Iphone 4

Diskussion i 'Off Topic' startad av paffare, 7 jun 2010.

1. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag kollade vad en iPhone 4 skulle kosta att ta hem genom IO. Den skulle kosta ungefär 9800 kr olåst, 32Gb versionen. Inget jag skulle lägga så mycket pengar på direkt.

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Billigt!

3. hsals

hsals Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hoppas att du är ironisk... ;)
    Ungefär 5000kr utav dom 10.000kr betalar man bara för att det är Apple. Tror jag att det var.

4. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har bara skummat igenom tråden men inte sett någon som tagit upp detta...

Jag funderar på att skaffa en Iphone eller Galaxy S nu då min gamla android börjar kännas lite gammal och förblir ouppdaterad. Här kommer också mitt dilemma.

Iphone-förespråkare talar om det extrema flytet och sköna känslan i iOS. Och jag håller med, det flyter fint. Jättebra. Det jag testat av det iaf.
    Gillar spontant androids flexibilitet i GUI mycket bättre dock.

iOS 4 kommer (minus front kamera) fungera fullt ut på 3GS, eller hur?
    3GS är en lite drygt ett år gammal lur. Min android som är ett år gammal känns inte alls lika aktuell mer.

Kommer iOS 4 flyta lika fint och bra på 3GS som på 4? Som jag förstått det är svaret ja, Apple förespråkar god användarvänlighet och flyt före allt annat?

Okej. Om alla mina antaganden stämmer innebär detta alltså att det för den konkreta användarupplevelsen (om man inte ger sig in i detaljer för mycket) i princip bara kommer skilja sig i skärmupplösning och kamera mellan 2010 års modell jämfört med 2009 års modell... Allt annat kommer jag uppleva som lika flytande och fint i båda två? Inga appar, spel och liknande som är exklusiva för den nya versionen?
    Utnyttjar verkligen apple potentialen i denna nya lur eller får man i stort sett samma sak om man införskaffar en ett år gammal telefon?

Blir isf ett ganska lätt val, Galaxy S känns ju bra mycket hetare till ungefär samma pris som en 3GS.

5. drgregur

drgregur Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Sant, men apple har ju väntat med detta för att göra det "så mycket bättre" än alla andra.. Yeah , right! Som allt annat de väntat med.. Jag ser då ingen större skillnad med att skicka MMS med iphone mot nån annan lur

6. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

7. Zhyr

Zhyr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 6s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 6s
    Varför MMS inte kom i den första var för den inte hade 3G, Varför den inte hade 3G var för att de är ca 10 år efter i den utvecklingen i USA, landet som är så mycket bättre än alla anda..

8. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

En sak till som är skillnad är väl att skärmen är tokbra. Så det kommer ju se bättre ut i appar eller om du läser text.

Annars är det same same but different. Som vanligt med Steve.

Då får, som sagt här i tråden, följande nyheter:
    * Ny ful design
    * En kamera till
    * Videosamtal
    * Farmville

Lätt värt att lägga lite under 10.000:- på!

9. FOO

FOO Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Men skärmen i samsungen är ännu bättre.

10. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

iPhonens skärm slår de flesta andras på fingrarna. Framför allt med den väldigt höga upplösning.

11. niclasc

niclasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    480
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 16e (Jobb)
    Platta:
    iPad air 4th Gen
    Övrigt:
    AppleWatch Ultra
    Vet inte var du fått 9800:- ifrån? Det går att köpa iPhone 4 16GB olåst i UK för £499 eller från Frankrike för 629€. Det är ca 5800sek. En Galaxy S 8GB kostar 5500:- Så en iPhone 4 känns inte direkt dyr.

http://store.apple.com/uk/browse/home/shop_iphone/family/iphone?mco=OTY2ODA2OQ

http://store.apple.com/fr/browse/home/shop_iphone/family/iphone?mco=OTY2ODA2OQ

12. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Engadget har precis testat 4an, saker de speciellt tar upp är byggkvaliten/designen som de tycker utklassar allt annat, skärmen likaså, facetime som verkar funka väldigt enkelt och bra sålänge man har god wifi-täckning. Kameran och video får också mkt god kritik. multitaskingen fungerar som den ska. De skriver också att batteritiden är väldigt bra med 38 timmar från full laddning under normalt till hårt användande. De avslutar med o säga att det är den bästa smartphonen för tillfället.

den här bilden säger en del om skärmen, nexus one/desire överst, iphone 4 under

Galaxy S har samma upplösning som nexus/desire i bilden ovan, men 0.3" större skärm, så det skulle se ännu värre ut än nexus om de hade jämfört med den.

13. Acid

Acid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

14. coolof

coolof Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Se där, jag skulle ljuga ifall jag påstod att recensioner som den där inte gör mig sugen på att skaffa en iPhone 4. Finns så många saker som jag föredrar med Android och förmodligen kommer mycket av ha-begäret stillas med tiden men det finns även saker som iPhone gör väldigt mycket bättre - eller snarare, det finns saker till iPhone som är så väldigt mycket bättre. Utbudet och kvalitén på apps osv. Jag är övertygad om att Android kommer att komma närmare och närmare och kanske tom. gå om iPhone på den fronten. Men just nu är det en lång väg kvar.

Vi får se, app-utveckling är fortfarande awesome dock så det skulle jag inte sluta med på Android oavsett om jag bytte :)

15. sarkostik

sarkostik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har version 4 installerat nu på min Iphone 3gs
    Kan bara säga att Apple har flyttat sina pjäser ett steg!

16. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Utan att försöka smutskasta någon så tycker jag att Engadget överlag gör bra recensioner men... Deras Apple recensioner upplever jag ofta är skrivna ur ett fan-perspektiv så man får ta det med en nypa salt.

17. gazab

gazab Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
  18. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ouch! Kul om det är ett konstruktions/design fel och lanseringen måste stoppas o_O

Att antennen är ramen låter som en "frän" idé men känns inte riktigt genomtänkt??

Källa: http://translate.google.dk/translat...d-antenne-problemer-1.362104.html&sl=da&tl=en

Last edited: 24 jun 2010
  19. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

20. Sir_Moomin

Sir_Moomin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej då, detta är ett androidforum. Vill du hylla apple och dess innovationer kan du vända dig till http://www.iphoneinfo.se/forum/