iPhone 4 eller Arc S?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Hugo1337, 18 jan 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Hugo1337

Hugo1337 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Jag hade tänkt skaffa en ny mobil och jag funderar mellan en iPhone 4 och en Xperia Arc S. Batteriskillnaden spelar ingen roll för mej. inte heller priset, ska skaffa en abbonemang där de kostar ungefär lika mycket. Jag har hört att Arc S ska få android 4.0 och det ser väldigt bra ut.

Men iPhonen har ju så mycket bra appar vilket verkligen lockar då jag älskar mobilspel. Men hemskärmen ser lite väl tråkig ut.

Någon som har erfarenhet och kan ge mej tips?

2. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Vilka appar kommer du sakna om du köper Arc S?

3. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det beror på vad du prioriterar. Älskar du att pyssla och customiza är det Android som gäller. Vill du däremot att allt ska flyta på och "bara funka" med ett stort utbud av kvalitéappar, är det iPhone.

Mobilspelen börjar komma till Android, dock skulle jag påstå att iPhone leder för tillfället, just för det överlägsna grafikkortet + att spelutvecklare i majoritet utvecklar alltid spel först till iOS.

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Simpleminds svar är nog det bästa. En annan sak är ju också hur du känner inför skärmen, storleken på telefonen och sånt. Det skiljer ju sig lite.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

5. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Håller inte riktigt med. iPhone 4 har inte ett överlägset grafikkort. Däremot iPhone 4S har ett mycket starkare. Och det här med att utvecklarna utvecklar först till iPhone håller på och svänger, många gör det fortfarande, men Android har gått om i storlek och appar har börjat komma som faktiskt först har kommit till Android.

Så framtiden är lite oviss när det gäller detta.

Jag tycker att du ska ta en titt på Xperia S som är annonserad och kommer snart att släppas. Den är Playstation certified, med väldigt starka specar och kommer inte att vara dyrare än en iPhone 4. Det borde vara ett ganska starkt argument för dig. ;)

Edit: glömde bifoga länken
    http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/xperia-s?cc=se&lc=sv#view=overview

Last edited: 19 jan 2012
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.