iPhone -> Android

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av drewN, 7 dec 2016.

1. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 399
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    jag avsvor mig samsung från och med s5, och var helt inställd på att inte köpa någon av s7-modellerna heller. men så fick jag möjligheten att köpa en s7 edge för ett par tusen i samband med att jag band om ett abonnemang som jag ändå ville ha kvar, och tänkte att jaja, till det priset - ungen kan ju få den. men när jag skulle göra i ordning den till henne så... ja jag kan bara säga att det fick införskaffas en till s7 edge till ordinarie pris, det var bara att kapitulera.

satt då med en nexus 6p och en htc 10, och jag ville verkligen tycka bättre om dem :D, men tyvärr, s7 edge är den bästa telefon jag hittills haft - den är helt stabil, snabb, krånglar aldrig det minsta, (som exempel - s7 edge funkar bättre med android auto än vad nexus 6p gör...) har inte bara bloat som irriterar utan även smarta lösningar som renare mjukvaror saknar, grym batteritid, grym kamera, skärm to die for.

har en iPhone 7 som jobblur, och den är säkert snabbare om man mäter saken, men det förekommer aldrig att jag reflekterar över att det skulle lagga jämförelsevis i samsungen, och verkligen inte att samsungen skulle vara mindre stabil.
    så från en utgångspunkt att i stort sett ogilla den av ren princip baserat på gamla erfarenheter så anser jag nu att det är den mest kompletta telefonen som finns idag.

naturligtvis är den dock inte perfekt, det finns två saker som irriterar mig med den, och den ena är att edgarna bara är djävligt onödiga, och den andra är att de har den förmodligen sämsta fingeravtrycksläsaren av alla nyare high end-lurar.

Vispen74 gillar detta.
  2. drewN

drewN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    451
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Nothing Phone (1)
    Telefon 3:
    LG G4
    ROM:
    LineageOS
    Info:
    Används enbart för utveckling
    Tack för ett utförligt och bra svar! Blir det en Samsung så kommer jag nog vänta på S8, är inte i akut behov av en ny lur. [emoji4]