Diskussion: iPhone X

Diskussion i 'iPhone X' startad av Droid55, 12 sept 2017.

1. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 869
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du har OIS på bägge kameror i Iphone X vs 8 Plus, och telefotoobjektivet har en bländare på f/2.4 vs f/2.8 för IP8.

maxin gillar detta.
  2. Droid55

Droid55 Guest

3. Droid96

Droid96 Guest

Asad91 gillar detta.
  4. Droid55

Droid55 Guest

Tråden handlar om iPhone X, finns faktiskt en separat tråd för att diskutera förköp osv. [emoji6]

https://swedroid.se/forum/index.php?threads/148064/

Last edited by a moderator: 28 okt 2017
  5. Droid96

Droid96 Guest

Two wrongs don't make a right ;-)

Men du har en poäng. Kanske roar mig med lite inläggsflytt till förköpstråden.

6. Droid55

Droid55 Guest

Droid96 gillar detta.
  7. Droid96

Droid96 Guest

Jag har nu flyttat inlägg om förköp/leveranser till förköpstråden. Även en del tillbehörsinlägg har flyttats till tillbehörstråden.

Ordning och reda. iPhone X på freda!

bernard, erik.rahm och easycure1974 gillar detta.
  8. Droid96

Droid96 Guest

Macworld är roliga. Det är ju inte särskilt svårt att lista ut varför skärmen i iPhone X blir dyrare att byta ut än i en 8 Plus. De skrev för bara några veckor sedan om att tillverkningskostnaden på iPhone X gör att Apples marginaler försämras och att orsaken är just den nya OLED-skärmen som Samsung tar bra betalt för...

9. Droid55

Droid55 Guest

Tycker inte det är konstigt heller även om det är mycket pengar. Kanske värt att lägga till AppleCare+?

10. Droid96

Droid96 Guest

Ja, jag har faktiskt funderat på det. Då får man ett skärmbyte för 300kr istället för 3000.

11. Droid55

Droid55 Guest

Hur hög är självrisken och hur många gånger får man utnyttja den?

Edit: Läste två olycksfall.

"För varje fall tillkommer en självrisk på 249 kr för skärmskador och 849 kr för andra typer av skador."

12. Droid96

Droid96 Guest

300kr vid skärmbyte. Max två gånger.

13. Droid55

Droid55 Guest

"För varje fall tillkommer en självrisk på 249 kr för skärmskador och 849 kr för andra typer av skador."

Var får du 300 kr ifrån? Två olycksfall stämmer bra annars.

14. Droid96

Droid96 Guest

Oj, jag hade för mig att det var 299.

Tack för de goda nyheterna :-)

Droid55 gillar detta.
  15. hakanv

hakanv Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    iPhone 6S Plus
    Platta:
    IPad gen 9
    Platta 2:
    iPad Air 2
    Om man har drulleförsäkring i sin hemförsäkring, brukar det vara 1500:- i självrisk per skada och då blir det 3000:- för 2 skador oavsett om det är glasskada eller annan skada, stöld och förlust brukar ingå också. Med Apple Care+ blir det med 2 skador på glaset 2697:- med 2 andra skador blir det 3997:- AppleCare+ gäller bara för 2 skador sedan är den förbrukad. Stöld och förlust ingår inte i AppleCare+ Men nu det fina i kråksången, drulleförsäkringen i hemförsäkringen gäller i stort sett alla prylar du har och brukar gälla om man klantar sig och förstör någon pryl för någon annan. t.ex. om man lånar kompisens telefon o tappar den. Jag personligen kommer aldrig att köpa till en extraförsäkring på någon pryl...

andyman11, Droid55, bernard och 1 annan gillar detta.
  16. tpalsson

tpalsson Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    918
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 Pro / Pixel 2XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    En fråga, går det att köpa en iPhone X på fredag i någon affär, typ Mediamarkt eller en Telia butik, utan att ha förbokat?

17. Droid96

Droid96 Guest

Räkna med extremt begränsad tillgång på fredag. De flesta telefoner (om inte alla) kommer gå till förhandsbokningar.

Apple Stores brukar alltid reservera ett antal lurar för försäljning till de som inte förbokat men räkna med extrem kö.

Så nja, jag tror att det är svårt.

bernard gillar detta.
  18. Droid55

Droid55 Guest

Bra tips. Hade inte tänkt på drulleförsäkring. Det låter ju klart bättre för jag är ingen vårdslös person (kanske aldrig ha sönder min iPhone) men då är ju en sådan försäkring bra även för annat (andra prylar, stöld). Ska kontakta pappas försäkringsbolag (Folksam) och fråga hur mycket drulle/allrisk kostar. Fick ett pris en gång när jag ringde och fick ersättning (täcktes av vår vanliga hemförsäkring) men pappa var inte intresserad. Nu kan jag dock tänka mig att betala det åt pappa i varje fall 2 år. Då blir det ju samma eller bättre än att betala för AppleCare+ för jag har som sagt inga planer på att vara vårdslös med min iPhone. Menar inte att någon är medvetet vårdslös nu men jag har aldrig haft sönder en telefon någonsin, verken dumtelefon eller smarttelefon.

19. maxin

maxin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Foksams stora är det 700:- i drulle.

hakanv gillar detta.
  20. Englund81

Englund81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)
    Min drulle hos Folksam har hjälpt mig ett par gånger! Gäller alla möjliga saker.
    Senast var det att jag råkat tvätta ett laddningsbart batteri. 1 år gammalt, kostar 1800kr, fick 1000 tillbaka efter drulle-kostnaden dragen. :)

hakanv och bernard gillar detta.