Diskussion: iPhone 12 Pro Max

Diskussion i 'iPhone 12-serien' startad av Swedroid, 13 okt 2020.

1. tigerstrom

tigerstrom Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Jag upplever att skärmskydd flera gånger har spruckit när man tappat telefonen men att den vanliga skärmen har klarat sig. Vet inte om det beror på att skyddet hjälper eller att skärmen i dig är tåligare.

2. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 112
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Skyddet tar mesta av smällen och räddar skärmen. Om det är ett bra skärmskydd.

tigerstrom gillar detta.
  3. rince0r

rince0r Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    803
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Ja, smuts och skit blir säkert ett problem om du sitter i sandlådan och monterar det.

Har aldrig någonsin varit med om att jag fått repor av skärmskydd. Jag måste vara en riktigt grym jävel på att montera bara, så är det nog...

RuffyMan, silverfang, allerkrans92 och 6 andra gillar detta.
  4. Droid87

Droid87 Guest

Nån som beställt magsafe-laddaren eller magsafe-plånboken? Jag kör på med mina 149kr Ikea chi laddare. Vill ändå ladda så långsamt som möjligt för batteriets hållbarhet.

Förresten, någon som har tips på en mobilhållare till bilen som man kan montera en så stor mobil i? Jag vill inte sätta den i rutan, inte limma något på bilen och sen vill jag att mobilen ska sitta i ett liggande läge. Tips?

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Jag har beställt denna och även fått hem nu

HaloLock Magnetic Wireless Car Charger Mount for iPhone 12 (Supports MagSafe) - ESR

Hade en liknande nillkin med medföljande magnet ska till min XS Max och den fungerade suveränt

Droid87 gillar detta.
  6. Droid87

Droid87 Guest

Tack för tipset. Jag har just beställt en hållare som heter Spigen Stealth från www.bumpy.se Jag hoppas den är så bra som den verkar. Hoppas 12 Pro max ryms i denna...

Påverkar inte magnetkonstruktionen mobilens radioprestanda gällande den du beställt?

7. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Den hållaren fungerar säkert jättebra.

Upplevde inga problem med magnet fäste när jag använde det och nu med magsafe känns det ju bara ännu säkrare men vi får väl se

8. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    så är det ju inte. Du har ju skärmskyddet för att inte slita på displayen. Sandkorn, alltså allt som är hårdare än lvl6 på mohs hårdhetsskala kommer repa displayen. Har du ett skärmskydd så sliter du på det istället. Det är omöjligt att inte få en repa på en display om den används. Testa gå till stranden och ta lite sand eller lite grus och gnid mot skärmen. Du kommer garanterat få repor.

9. Droid87

Droid87 Guest

Hade varit jättekul om det kom magsafe-hållare till bilen från tredjeparts-tillverare. Om ni hittar sådana får ni gärna tipsa här. Nu ska den fria datan med 3 användas flitigt.

10. Droid87

Droid87 Guest

En mobil i det absolutaste toppskiktet ska ha en design med en skärm som tål ca 5 års användning. Och det har de mobiler som säljs i den prisklassen idag. Jag har aldrig fått en enda repa.

Skärmskydd är en kassako för de som tillverkar dem. De tar lite plastmassa, formar en genomskinlig skiva, designar den så den spricker vid minsta stöt och tar 2000% marginal. Då de spricker så fort så inger de den som köpt de en placeboeffekt av att ha köpt nåt bra. De slänger på det in lite coola namn på deras ”magiska” displayskydd och succén är total. Ni kan ju fundera på varför Apple i sig säljer skal men inte displayskydd.

11. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 290

MINA ENHETER

Hehe rent affärsmässigt borde ju Apple göra just det som du beskriver det :) men samtidigt vore det att säga att deras skärmar inte håller måttet och behöver skyddas vilket vore hål i huvudet rent varumässigt. Alla gör som de vill men mina mobiler har utan skydd blivit repiga och med skydd som nya.

12. darkshippo

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    alltså, det är ju bara fysik. Glas är hårt men sprött tempererad glas har en hårdhet på 6 i mohs skala. Det är alltså inget du kan förklara bort. Apple Store säljer Belkins skärmskydd så där faller ditt resonemang. Kört jobbets iPhone 8 utan skärmskydd och displayen ser ut som skit, medans sambons skärm på 6S är i nyskick pga skärmskyddet hon har haft på.

13. pjm1891

pjm1891 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    865
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 16 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 16 PM
    Apple inte bara säljer dom har en händig apparat som applicerar det perfekt också.

14. rince0r

Mottagna gillanden:
    803
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Det där är ju rent struntprat. Bara för att du inte fått någon djup repa är det helt omöjligt att undvika lättare repor och hairlines utan skärmskydd, förutsatt att du inte förvarar telefonen i en ullstrumpa i fickan.

Fem år utan repor? Jo tjena, jag ger det fem dagar till första hairlinen. För 99,9 procent av befolkningen är ett skärmskydd en väldigt billig och enkel försäkring för en telefon som kostar 10k+. Jag antar att vi 99,9 procent är sjukt fumliga och oförsiktiga också eftersom vi behöver det. Att tillverkarna har en sjukt saftig marginal på skärmskydden har ingenting med dess effektivitet att göra.

15. Droid87

Droid87 Guest

Alltså lite tepor hör ju till. Det är normalt slitage och inget jag skyddar något jag köper mot. Har inte behövt. Däremot om man ser till att skärmen kan krossas/spricka så räcker det med ett kvalitetsskal utav någon seriös tillverkare. Alltså inte 29kr skalen från Alibaba, Ebay, Amazon.

Jag har sett den där appraten inne på Apple store och ofta tänkt på hur man e funtad som lägger 500kr på det. Om vi antar att det på den svenska marknaden funnits 13 generationer iphones sedan 2007 så har jag köpt typ 7 av dem. 3G, 3Gs, 4, 4s körde jag t o m utan skal, tappade dem massor och lyckades faktiskt inte paja skärmen utan bakstycket i plast eller kameralinsen. Sen var de rätt repiga men gick fint att sälja ändå.

16. rince0r

Mottagna gillanden:
    803
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Case closed.

IAMMA, allerkrans92, Nihliuz och 5 andra gillar detta.
  17. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Köpte spigens skärmskydd. Såg lätt ut att sätta på. Kör alltid med deras skal liquid air som håller hög kvalité.

Var en hel del klagomål förra året på repor för små saker så jag chansar inte. Kört oneplus 7t pro utan skydd nu ett år utan repor. Hairlines finns de väl några stycken som du ser i starkt ljus i vinkel. Men ser dom i princip aldrig om jag inte letar efter dom med lampa :P
    Vågar man hoppas på en från 3 på fredag :P

Droid87 gillar detta.
  18. kajsthlm18

kajsthlm18 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    577
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Tror de tar 369kr inklusive montering vilket är helt okej om man får en perfekt applicering. Annars kostar ju märkes displayskydd (Belkin, Zagg, Copter etc.) ungefär lika mycket där man själv for montera.

19. Tannupannu

Tannupannu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Personligen skulle aldrig gå med den sadelbruna. Lite patina på läder gör inget men inte på min telefon, tack. Efter 3mån blir det slitet och fult.

darkshippo gillar detta.
  20. darkshippo

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Håller med där. Det är inget för mig heller.

Fick iväg min beställning 14.02. Tror personligen att jag får den innan jul typ.