Ingen som har några svar till dessa problem!
I övrigt tänkte jag passa på att ställa några fler frågor. Min syster har helt ledsnat på meningen; "Tyvärr, det går inte, du har en iPhone, den saknar denna funktion". Retsamt som det brukar vara mellan syskon kan denna mening på ett skojfriskt sätt lämna min mun utan någon eftertanke. Jag använde en iPhone för 4 år sedan och jag antar att de flesta av dessa problem nu blivit åtgärdade. Därför behöver jag er hjälp:
1. Till Android finns något som heter "NOLed" - saknar din telefon en notifikationslampa löser denna appen denna hårdvarumiss. Vad finns det för alternativ till iPhone. Den korkade funktionen med att kameradioden flashar till vid en inkommande notis är tyvärr inte aktuell, systers telefon ligger alltid med "ryggen" nedåt och jag antar att telefonen inte upprepar dessa ljussignaler?
2. Tangentbord och ordförslag - Alla vet att Android har en uppsjö av smarta tangentbord. Tangentbordet till iOS har aldrig riktigt funkat för oss i familjen, nätet lika responsivt som flertalet till Android eller för den delen tangentbordet till WP. Finns det fortfarande inga alternativ? Och hur får man tillbaka ordförslagslistan som först gjorde entré i iOS 5?
3. Ljud, ljud + vibration, vibration, ljudlös - Jag var tidigt avundsjuk på iPhones smarta switch som innebar att man snabbt kunde sätta telefonen på ljudlös. Efter ett tag upptäckte jag en smartare funktion i Android där man med ett enkelt klick på låsskärmen kunde bestämma exakt hur telefonen skulle bete sig. Jag går väldigt ofta mellan
tre lägen - ljudlöst, endast vibration och ljud + vibration. Hur hoppar man snabbt mellan dessa lägen i iOS? Måste man konstant gå in i inställningar och ändra detta? Låter osannolikt omständigt för att vara Apple?
4. Mina två frågor ovan - finns något Bankdroid-liknande till iOS? Tink fungerar dessvärre inte som utlovat.
Autouppladdning av bilder och filmer till Flickr - appen måste vara öppen för att bilder ska kunna laddas upp? Och filmer fungerar inte alls? Jag måste göra något fel?
Återkom gärna med apptipsen då jag har noll koll på apputvecklingen i iOS nuförtiden. Tror knappast att dessa problem som redan var ett problem för 4 år sedan inte har åtgärdats.
Tack på förhand. Jag ber även om ursäkt för ev. felstavningar och tvivelaktiga meningsuppbyggnader, detta skrevs i en rasande fart.
Click to expand...