inte iPodarna längre. Detta insåg Apple och byggde en iPod med möjlighet att ringa. Den var väl inte så jättelyckad, men blir allt bättre, och förutom överpris och inlåsning är den nu ganska bra. Men tack vare marknadsföringen har man lockat till sig hela världen, och fått en mur av fanboys som försvarar den i allt.

Vad gäller surplattan iPad så är idén bra, men i dagsläget bara en gigantisk iPod Touch, inte vad den borde vara. Trots det fortsätter folk att försvara den som det coolaste som finns o_O

10. danjeman

danjeman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Klämde och kände på en Ipad idag, naturligtvis surfade ja in på swedroid.se direkt :)

De som slog mig först va hur tung den är, att sitta och hålla i den med ena handen och skriva med den andra orkar man inte göra länge.

11. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Intressant input. Läste någonstans att den också var jäkligt svår att hålla bekvämt i t.ex. en soffa. Den glider liksom ner om man stödjer den mot benen och att skriva i den vilkeln, med händer nästan lodrätt, skall vara rätt jobbigt.

Hur tycker du?

12. danjeman

danjeman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

ja de är inge bekvämt alls, och om man väl håller i den är känns det riktigt onaturligt att skriva med en hand, gick inte alls snabbt..
    men de är väl en vanesak iofs.

Den ser bra ut, är tunn, och lite cool faktor.

Men jag kan inte tänka mig när ja tycker den skulle vara bättre än min laptop som är 13"

13. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Någon troende fruktoman beskrev multitasking som något gammalt och omodernt på IDG för ett tag sedan. Att köra ett program åt gången var tydligen det senaste :)

14. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Har jobs sagt att det bara ska gå att köra ett program i taget, så är det ju självklart att det är det senaste!

15. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Men nu har Jobs ändrat sig och lagt in en slags multitasking light i iPhone OS4, så man kan nog förvänta sig att fruktpojkarna gör det också.

16. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jaha, detta blir mitt andra inlägg här på forumet. Jag kan inte låta bli att reflektera över hur inskränkt och förutsägbar samtalstonen är vad beträffar Apple i allmänhet och iPaden i synnerhet. Det känns ju lite grann som att hamna i det gamla stridsträsket mellan M$ Win och Mac...

Jag är själv en mac-användare sedan många år tillbaka ("konverterade" från Windows efter att haft Win 95) och är hur nöjd och glad som helst. Hemma kör jag nu OS X på mina två macar och Ubuntu på min netbook. Jag har skaffat en android-lur och kommer att köpa en iPad så fort den officiellt lanseras i Sverige. Utan tvekan. Jag tycker Windows är fult och klumpigt och gillar både Ubuntu som OS och iOS, som jag tycker är snyggare och ett mer intuitivt gränssnitt. Men detta är ju en smaksak, inget annat. Jag gör ingen ideologisk grej av det. Jag visste dock inte att så många android-användare tycks lida svårt av mindervärdeskomplex gentemot Apple...Det är lite förvånande. Och, yes, jag har alltid gillat multitasking - redan innan Jobs sa att det inte behövdes...:-)

17. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

18. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ja eller så köper man ett anteckningsblock och penna för 19:-.

19. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Haha, precis.

20. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    en kompis som har en IPAD har en skin skall och när vi skulle äta middag så kom menyerna in sen beställde vi och när den skulle ut så låg den i hopp fäld och kyparen kommer och tar menyerna och IPADEN och min kompis ropar och blir helt hysterisk när han märker den är borta och sen kom kyparne till backa med den :cool:

så håll öga på den <3