Måste slänga in en ”rant” för retur processen till Apple Store för finewoven skalet.
Begär att returnera via deras portal online får informationen om att jag kommer att få gratis fraktsedel:
Visa bifogad bild 164102
Får aldrig någon fraktsedel utan bara ett dokument med ett returnummer och adress.
Vidare i retur instruktionerna (för min specifika retur , inte någon generell retur info sida) står det att det skall fraktas via Fedex.
Visa bifogad bild 164103
Fedex vet så klart inget om detta, kontaktar Apple support som informerar mig att ”valutan” är för låg och kommer därför inte få en fraktsedel.
Förstår inget, efter förtydligande förstår jag att beloppet på ordern är för låg och därför måste jag betala för frakten för att sedan skicka in kvitto och be om återbetalning.
Gör enligt deras instruktioner och skickar tillbaka skalet betalar för rek. varubrev.
Skickar sedan kvittot till mejlet jag fick men för inget automatiskt svar som man brukar få. Skickar 2 påminnelser om att jag önskar få återkoppling men inget svar.
kontaktar vanliga supporten via mejl och får jag följande information:
Visa bifogad bild 164104
Har dock aldrig angett något bankkonto eller några detaljer om vart jag ska få återbetalningen.. påpekar detta i ett nytt mejl men har fortfarande inte fått återkoppling så fortsättning följer.
Sista gånger jag beställer direkt från Apple store..
Click to expand...