Diskussion: iPhone 12 Pro Max

Diskussion i 'iPhone 12-serien' startad av Swedroid, 13 okt 2020.

1. Tannupannu

Tannupannu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Massa? Jag köpte bara en :D

darkshippo gillar detta.
  2. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
  3. nadbmal

nadbmal Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Taggad som man är började jag kolla på Webhallen och sortera efter mest sålda.

När det gäller Pro Maxarna är ställningen:

1. Blå 128
    2. Blå 256
    3. Grafit 128
    4. Grafit 256
    5. Guld 128

Och längst ner är Silver 512.

Om man kollar hela delas Iphone kategori och sorterar på mest sålda så måste man ända ner till plats 13 för att hitta en Pro Max så verkar inte ha varit såååå högt tryck på dem.

Känner mig ganska säker på min Grafit 128 beställning, speciellt då min beställning var klar redan 13:58. Bara webhallen får in några så tror jag att jag har en ganska snart :)

(I övrigt är den första Mini nere på 25e plats så verkar ha varit väldigt lugnt med den)

4. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 290

MINA ENHETER

Var tvungen att beställa hem ett skal för att kolla storleken.. hade 11 pro max ett tag och fungerande ju men inte optimalt - dock hade ju batteriet och kameran varit grymt att ha med sig :)

5. Tannupannu

Tannupannu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Apple Leather Case verkligen levererar. Så glad att jag beställde en svart till min Max. Nu är det bara att vänta till fredag :)

Bifogade filer:

pjm1891 och Fridensliljor gillar detta.
  6. Droid87

Droid87 Guest

Displayskyddet förstör hela exklusiviteten med en iphone. Läderskal ökar den fina känslan men displayskyddet förstör navigeringskänslan som är hela grejen med ios...

7. Finskpinne

Finskpinne Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Jag håller tyvärr inte med dig ett dugg.. Hade Whitestone dome på både x och xs
    Störde mig inte ett dugg

namkrad, allerkrans92, R3b0rn och 3 andra gillar detta.
  8. Fridensliljor

Fridensliljor Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5 904

MINA ENHETER

Haha sorry men det var fan bland det dummaste jag läst på bra länge :cool:.

rince0r, allerkrans92, Jonthan och 2 andra gillar detta.
  9. tojjetok

tojjetok Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 898
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Samma här kört 40 tal glasskydd inkl Whitestone. Men landat i ESR nu kände på min 11 pro max ej skillnad alls på med eller utan glas. Räknar kallt att de skydd jag har liggandes nu skall vara minst lika bra på 12 pro maxen :)

R3b0rn, Ekman, Finskpinne och 1 annan gillar detta.
  10. Finskpinne

Finskpinne Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Det lär dom vara :)

11. Droid87

Droid87 Guest

Man får göra som man vill men jag tycker displayskydd är skit. Jag har en kusin utomlands som sålde och monterade sådana i sin butik förut. Han försökte jämt få alla att använda dessa. Det enda syfte displayskydden uppfyllde är att gå sönder omgående så att han fick sälja ett nytt om och om igen. Så det är en ren gimmick. Jag har haft skal på alla mina mobiler men inte displayskydd. Jag har tappat dem åtskilliga gånger utan att displayen pajat. Jag skulle dessutom mer än gärna betala 1000-1500kr i självrisk den dagen jag har sönder min mobils display bara jag slipper något så onödigt och fult som ett displayskydd. Får nästan känslan av att folk som kör displayskydd har samma inställning till allt de köper; lägger plastskydd över soffan hemma, folierar bilen osv. FFS, lev lite och låt saker paja om det nu sker.

12. Fridensliljor

Fridensliljor Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5 904

MINA ENHETER

Du får sluta trolla, tack :-*!

Finskpinne, allerkrans92, R3b0rn och 1 annan gillar detta.
  13. Droid87

Droid87 Guest

Oj så svårt vissa har att ta att man inte måste tycka likadant i allt. Man får vara annorlunda. Frågan är om ni vågar vara annorlunda...

Fille84, nDre och 2crueal4u gillar detta.
  14. pjm1891

pjm1891 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    865
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 16 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 16 PM
    Får åka och plocka upp ett sadelbrunt läderskal i Täby någon dag, vart snyggt på den blåa. 1 månad tills man får luren, förhoppningsvis går det lite snabbare.

Undrar om stängd botten förstör lite i flytet i svepgesterna?

15. Droid87

Droid87 Guest

Jag hade på ett siliconskal på min 12 Pro innan jag returnerade den. Upplevde att UI:t var anpassat till att man började swipa uppåt en liiiiten bit upp/in på displayen. Kan ju vara en del i mjukvarudesignen när iphonen via magneterna vet att man satt på ett originalskal att den vet att swipegesterna hamnar lite längre in.

Däremot så har jag slitit sönder ett siliconskal per 8-10 månader då de nedre hörnen intill den öppna delen där nere av någon anledning nötts sönder. Så jag hoppas skal med en sluten design runt om hållet bättre.

16. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 112
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Tror inte det handlar om att våga eller inte våga. Jag använder skärmskydd för att skydda min telefon från repor, tappar den väldigt sällan. Och vill definitivt inte ha repor på skärmen, dels för att det stör mig och dels för att värdet sjunker som en sten i vatten.
    Men Du får tycka att det är skit så tycker vi som gillar skärmskydd att det är bra :cool:

Ekman, Finskpinne, Fridensliljor och 4 andra gillar detta.
  17. psp123

psp123 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5 565

MINA ENHETER

Jag har alltid avskytt skärmskydd och undvikit det förr.
    Satte dock på ett ESR på iPhone 12 som jag ska göra mig av med när Max kommer.
    Jag märker inte ens att det sitter ett skydd på. Displayen är precis lika responsiv som original och fingrarna glider lika bra över skärmen. Väldigt imponerad. Kostade dessutom bara 130:- för tre stycken.

Har beställt samma till Max.
    https://www.amazon.co.uk/gp/product/B08CXPDN92/?tag=oid0d-21

iPhone 11 som jag varit väldigt försiktig med har fullt med små repor på displayen.
    Om det gör någon skillnad vid fall vet jag dock ej.

debengue och Droid87 gillar detta.
  18. Droid87

Droid87 Guest

Har det slagit er att de repor ni fått på era mobiler kommer från skärmskyddet i sig? Smuts som tar sig in under och sen gnuggas det mot displayen hela tiden. Eller är det displayskyddet och dess lim som gnuggas mot skärmen och repar. Annars är det märkligt att jag aldrig fått minsta lilla repa på en mobilskärm någonsin.... Jag har mobilen med och svettas med den när jag springer, på stranden i sanden osv. Kommer hem och tar av skalet, häller lite Yes i handen och sen tvättar jag mobilen med ljummet vatten och Yes med händerna, torkar med en kökstrasa och sen e det bara att köra på igen.

19. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Har kört med tempered glass hur länge som helst då jag HATAR repor i displayen. Har själv inte testat hur det fungerar vid fall men det har mina barn och min fru gjort... Det funkar till 90%, beroende på hur telefonen landar. Har själv aldrig haft ett glasskydd som spruckit i kanterna men på barnens telefoner händer det misstänker det har med att göra hur man behandlar telefonen. Har samma skärmskydd som jag monterade på min 11 pro max och det är lika bra nu som då.

20. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 112
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Nej det är inte skärmskyddet som repar eller rör på sig. Man kan beroende på vilken användning telefonen har, få repor på skärmen. Men det är utan skärmskydd.