Fick min igår vid middagstid, installerat appar och uppdaterat till 14.2 och håller på att vänja mig vid det handfängsel som ios innebär (kört android lurar innan, dock har jag appletv4k så lite hum har jag).
Det som är ett genomgående feltänk i ios är att man kan inte använda sig av mappar.. men men.
Om kamerorna:
* Ultra vidvinkelkameran fungerade riktigt bra i dagsljus men så fort ljuset försvinner så kommer jag avstå från att använda den.
* Huvudkameran presterar riktigt bra i både foto och film går att använda i sämre ljus med bra resultat.
Stabilisatorn funkar hur bra som helst för mina darriga händer.
* Kameran med 65mm brännvidd funkar fint i bra ljus men är inget man använder i dåligt ljus.
Har filmat en del Dolby vision idag under timmen det var solstrimmor och man kan inte klaga på kvaliteten, endast lite justering av vitbalans behövdes, använder Davinci resolve och exporterar till HLG.
Testade att redigera i iMovie ....det funkade att redigera Dolby vision efter uppdatering till senaste versionen och appen levererar färdig 4k60p HDR film i kvaliteten 50 Mbit/s.
Överlag är jag väldigt nöjd ...bra flyt "trots" 60Hz skärm, telefonen känns rapp, verkar ha bra batteritid samt HDR video ser mycket bra ut direkt från telefonen.
Last edited: Nov 14, 2020