iPhone 4s recension?

Discussion in 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' started by Larss00n80, Oct 5, 2011.

1. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Jag hade tyckt att det vore spännande om ni recenserade iPhone 4s, för att se hur den står sig mot androids topp segment.

Så kommer ni att få möjligheten att recensera den så hade jag väldigt gärna sett att ni tog den chansen!

~Larss00n80~

Qrac likes this.
  2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag räds att det blivit en på tok för stor uppgift för vår del om vi verkligen skall gå på djupet, vilket jag förmodar är vad du efterfrågar.

Förhoppningsvis bidrar någon av de större och internationella sajterna, som ju har helt andra resurser, med en riktigt gedigen genomgång av 4S kontra de för tillfället aktuella premiumtelefonerna på Android- och Windows Phone-sidan. En sajt som i regel gör ett fantastiskt jobb är AnandTech, även om deras specialitet inte direkt är mobila enheter. Testa att pusha för det hos dem.

Det skall också sägas att vi är en sajt för allt som rör Android. Jag föreställer mig att många av våra besökare redan gjort sitt val och anser att det är rätt behagligt att inte behöva läsa om Apple så särskilt ofta. Frågan är alltså om uppgiften vore så särskilt passande för oss från första början.

andysign likes this.
  3. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    Jag ställer mig bakom det förslaget... Men jag har ändå respekt för ni tycker det är jobbigt...

sent from my Samsung galaxy s2 (GT-I9100)

4. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Jag förstår er och jag respekterar det även. Men jag hade faktiskt velat se det då det hade blivit lite komiskt ;)

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

5. sydeu

sydeu Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Jag hade uppskattat otroligt mycket om ni hade gjort en recension om iPhonen, skulle va mycket kul att se era jämförelser då man vet att era recensioner verkligen går att lita på!

Qrac likes this.
  6. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Enklare är att låta saker ha sin plats här i livet.

Varför ska en Android-community testa en iPhone eller en Windows -lur ?

Slutar bara i en garanterad "shitstorm". :P

mac99 är bättre på iPhone !

7. sydeu

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Kommentarerna spelar ingen roll, det intressanta är att få en objektiv recension där iphone jämförs med övriga telefoner eftersom alla diskussioner tas över av fanboys från båda sidorna och man alltså aldrig får någon information på det sättet.

Nu när du säger det hade jag även gärna sett en recension av t.ex. lumia 800 :)

Qrac likes this.
  8. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Jo oavsett vad så blir det en "shitstorm"........:P

Totalt ointressant för en Android-community som har nog med att klara sina egna "olikheter"....;)

9. sydeu

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Hehe ja det är din åsikt. Personligen tycker jag det skulle vara väldigt intressant att se swedroids professionella recensenter jämföra både iphonen och bästa wp7-telefonen mot de androidtelefoner som finns. Detta tycker jag är väldigt viktigt vid val av telefon och swedroids recensioner måste ju ändå vara menade som hjälp för att köpa ny. Även människor som är intresserade av Android lär ju jämföra med andra telefoner som finns på marknaden också och då skulle ju recensioner från swedroid på dessa telefoner underlätta mycket. Att läsa en recension från ett annat ställe är en helt annan sak då de inte bedömer på samma villkor.

Att det blir "shitstorm" i kommentarerna tycker jag inte spelar så stor roll eftersom det inte är det viktiga.

Qrac likes this.
  10. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Jo men du missar ju poängen med att man vill köra just en Android !

Jag "älskar" Androids eko-system som blandar helvilt mellan öppet/slutet och gör att en communty kan ha roligt med "sin" lur.

Det går inte att jämföra med en Iphone eller Windows-lur så alla jämförelser faller totalt pladask för mig.... jag är INTE intresserad av Apples samt Microsofts slutenhet !

Thats it !

Sen blir det bara en "shitstorm" om någon försöker :P

11. sydeu

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Det allra mesta som jämförs i recensionerna tycker jag att man kan jämföra bra. Räcker ju med att säga att iPhone och WP7 är slutna system till skillnad från Android. De brukar ju inte direkt gå in på vilka som är lättrootade och har öppna bootloaders osv i sina recensioner ändå.

Jag är inte intresserad av om operativsystemet är slutet eller inte (även om öppna system förstås är att föredra) utan snarare om hur bra telefonen egentligen är.

Qrac likes this.
  12. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan dela med mig av lite reflektioner eftersom jag nyligen skaffade mig en 4S (utan jailbreak).

Flytet:
    ICS har definitivt minskat skillnaden, men är inte ikapp.

Appar:
    Många är lite mer polerade, men nästan alltid dyrare. Inte i närheten av lika mycket bra gratisappar.

Widgets/"teman":
    Insåg att jag varken använder widgets eller bryr mig speciellt mycket om hur GUI't ser ut, jag använder det enbart för att starta en app.

Itunes:
    Jag använder redan itunes, så jag stör mig inte på att behöva synka in musik den vägen, även om det känns lite underligt. Märkligt att man inte får välja valfri mp3 som ringsignal/meddelandesignal/alarm även om det är enkelt att fixa till signaler via itunes.

Slutenheten:
    Den är både överdriven och underdriven. Man kan spela upp i stort sett alla sorters media, men samtidigt får man inte använda facetime eller photostream över 3G.
    Man kan inte lägga in appar från alternativa källor, men det är inget jag känner saknas.
    Ingen filhantering kan ju ses som en stor brist av många, men det enda jag saknar här är att kunna ladda ner en torrent på telefonen och lägga i dropbox så nedladdningen startar automatiskt hemma.

Brist på multitasking:
    Märks knappt. Apples fuskimplementering fungerar alldeles utmärkt. Synd att det inte resulterar i bättre batteritid än androidtelefoner bara.

Integrationen med apple hårdvara (mac/appletv):
    Helt underbar. Klicka igång musik/film, välj var i huset den ska spelas upp.
    Spegla skärmen till tv'n trådlöst för att köra spel.
    Synkar trådlöst med itunes när man kommer hem.
    Nästan ingen konfigurering/trixande behövs.

Det sista är anledningen till att jag bytte från android (har kvar android-platta dock).

Båda har sina för och nackdelar, där iphones fördelar helt klart lyser starkast om man har andra apple-saker hemma.

13. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Jo men då har du missat poängen med vad en "community" är för något !

Sweclockers har ett delforum där man "helvilt" jämför lurar inkl maximal "trollning" i trådarna...:P

Eller starta en "neutralt" forum själv...:teeth:

14. sydeu

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Forumet är bra som det är, har inte efterfrågat några nya saker där och jag vet precis vad poängen med forum och communities är. Men swedroid är ju inte bara ett forum. Recensionerna är ju inte tillför diskussioner, tror du missat poängen med vad recensioner är.

Qrac likes this.
  15. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Nej för mig är Swedroid en Android-community och allt annat är totalt ointressant egentligen.... vill någon köra sluten mjukvara som är 1000 gånger snabbare än en Android så OK.

16. sydeu

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Vet inte vad din sista kommentar hade med att göra alls där men det är väl självklart okej för alla att andra väljer den mjukvara de föredrar?

Jag har bara sagt att recensioner av andra telefoner än endast Android skulle vara intressanta då swedroids recensioner håller hög klass och skulle ge bra jämförelser. Men troligtvis vet du inget om dessa då endast communityn/forumet verkar vara av intresse för dig.

Qrac likes this.
  17. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Jo de håller absolut högsta klass för Androider, kan inte bli bättre.

18. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det går alldeles utmärkt att i Safari öppna en .torrent-fil i dropbox och där välja var den ska sparas.

19. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för tipset, måste testas.
    Går det med andra filtyper också?

20. Qrac

Qrac Adult Droid Medlem

Telefon:
    Nokia 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Nokia 8
    Du missar ju hans poäng totalt. Vi är många här på Swedroid som bara väntar på att byta till iPhone/WinPhone iom att Android börjat sagga efter med ICS och för stora skärmar. För oss hade det varit otroligt intressant att veta vilken mobil som är bäst i jämförelse med våra nuvarande mobiler.