iPhone 4 vs Android

Discussion in 'Allmänt' started by ktd, Apr 8, 2010.

1. jt_

jt_ Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    men kan någon snälla ändra topic så vi slipper läsa felstavat Android när detta ska vara vinnande på forumet!!!

3. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Haha, jag hade inte ens sett det än. Sen är jag lite ordblind iofs

4. exore

exore Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Din avatar känndes väldigt passande till ditt inlägg. :)

5. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Android kommer att ha en stor fördel i framtiden om det fortsätter och apple bara fortsätter att ha en telefonmodell att välja på medans android har *massor*.
    Alla har vi olika behov och göra en som passar alla är nog helt omöjligt.
    Någon prioriterar ha en liten telefon, någon bra kamera, någon utdragbart tangentbord, osv... Där tror jag Apples stora problem kommer i förlängningen eftersom de gör all hårdvara så kommer de knappast att kunna leverera hårdvara som passar alla... Då spelar det ingen roll om det är v4 eller v10 av operativsystemet.

Eller vad tror ni?

6. isMaskin

isMaskin Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker iphone har problem ofta, tex appar kraschar så man måste synka mot itunes för att dom ska funka igen. Telefoner som dör, tappar samtal och rätt kass samtalskvalité. Men äpplet vann marknadsföringen för 2 år sedan. Sen kan det vara så att man ser många fel för alla i min omgivning har äpplen, men hög kvalité på hårdvaran har dom inte.

7. cnord

cnord Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Diskussionen att iPhone inte får "riktig" multitasking ter sig för mig lika löjlig som diskussionen om dualtouch jämte "riktig" multitouch. Jag tycker att det Apple har gjort är genialt, d.v.s. simulera en multitask-upplevelse utan att för den sakens skull låta applikationerna köras hur som helst i bakgrunden.

Till en Android-telefon är ju en task-killer av något slag i princip ett måste idag, och ändå är det inte standard i operativsystemet. Man kan gnälla hur mycket man vill om vad som faktiskt pågår bakom de stängda persiennerna i iPhone-OS men faktum är att det fungerar, och det fungerar riktigt bra. En vanlig användare kommer aldrig att känna av någon problematik med att det inte skulle vara "riktig" multitasking.

Jag tänkte snarare - varför tänkte inte Google på detta med Android redan från början? D.v.s. att introducera denna förenklade form av multitasking som sparar på både prestanda och batteri? Google brukar vara de som är innovativa (eller köpa upp de som är innovativa). Titta bara på Wave, Maps, Youtube, Translate och nu senast - Voice to text, detta är innovationer större än något Apple kan drömma om enligt mig.

Min Desire är beställd - och jag ångrar mig inte. Men jag satt likväl klistrad framför datorn igårkväll för att se vad Jobs och pojkarna hade hittat på, eftersom det ofta får efterdyningar inom hela IT-världen.

8. M-Dawg

M-Dawg Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ingen som reagerade på iAd?????

Det som retar mig mest är Steves jävla sätt, så fruktansvärt arrogant. Det snackas en MASSA skit också.
    50.000 spel mot 4k på DS. Men KOM igen, sen när betydde antalet att det var bättre?
    De flesta vet att DS har OTROLIGT långa och bra spel som inte 1 enda spel på iPhone kommer i närheten av.

Last edited: Apr 9, 2010
  9. isMaskin

MINA ENHETER

Personligen är jag emot taskkillers. Du behöver ingen till android. Kvittar om du har processer i bakgrunden för allt som oftast så sover dom sött.

Androids scheduler gör ett kanonjobb utan att man behöver lägga sig i. Prova ska du se.

10. DrT

DrT Android Medlem

MINA ENHETER

Har du ens kört en nyare androidlur?
    Desiren du beställt behöver ingen taskiller och klarar RIKTIG multitask galant.

11. M-Dawg

M-Dawg Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Såg hela filmen men måste ha missat frågestunden :( ?

12. spirry

spirry Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter allt prat om taskkillers hit och dit innan jag köpte min telefon så blev det ju så att man installerade en. Den åkte ut ett par timmar senare. Har aldrig behövt någon på min Acer Liquid och den kör 1.6. Behöver du en taskkiller så gör du fel

13. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

M-Dawg: Finns det nån länk som man kan se på presentationen i efterhand?

14. ztrafe

ztrafe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Går visst att stänga av program till skillnad från Android. Båda OS:en ger även utvecklar möjlighet att stänga av applikation helt.

http://www.youtube.com/watch?v=FqfpEVITtrA Bättre med nativ stöd en Advanced Task killer för att stänga apps.

Blir i alla fall helt klar en iphone för mig i Sommar. (iPhone HD/4G) :) Även om jag gillar Android sjukt mycket. Men Iphone MTask verkar bättre än den som finns på Android. har sätt keynoten och de 7 sätt man kan Mtaska räcker till i stor sätt alla apps.

Ja, http://lmgtfy.com/?q=keynote+apple+iPhone+OS+4 ;)

Edit: lägger till direktlank imorn

Last edited: Apr 10, 2010
  15. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

16. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Sedan när var det ett måste? Att använda en taskkiller och att säga "Det blev så mycket bättre!" är allt som oftast en placeboeffekt. Som tidigare sagt är det något som Linux automatiskt gör i bakgrunden.

Läs ovan.

Och om vi ska följa ditt mönster: bättre med riktig multitasking än något som försöker att simulera det.

17. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Classic.

18. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

bra inlägg!

visar på hur apple faktiskt målat in sig i hörnet när det gäller detta, men nu återstår att se hur det kommer fungera i praktiken.

19. isMaskin

MINA ENHETER

20. Acid

Acid Kid Droid Medlem

MINA ENHETER