Som jag ser det, så väljer jag först vilket operativsystem jag vill ha, Android eller iOS. Eftersom jag tycker att säkerhet och bra support är mycket viktigt, så blev min förra telefon en iPhone 6S Plus. När jag nyligen ville byta telefon, så var det bara iOS-telefoner som var av intresse för mig. Vad skulle jag då välja? Min fru har en iPhone 6S och den är för liten i mitt tycke och min 6S Plus har varit något för stor, så vad välja vid utbytet? Jo, inte skulle det bli en iPhone 8 (för liten) och inte en iPhone 8 Plus (för stor) och just då, dök iPhone X upp som ett fantastiskt bra alternativ för mig. Att det sedan finns lika bra eller bättre? Android-telefoner, betyder det inte ett smack för mig. Så nu sitter jag med den bästa telefonen för just mitt behov (iPhone X) och jag är mycket nöjd. Min svägerska har precis köpt en ny Adroidtelefon på rea för 2500:- och hon är lika nöjd med sin telefon som jag är nöjd med min. Allt är relativt. Känslan betyder mycket för mig när det gäller teknik, och min jättedyra märkesklocka som man kan dyka med till 300 meters djup, visar tiden precis lika bra med min relativt billiga vardagsklocka, som "bara tål 100 meters djup (inte för att jag någonsin kommer att dyka till vare sig 100 meter eller 300 meters djup), men känslan när jag tar på mig min jättedyra märkesklocka, är obetalbar... Andra köper plastklockor på Ebay och är nöjda med det. Så mitt råd är, skit i vad andra tycker och köp den telefon som du vill ha och som du tycker att du har råd, med vare sig om det är en "billig" eller "dyr" telefon.
Last edited: Nov 19, 2017