För att det ska fungera så krävs att telefonen är inkopplad på laddning och inaktiv i övrigt. Tror även den den tar hänsyn till klockslag, dvs uppdatering sker endast nattetid. Det är iaf vad jag märkt dom gånger jag råkat gå in under konto och sett att den håller på att uppdatera.
Även att det kunde ta några nätter innan uppdatering skedde.
Detta har jag för mig hänger ihop med att även app uppdateringar rullas ut i omgångar (För att påtvinga manuell refresh så sveper man ju neråt i listan under konto) på liknande sätt som IOS uppdateringar rullas ut i omgångar till dom som har automatisk uppdatering igång.
Bra exempel med fördelen med att släppa uppdateringar i omgångar är ju Snapchat uppdateringen som kom igår/idag..Som tydligen gör att appen kraschar helt. Nå iaf det slipper jag då min inte hade hunnit med att automatiskt uppdatera Snap.
Läste några rapporter nånstans med tidigare IOS version att man kunde ha problem med detta om man laddade trådlöst. Ingen aning om ni gör det eller om det ens var ett riktigt problem men tänkte jag nämner det ändå.
Men enda gången jag längre går in för att manuellt uppdatera är om en app inte fungerar och jag vill kontrollera om det finns en ny uppdatering. Eller om jag sett att nån utvecklare tryckt ut en uppdatering med nån ny funktion

Click to expand...