Nu har jag använt min X i en dag och känner mig fortfarande nöjd. Saknar touch id en hel del. Face id tar inte vinklar så bra. Tex om man sitter vid skrivbordet så fungerar det inte, man får luta fram mer. Med touch id var det ju bara att trycka så var man inne.
Telefonen känns lite tung, men inget mot min tidigare 7+ gjorde. Skärmen ser bra ut. Kunde kanske skönja lite svagt flammigt svart i klockappen när jag kollade på den inatt. Inte så att det stör, men hundra svart var det nog inte. Har inte gjort några inställningar, bara stängt av true tone.
Stör mig lite på notchen, men det är nog en vanesak. Notchen stör iof ur en aspekt, saknar % intill batteriet samt andra ikoner. Nu måste man swipa ner, lite irriterande.
Har inte testat den något speciellt ännu. Blir säkert en del fotande/filmande nu under julen. Kul att få testa kameran i en svår miljö. Dunkelt ljus med människor som inte sitter still.
En annan sak jag inte riktigt löst ännu att min apple watch inte heter samma sak under icloud i telefonen som i icloud på webben. Min apple watch heter magnus apple watch, men i telefonen heter den magnuss apple watch. Får inte bort det där s:et. Har startat om både telefon och klocka men telefonen envisas med dubbla s.
Har faktiskt helt slutat tänka på att den var dyr. Men den är fortfarande väldigt dyr. Å andra sidan köpte jag min 7+, 128gb för 9990kr, så med det i åtanke är inte en X med 256gb superduper dyr, kan intala mig det iaf
Inväntar nu lite plånboksskal från ebay och kör i väntan på det ett krusell skal. Applicerade även ett displayskydd i glas. Funderar på att istället slänga på ett skydd utan glas, mer som en plastfilm. Gillar teknikmagasinets izound displayskydd, 2 pack för 80kr, helt ok känsla med ett sånt.
Skulle nu också gärna få till det med snabbare laddning. Laddar med ipad laddaren men skulle vilja ha en snabbare. Gärna en laddplatta, men hittar ingen i någon vettig prisklass.
Click to expand...