Diskussion: iPhone 8 / 8 Plus

Diskussion i 'iPhone 8-serien' startad av Droid55, 12 sept 2017.

  1. Lias08

    Lias08 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    1 094
    Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Haha nej struntar i senaste men hoppas bara att dom inte slänger in en update på 7+ så den blir seg :)
    7+ 128gb får det bli.
     
  2. Droid96

    Droid96 Guest

    Det där är en myt. Jag har en iPhone 5 från 2012 med iOS 10 och den fungerar hur bra som helst. Visst är nyare mjukvaror anpassade för den kapacitet och kraft som finns i nya telefoner, vilket kan ge en viss prestandaförsämring. Men att påstå att Apple skulle sega ner telefonen medvetet är bara larvigt. Varför skulle de behöva göra det? De säljer tillräckligt utan såna metoder. :-)
     
    Lias08 gillar detta.
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag håller med dig. Som jag sagt tidigare hade dom dömt telefonen till 7s hade reaktionerna varit mkt bättre.. men nu är det ju så att dom hyjpat 8an väldigt mkt nu... det är nog där skon klämmer.. dom kunnat åtminstonde bemötad sig att göra någon skillnad iallafall på framsidan tycker man.... men dom sparar ju pengar att kunna använda samma front plate på 8an.. billtilverkare gör samma sak..delar som passar till många modeller för att tjäna pengar.. det förklarar ju också varför apple har bäst vinst på sina telefoner.

    X försäljningen kommer inte komma igång pga av låg tillgänglighet det ryktas att det kan dröjja till sommaren innan dom lyckas producera tillräckligt många.
     
  4. Droid96

    Droid96 Guest

    Nu utgår du från dina egna behov. Alla är inte intresserade av en ny design. Tvärtom, många vill ha något de är bekanta med och tycker om, men med en snabbare processor och bättre kamera.

    Jag känner många icke-teknikintresserade som skaffat iPhone 8 och kan behålla sina gamla tillbehör och skal. De är jättenöjda.

    För den som vill ha något helt nytt är det bara att vänta på iPhone X eller testa Android.

    Apple erbjuder i år något för båda kategorier användare och det tycker jag är jättebra.
     
    Timpppa och Psicosis gillar detta.
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    jag har inte hört någon vara positiv till att iphone 8 ser likadan ut som iphone 7.
     
  6. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Finns hur många som helst som föredrar "gamla" utseendet över X-utseendet. Personligen tycker jag iPhone X estetiskt sett är en mardröm.
     
    Psicosis och dannejanne gillar detta.
  7. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 253
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Har två kompisar som köpte iPhone 8 Plus framför iPhone X pga designen. (Tjejer)
     
  8. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Känner ingen som gett fjäder i hatten för Apple att den see identiskt lik 7an fast inglasad. Alla Verkade regera med en suck.
     
  9. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Det du skriver utgår du ju också från din egen synpunkt. Dessutom motsäger du ju dig själv det du skrivit. De icke teknikintresserade bryr sig inte om vad för hårdvaru det kommer med telefonen. Så varför skall dom bry sig om det är en snabbare CPU eller bättre kamera?
    Om folk inte bryr sig om ny design, då kan folk ha på samma favorit kläder året runt och behöver inte köpa nya olika kläder hela tiden? Samma som möbler inom hemmet, hur många köper exakt samma möbler när det är dags att byta ut de gamla?
    Sen om folk inte bryr sig om design, skulle Apple behållit samma design på iPhone X och varför bryta trenden om majoriteten som du säger inte bryr sig om det? Design är viktigt, oavsett om det gäller mobiler alla andra produkter. Det går att ha samma design inom viss period, men till slut tröttnar folk på det och är ute efter nytt.

    Sen tror jag försäljningen av iPhone 8 säger sitt klara språk om vad folk är ute efter. Inga långa köer som tidigare lanseringar, icke slutsålt överallt som det brukar vara och beställningen online är endast 1-2 veckor, jämfört med innan mycket längre.

    Samsung förstådd detta att folk tröttnar till slut med samma design hela tiden. Gick ju trögt för dom fram till Galaxy S5, då bröt dom trenden med projekt Zero, med helt ny design med S6/S6 Edge och då tog försäljningen fart igen. Det är vad Apple också försöker göra med iPhone X.
     
    maxin gillar detta.
  10. Droid96

    Droid96 Guest

    Nej, det gör det inte. Jag personligen är teknikintresserad och hade tyckt att det var kul med en förnyad design även på iPhone 8. Däremot träffar jag många människor varje dag som inte tycker att en ny design är viktigt alls. De tycker att det är en fördel att den ser likadan ut som föregående modell.

    Apple släpper inte telefoner som ser likadana ut varje år för att de inte har kapaciteten eller kunskapen att göra nya design stup i kvarten. De tar sina beslut baserade på statistik och det finns betydligt fler icke-tekniknördar därute än tekniknördar.

    En bättre kamera eller snabbare telefon kan alla uppskatta, även den som inte är intresserad av infinity displays, nya sätt att navigera eller andra "innovationer". Sen kanske telefonen är i dåligt skick efter ovarsamt hanterande och det är dags att uppgradera av den anledningen. Ny design är inte viktigt för alla, det är bara att inse det.

    Var inte så svartvit. Jag säger att inte ALLA är intresserade av ny design. Det finns dock en stor kundkrets som är det, och därför släpper Apple iPhone X. De erbjuder produkter för båda kundkategorierna.

    Ja, precis. Apple tittar nog på sina försäljningssiffror och lär av dem, det kan du vara säker på.
     
    Naetrogen gillar detta.
  11. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Jag måste säga att det roliga med att köpa en telefon för 10000kr var =0 denna gången .

    Öppnade precis min nya iPhone 8plus och satte den i samma skal jag hade till min 7plus . Jag kan varken se eller känna någon skillnad alls faktiskt . Det känns precis som för 10min sedan fast 10 000kr fattigare .

    Visst känns det skit häftigt att lägga den på min trådlösa platta, men det har jag ju gjort med alla andra telefoner med senare åren .

    Tycker nog faktiskt att med facit i hand så är det Samsung som har gjort störst intryck på mig bland alla telefoner i år med ny design och funktioner som Samsung Pay mm.
     
  12. Droid96

    Droid96 Guest

    Då kan man ju verkligen fråga sig varför du gjorde det :-)

    Var det A11 som lockade eller den nya kameran?
     
    Droid55 gillar detta.
  13. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Skulle nog säga ett sjukligt begär efter det senaste och nyaste.

    Och just därför känner man sig lite besviken.

    Jag förstår inte riktigt hur dom tänkt detta året faktiskt.

    Jag har köpt allt som apple och samsung och Oneplus släppt senaste åren ( av flaggskepp) . Jag har alltid blivit glad och nöjd med alla produkter. Senast med iphone 7 plus och apple watch 2 med ett par airpods. Och Galaxy s8 med Gear s3 mm.

    Men denna gången känns det inte som det har gått framåt alls. Skulle nog säga att ios11 känns som en större nyhet i år än vad telefonerna gör.
     
  14. Droid96

    Droid96 Guest

    Du skulle ha väntat på iPhone X :-)
     
    Droid55 gillar detta.
  15. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Ja risken är ju att man köper den med :)

    Men faktiskt så känns det lite som Apple står still just nu i en fas där många andra tillverkare är på hugget och utveckligen går väldigt snabbt .

    För min egen del känns detta faktiskt som en av de minsta uppgraderingarna på apples telefoner . Precis som sagts tidigare så är det nog att den heter 8 istället för 7s som får den känslan att infinna sig
     
  16. Droid96

    Droid96 Guest

    Om man bara köper telefonen för vad den heter och inte kollar specarna och vad man faktiskt får i lådan så förstår jag varför man blir besviken.

    iPhone 8 är ju en uppgradering för de som sitter med en gammal iPhone 6(/S) och vill ha snabbare CPU, trådlös laddning och bättre kamera.

    Sitter man med en iPhone 7 Plus ska man nog vänta på X.
     
    Droid55 och Psicosis gillar detta.
  17. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Jo jag förstår det med ,

    Men jag vidhåller att om man bara släpper 1 telefon per år som Apple gör så går det för långsamt nu . Om man släpper 1 telefon per år vill man få folk att köpa den nya varje år .

    Men det kommer dom misslyckas med om dom inte blir mer innovativa från år till år .
     
  18. Droid96

    Droid96 Guest

    Din argumentation hade varit korrekt om det inte vore för att släppet av iPhone X är runt hörnet.

    iPhone 8 är för de som vill uppgradera till en snabbare cpu och bättre kamera men inte bryr sig så mycket om ny design eller större förändringar. Kommer man från en 6a eller 6S så är det ganska stora förbättringar. Kommer man från en 7a så är det inte några stora skillnader. Då bör man ha is i magen några månader till och köpa en iPhone X.

    Sen är iOS/Apple fel plattform om man vill byta telefon årligen och få stora förändringar. Apple jobbar inte så. De finslipar sina designer i många år och det kommer bli likadant med iPhone X.

    Android är mycket roligare på det sättet.
     
    Psicosis gillar detta.
  19. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Apple borde skickat ut lite mindre batchar och hållt hemligt i lager så det kan skriva stora rubriker "iphone 8 slutsålt på 50 minuter" :) Är ju så det brukar göra utan att ange alls hur många exemplar som sålts.
     
  20. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Du behöver inte oroa dog, Apple säljer flertalet miljoner ändå.