''iphone'' lurar i bladen?

Diskussion i 'Blade' startad av bamse88, 5 dec 2012.

  1. bamse88

    bamse88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tja!

    Har ett par lurar med mic som har ''iphone standard''. Med andra ord låter det helt knasigt i bladen. Vet att det finns adaptrar som gör så att iphonelurar funkar i bladen/andra android enheter. Någon som använt en sådan/vet vart man kan få tag i en adapter som funkar i bladen? (gärna från nån kinasida typ dx eller liknande)

    Tack på förhand!
     
  2. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Men att det är iPhone hörlurar ska väl bara påverka extrafunktionerna såsom volym, paus osv som man gör genom hörlurarna?

    Aldrig haft problem med iPhonehörlurar i någon Androidmobil jag haft tidigare.
     
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Som alltid finns det en lösning även för detta. ;)
    Det du behöver är en adapter ifrån t.ex. teknikmagasinet; http://www.teknikmagasinet.se/db.pl...rtnr=265928&title=Headset Adapter 3,5-3,5 mm&

    Ta även och prova att söka nästa gång då denna frågan har varit uppe väldigt många gånger! Ett axplock; *raderad, felaktig länk*

    Lycka till!
     
    Last edited: 13 dec 2012
  4. bamse88

    bamse88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tack för ditt svar. Har sökt, men ville ha åsikter också. Sen funkar tydligen adaptrar av den här typen olika i olika telefoner. Införskaffade en adapter på teknikmagasinet, frågade först om jag kunde få testa i telefonen och när jag tog fram den så sa han "aj aj en zte, dom brukar inte funka med denna adaptern" dock var det en "ny" version av adaptern nu så då funka de :) jag förespråkar också att söka först MEN ibland kan det vara bra att rådfråga med, speciellt när det gäller en sån här produkt. Förresten så funkar inte länken med "axplock".
     
    Last edited: 7 dec 2012
  5. mikma

    mikma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Du har nog haft tur. För det skiljer mellan iphone och en del mobiler hur GND är kopplad, vilket medför att man kan behöva hålla inne samtalsknappen för att det ska bli stereo. Det man kan vara relativt säker på är att stereohörlurar med 3,5mm
    stereopropp fungerar i alla mobiler.
     
  6. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Vad bra det löste sig, länken jag la upp var en sökning då jag använde den avanserade sökningen och fick upp bra många träffar på just ditt problem. Att den inte fungerade kanske var att den gick på min inloggning eller något? :ehm:
    Tanken var som sagt att du skulle kunna skumma igenom några av trådarna och bilda dig en uppfattning ifall det var värt 50 lappen eller ej. Men generellt så ska den adaptern fungerat för alla som köpt den vad jag hört. ;)
     
  7. bamse88

    bamse88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ja var säkert nått sådant. Har som sagt sökt, även på andra forum, och då det verkar kunna krångla med olika sladdar/telefoner o.s.v så kändes det säkrare att fråga. Då faktiskt hörlursingången på zte bladen är lite speciell ^^ Sen tycker jag väll att 50kr för en såpass enkel sladd egentligen är lite i överkant, så därför hade de vart intressant med andra alternativ :) Nu kan iallafall jag konstatera att sladden från tekninkmagasinet fungerar perfekt, iallafall den nya versionen :) Nu är det ju löst så tack för hjälpen :)