Fråga: iPhone X - Är skärmen defekt?

Diskussion i 'iPhone X' startad av RKXYZ, 16 dec 2017.

  1. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    490
    Om du har möjlighet så kan man jämföra lite med andras skärmar. Så när du ser att deras skärmar är sämre så känns det bättre igen :)
    Påpeka dock inte det då blir de lite småsura....
     
  2. Droid55

    Droid55 Guest

    Det enda jag undrar är hur dåliga skärmar ni har haft egentligen. [emoji23]
     
  3. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 822
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    En del har varit fruktansvärda! Värst var min Oneplus 3, på den var hela ena sidan mycket ljusare och såg allmänt förjävlig ut! Man behövde inte ens leta efter det i ett mörkt rum, det syntes även vid dagsljus [emoji52]
     
  4. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Har nästan alltid otur. Ser vänner hej vilt med jämna paneler men inte fan händer det mig. Helt sinnesrubbat. De som inte bryr sig får de bra och vice versa. Den i min Axon 7 är en av de bättre jag haft om än inte perfekt. Har haft en perfekt Amoled i hela mitt liv. Min Lenovo P2 jag hade. Den jag så klart gjorde en ordentlig repa i när jag torkade med mikrofiberduk [emoji17]
     
  5. Droid55

    Droid55 Guest

    Ojdå. I dagsljus ser ju allt bra ut. Det gjorde min S7 edge också, la aldrig märke till något konstigt. Bara deras extrema färger men det hör ju till Samsung. :P

    Fan vad trist att repa en skärm med en mikrofiberduk. Ännu mer anledning att sätta på ett skärmskydd. Speciellt när det inte stör mig det minsta. Däremot stör vissa skal mig som gör telefon för klumpig eller obekväm att hålla i.
     
  6. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Brukar alltid "skaka om" duken och blåsa rent den innan jag börjar torka. Den gången gjorde jag inte det och det låg något gruskorn där eller så och jag vet att jag torkade hårt den gången. Fick en redig reva på cirka en centimeter som såg ut som en regnbåge så fort skärmen var på. Så klart satt revan precis vid första notifikationen precis innan texten började så varje gång jag fick en notis drogs ögat precis till den. Satan vad ledsen i ögat jag blev och det gjorde så jag inte kunde behålla telefonen ens om jag velat.
     
  7. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    490
    Jag tror jag aldrig sett en perfekt amoled skärm, fast jag har inte haft möjlighet jämföra så många mobiler.
    Förvånad du faktiskt sett en perfekt Amoled skärm, jag började tro att vissa här inspekterade deras skärmar skitnoga och letade efter perfektion som inte existerade typ. :)

    I mitt huvud tänkte jag de där grabbarna kommer aldrig gifta sig om de lika noga med kvinnor.
     
    Finskpinne gillar detta.
  8. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    [emoji23]

    De finns men är extremt sällsynta. Dock finns det många exemplar som till och med såna som vi kan leva med utan problem. Men man ska ha lite tur att få en sån.
     
  9. Droid55

    Droid55 Guest

    Förstår det. :(
     
  10. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Oh the sweet memories... min P2'a... kommer aldrig hända igen.

    [​IMG]
     
  11. galaxy81

    galaxy81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    1 748
    Mottagna gillanden:
    1 196
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max
    Jag hade exakt detta problem på min enhet, gick in på Apple Store och tittade på 5 stycken andra X, ingen hade problemet. Gick in med återställd telefon och bytte den direkt. De öppnade inte ens den utan bara bytte. Min andra va helt fri från problemet.
     
    gneken gillar detta.
  12. Droid55

    Droid55 Guest

    Kan man byta direkt på Apple Store om man köpt den online via Apple Store? Nu finns inte Apple Store i stan men ska dit i januari.

    Tänkte jag skulle kolla på andra enheter i butiken men det blev inte av när vi blev dirigerade. Dock osäker om jag kan se något i deras upplysta miljö.

    Kollade på min igen men i ljust rum och om jag anstränger mig lite kan jag faktiskt se nån antydan. Jag tror jag ska kolla med en butik i stan hur deras demos ser ut.
     
  13. galaxy81

    galaxy81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    1 748
    Mottagna gillanden:
    1 196
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max
    Du har fel på din enhet, sorry men det är fakta. Jag är en skärmnörd och ser de flesta fel på gott och ont. Du skall inte acceptera den mista defekt för de här gigantiska summor som Apple tar för X.
    Ringa Apple och fråga om du kan byta i butik, annars får du skicka iväg den och få en utbytesenhet. I vilket fall som tycket jag du ska se till att få den utbytt.
     
    Last edited: 18 dec 2017
  14. RKXYZ

    RKXYZ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2017
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    496
    Operatör:
    JRRK Media Telekom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    JRRK Media Telekom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 3
    ROM:
    Stock OneUI (Android 11)
    @Rebecka@Rebecka @galaxy81@galaxy81 Nu får ni sluta prata om problem, jag sitter för fullt och letar fler fel nu ju haha. Klock-appen vågar jag inte ens öppna :D
     
    galaxy81 gillar detta.
  15. galaxy81

    galaxy81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    1 748
    Mottagna gillanden:
    1 196
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max
    Kom igen nu, in i klock-appen! :)
     
    Droid55 gillar detta.
  16. Droid55

    Droid55 Guest

    Ok, kanske ska göra det. Bara livrädd för få något värre. Sa nyss till pappa att jag kanske borde byta enheten och det första han sa var "Tänk om du får något värre.". Jo, men är det värre så är det betydligt lättare att ringa och klaga igen.

    Som sagt, det är svårt att se i bra ljus (om ens synligt) men så fort det blir lite mörkare eller mörkt i rummet så ser jag det. Kanske för jag vet exakt vad det är jag ska titta efter men ändå... Ahh!!! Damn you @220volt@220volt @dannejanne@dannejanne xD

    Det jävliga är att när du har sett det så kan du inte o-se det. :(

    Jag använder ju klock-appen ofta och speciellt när det är mörkt för ställa väckarklockan. Någon frågade ju mig tidigare hur ofta jag sitter i klock-appen i mörker och svaret är ofta. Sen finns det ju mörka appar som Spotify även om jag inte lyckas se något där. Däremot ser jag det på en mörkgrå bild.
     
    galaxy81 gillar detta.
  17. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Välkommen till klubben [emoji85][emoji173]️
     
    Droid55 gillar detta.
  18. Droid55

    Droid55 Guest

    Ena stunden ser jag det, i andra stunden inte. I ljust rum alltså. Mycket svårt att se faktiskt. I mörker, ja. Fan. Klock-appen är typ värst. Värre än den mörkgråa bilden jag testade. Klock-appen kanske är mörkare än bilden. Visst, bra att det inte syns i upplyst miljö men det gör det ju inte bättre när man ofta glor på skärmen i mörk miljö. :(

    Dock oklart hur jag ska kunna jämföra med enheter i butik där det är så upplyst.
     
  19. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Det går tyvärr inte att se sånt fel enkelt i butik. Nästintill omöjligt.

    Men stör du dig på det ska du byta. Inte OK för de pengarna det handlar om.
     
    Droid55 gillar detta.
  20. Droid55

    Droid55 Guest

    Menar det. Kan givetvis kolla på demos i butik och kanske snacka med de där. Dock tror jag det blir svårt att demonstrera eller se såvida de inte kan erbjuda ett mörkt rum.

    Jag stör mig inte på det i bra ljus men i mörker är det svårt att låta bli i klock-appen. Speciellt när man tänker att den ska vara så gott som perfekt för sin prislapp. Tror jag ska ringa Apple faktiskt.

    Glömde skriva att det är svårt att se om jag har högsta ljusstyrkan på men det vill jag ju inte ha. Skärmen är så ljusstark att jag inte ens har hälften av ljusstyrkan på.