Löjligt inlägg.
Iphone 4 kommer vara den mest tekniska mobilen på marknaden när den släpps. Glöm inte bort är att androids OS sätter begränsningar i hårdvaran.
Men vill ni sitta på en fin Galaxy S som bara jobbar 30% av sin kapacitet istället för en Iphone 4 som jobbar 110% av sin kapacitet trots att de båda har likvärdig grundprestanda så gör det.
Dessutom så får Iphone användare GRATIS uppgradering till iOS4 efter 1 år. Trots att inte ens iOS4 var utannonserat när varken Iphone 3g eller 3gs släpptes. Detta, medan andra tillverkare släpper sina telefoner som inte ens har den senaste uppgraderingen (SE X10) eller lovar något som de inte håller (Samsung). Apple tvingar inte sina kunder att köpa nya Iphone 4 vilket är ett otroligt ärligt och schysst intryck. Köper du en Iphone håller den i år, medan andra tillverkare skiter blanka fan i sina telefoner efter 3 månader.
En annan sak är också det faktum att inte en enda
komplett androidmobil har släppts än. Visst kan alla androidälskar, inklusiv jag själv försöka intala sig själv att Desire är den perfekta telefonen. Men sanningen är att det bara är Smasung Galaxy S, som fram tills i förgår verkligen var på väg att sätta en ny standard. Nu har Iphone kört om med råge igen!
Och sen en till grej. Trots att telefoner med bättre prestanda släpps sen Iphone 3gs, briljerar Iphone 3gs appsen fortfarande över androidappsen. Dessutom så har inget androidspel lyckats överträffa de snyggaste iphone-spelen än! Detta tack vara suveränt operativsystem som jobbar suveränt med hårdvaran. Något android har ljusår kvar till. Mycket pga att alla androidmobiler har olika hårdvara och därför svårare att anpassa, men också som jag sa tidigare väldiga begränsningar.
Tro mej, Generellt sätt ogillar jag appleprodukter och tycker de är överskattade jag med. Ipad och och Ipod är ett skämt och har så alltid varit. Tyckte så med Iphone 3gs, därför har jag inte köpt någon. Jag tycker även så med de flesta appleprodukter, men Iphone är en klass för sig och kommer så vara de närmsta åren. Att det granskar appsar anser jag vara ett bra sak, så man faktiskt får kvalité i det man laddar ned. En telefon och dator är inte samma sak. Vill man ha samma sak ska man inte köra android som är gjort av ett företag som i princip äger informationen på internet.
Då ska man välja maemo exempelvis. Många här verkar just ha glömt bort det faktum att Iphone är en telefon, och har ingenting med Apples datorer att göra, som jag liksom många anser vara alldeles för begränsade och dyra.
Apple är den enda telefontillverkaren som lyckas göra allt rätt, vilket är för jävligt men en bister sanning tyvärr.
Click to expand...