iPhone 4 är ju bäst....not

Diskussion i 'Allmänt' startad av ErikHTC, 7 jun 2010.

  1. ErikHTC

    ErikHTC Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    jag gillar att läsa apples förklarningar av att iPhone 4 är så mycket bättre :P

    1.
    While everyone else was busy trying to keep up with iPhone, we were busy creating amazing new features that make iPhone more powerful, easier to use and more indispensable than ever. The result is iPhone 4. The biggest thing to happen to iPhone since iPhone.

    Haha, alla andra gick ju om iPhone med ruskig fart och nu när iPhone 4 släpptes så kom de bara ikapp.

    2.
    People have been dreaming about video calling for decades. iPhone 4 makes it a reality. With just a tap, you can wave hello to your kids, share a smile from across the globe or watch your best friend laugh at your stories — iPhone 4 to iPhone 4 over Wi-Fi. No other phone makes staying in touch this much fun.

    Videosamtal har väl funnits länge? :S
    och att kunna göra det över wifi, det är ju bara att ladda hem en app som är gratis ;)

    3.
    iPhone 4 introduces a whole new way of multitasking. Now you can run your favourite third-party apps — and switch between them instantly — without slowing down the performance of the foreground app or draining the battery unnecessarily.1 This smarter approach to multitasking is available only on iPhone.

    Sant att detta sätt (deras program för multitasking) endast finns till iPhone, det är ju giriga apple vi talar om. Men tyvärr så var Android före där med.
     
  2. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Hahahah, den gillar jag.. så sant så sant :)
    Ironiskt, patetiskt.. eller vad man nu ska kalla det...
     
  3. RuffyMan

    RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    909
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    Ni får ju ta och tänka på att apple släpper en ny iPhone varje år, android mobiler kommer ut hela tiden med olika versioner och folk jämför fortfarande 3Gs med de senaste android mobilerna.

    /V
     
  4. Hojte

    Hojte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Men det är ju för att Iphone os bara har 3 telefonversioner, då jämför man den senaste med den bästa av android telefonerna, då det är egentligen de enda os man kan köra på mobilen, förutom maemo då men det har glömts bort lite i kriget mellan iphone och android.

    så klart man jämför med iphone 3gs eftersom det inte finns nån annan mobil förutom några android mobiler som tilltalar en om man har den prisklassen, som inte kör windows mobile.

    så om iphone os hade släppts fri för telefontillverkare hade man sett jämförelser med flera olika mobiler, men just eftersom dom bara har 1 som har varit bäst med iphone os i sig på 1 år så får man ju jämföra med dom,

    och frågan är som många ställer sig ska man köpa iphone eller android och då får man ju som sagt jämföra med bästa telefonen från apple mot den android telefon som tilltalar en.
     
  5. djstoffe

    djstoffe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Ääh! Låt fanboysen tro att den är bra så dem håller tyst. ;-) Förstår verkligen inte hypen som uppstår så fort Steve Jobs råkar släppa en fis. Den fick 5/5 i Metro idag....utan att ens testat den! Hur köpt är man då?

    Ang. punkt 2? Vad menas? Att man ska kunna köra videosamtal mellan två lurar som använder WiFi? Vad är meningen med det?..
     
  6. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Videosamtal (enbart mellan iphone 4 och på wifi, useless)
    Bra skärm (win, nice)
    Multitasking (för några år sedan var det onödigt enligt jobs)
    HD Video (Galaxy också)
    5MP kamera (so..?)
    Kataloger för appar!
    Byta bakgrund på hemskärm!
    Edit video (kostar såklart)!
    eBokläsare!
    Voice control!


    Jovars... nu kan iPhone gå hem och lägga sig, detdär är ju bara gamla features.


    Grattis iPhone.
     
  7. ktd

    ktd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Yes, nu kan jag sälja min Desire i juli. Kommer krävas mycket av HTC innan jag kommer äga en telefon från dom igen (dålig hårvara och buggig mjukvara).
    Som tur är tillverkar fler telefoner med Android när dagen kommer då Android mognat och det är dags för Android igen.

    Air Video, here I come again! :D
     
  8. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Faktiskt inte, apple ämnar släppa specarna fria under en öppen licensform som medger vilka som helst att skapa egna implementationer.
    min förhoppning (lär inte hända) är att apple tillåter 3-e-partsapplikationer att nyttja främre kameran för videosamtal dock.
     
  9. blysprutan

    blysprutan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    *Vinkar*
     
  10. supervalpen

    supervalpen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad är det som är dålig hårdavara ? - Deras reparationer må kanske vara undermåliga, men det beror ju på att de gjort ett dåligt val med Anovo som enda auktoriserade reparationsfirma

    Mjukvaran beror ju på att Android bara funnits en kort tid (jämför med första iPhone OSet, haha katastrof).. Skillnaden är att Android uppdateras snabbare än vad iPhone lyckats göra. 2.2 kommer att ta ikapp det lilla försprång iPhone tagit nu med denna uppdatering, och dessutom ta täten på nytt (ex full flashsupport för 10.1)

    Sen om iPhones enkelet, stängdhet, kontroll, opersonlighet och tråkighet passar dig bättre så är det ju faktiskt upp till dig. Android passar faktiskt inte alla :)
     
  11. ooyes

    ooyes Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER


    flash är ju inget argument, buggigt as f*ck!
    å telefonen blir ordentligt varm.. ett visst lagg hela tiden..
    lär väl bli bättre med tiden.. men ändå inget argument, yet iaf!
     
  12. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Nej, precis, folk som skriver och tänker som en sådan människa kommer aldrig förstå sig på det vackra med Android. Det är lika bra att helt enkelt inte bry sig. De vill ha en out-of-the-box-telefon som funkar utan att de skall behöva göra något alls. Sedan att de måste göra att meck med att t.ex. installera en app, eller något annat, berör dem inte. Inte så länge den alltid startar. iPhone är tamejfan en Volvo 240.

    Jo men det lär ju hända. Eller inte.

    1) Videosamtal är inte direkt nytt. Jag hade det på min Motorola A350 eller vadfan den hette. Den där apstora 3-telefonen som släpptes för runt 10 år sedan. Då var videosamtal fräckt. I en månad.

    2) Andra telefonmjukvarutillverkare, som Symbiam eller Android, lär ju icke rätta sig efter iOS4 utan istället släppa det fritt. Precis som det funkar nu faktiskt. Man kan videosamtala ifrån alla telefoner till alla abbonemang.
     
  13. supervalpen

    supervalpen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Klart att flash är ett argument.. Det kanske inte är perfekt fps, men det finns och går att titta på, vad har iPhone ? Att ha en svartvit TV kanske inte är så mycket att skryta med, men jämför du det med någon som inte har en TV alls så är det plötsligt jävligt bra.. Och flash är idag mer än bara "svartvit TV", speciellt om man vill använda telefonen till att surfa med eftersom säkerligen 35 % av alla websidor idag använder sig av flash på ett eller annat sätt (inte vara videoklipp)
    Appropå att telefonen blir varm så kan du ju läsa om apple och deras "svala" "mirakelprodukter" här

    Edit: Jag säger inte att Android är perfekt heller, och om batteriet blir varmt beror mer på hårdvara än mjukvara, även om den också spelar in till viss del
     
    Last edited: 8 jun 2010
  14. blysprutan

    blysprutan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

  15. pierre.c

    pierre.c Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Haha, var tvungen.. :)

    [​IMG]
     
  16. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
  17. pjw

    pjw Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag älskar att bara ha 190 mb att installera appar på och jag älskar att ha en Market som säger "Hämtningen misslyckades". Detta kan inte en iPhone slå!
     
  18. stefancrs

    stefancrs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    iPhone 4 är GRYM. Flera Android-lurar är GRYMMA.

    Så.
     
  19. pjw

    pjw Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Sant. Äntligen ett nyanserat inlägg. Android är ett lysande OS för mobiler, men man måste inte ta ställning mot Apple, iOS eller iPhone för den sakens skull. Till syvende og sidst handlar det om vilka vertyg man har mest glädje av. De ideologiska aspekterna (öppenhet i allmänhet och öppen källkod i synnerhet) är bara en av alla saker att ta i beaktande (användarvänlighet och utbud är en annan). Jag är lite udda, men (som jag skrev i ett annat inlägg) så gillar jag både Android och iOS (iPhone OS) och linux och OS X. Otroligt men sant. <3
     
  20. inact_0003

    inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det är ju helt sjukt vad duktiga Apple är på att sälja ren skit.

    Kommer ihåg hur folk jublade 2009 då man äntligen kunde spela in video med Iphonen för att inte tala om glädjen över MMS! Nu klappar man åt multitasking, folders och det faktum att man kan ändra sin bakgrund något som inte imponerar på mig. Talimacbanerna tycker att man är sjuk som inte är imponerad av något som fanns för två år sedan? DÅ är man DUKTIG på att SÄLJA skit.

    Fantastiskt? Ja det var första Iphonen och Appstore, sen kom världen ikapp och förbi, precis som man gjorde med förut med System 7.5 och Win98. Sen kontrade man med OSX och vann några nix själar, medans ryktet om att Apple benchar bättre i multimedia hängde kvar trotts att du kan bygga samma PC för en mindre peng... Apple borde ställas av från teknik till mode på börsmarknaderna.