Diskussion: iPhone X

Diskussion i 'iPhone X' startad av Droid55, 12 sept 2017.

1. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 455
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Får precis som du mer än vad jag betalar för med Bahnhof. På 5ghz med min nya ap. Tanken med unify ap om man tex har två är att de roamar mellan varandra, alltså sömlöst flyttande mellan ap. En router med repeater är en lösning. Men en repeater halverar väl egentligen hastigheten? Vid roaming blir det ingen förlust.

Synd att ingen annan här använder unify prylar, lättare att jämföra då. Jaja, jag blev bara lite fundersam varför 2.4ghz mellan unify och iPhone x inte ger full hastighet när mina andra enheter gör det. På 5ghz är det tipp topp.

2. hakanv

hakanv Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    iPhone 6S Plus
    Platta:
    IPad gen 9
    Platta 2:
    iPad Air 2
    Jag får ingen halvering av hastigheten. Har förresten också Bahnhof o det har under alla år i stort sett aldrig krånglat :)

3. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Unifi har haft problem med iOS och apple enheter till och från i evigheter. Jag installerar såna varenda vecka, ibland fungerar de bra. Ibland är det evigt trubbel - brukar aldrig rekommendera dem till kunder som kör mycket apple produkter. Ubiquiti säger att det är löst men jag stöter ofta på problem

4. Gustav Karlsson

Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    937
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 16 Pro Max
    ROM:
    iOS 18.3
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Bahnhof här med, galet tryck i nätet. Både på mina iOS-enheter, Android-enheter och övriga techgrejer! :D

5. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 455
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Har pillat lite med att ändra kanaler etc. 2.4 verkar blivit bättre. Köpte en unify för att de är lättplacerade. Routern står i källaren och visst täcker den bra med tanke på läget, men altan/garage nås inte riktigt.

Placerade unify’n i taket vid mitten av huset. Gillar deras roaming, antar att de är ledande inom det. Rätt trevligt att inte behöva vänta på att klienterna först ska tappa signal innan en ny ap tar vid.

6. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Roaming mellan Unifi APs är just det iOS enheterna brukar ha problem med :) De är inte särskilt intelligenta. Kontroller mjukvaran är smidig att sy ihop sina APs med men någon riktigt kontroller mjukvara som lastbalanserar mellan de olika AP:na är det inte

7. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Provade med fruns iphone x och får runt 500/500. Har unifi.

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

9. Droid96

Droid96 Guest

Mörkerfoto har aldrig varit iPhones starkaste gren. Däremot är X helt överlägsen på färger. Jag var ute igår och fotade med X och Pixel 2 XL och iPhonebilderna liknar verkligheten bättre. Får se om jag orkar lägga ut Pixelbilderna så kan ni jämföra själva.

10. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Kan jag absolut hålla med om jag var nyligen i new York och anser att min iPhone 7 tog bilder betydligt mer nära verkligheten än min Samsung. Men samsung har ju alltid haft en tendens att göra lite målarfärg över sina foton men det anser tydligen de flesta vara asballt :)

11. Droid55

Droid55 Guest

iPhone må aldrig ha varit bäst på mörkerfoto men ändå helt ok. Varför iPhone X inte känns ok beror på prislappen. Sen har vi problemet med röda/vita ögon pga. blixtens dåliga placering. Hoppas Apple ändrar på detta i nästa generation. Jag hade gärna sluppit notchen också så jag kunde se batteriprocenten (och hela bilder/videos) men jag tror tyvärr att Apple kommer fortsätta med notchen.

12. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 455
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Ok. Ja jag får ju det mellan iPhone x och min asus router. Det är nog ngt med unify apn. Hade min iPhone varit defekt hade det ju inte fungerat så bra med min router.

Nån här som provat unify ap pro? Tänkte om det skiljde mkt mellan lite och pro?

13. maxin

maxin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Lite efter här men upplåsning med face id funkar klockrent. Har nästan aldrig nå problem. Ligger i sängen i mörkt rum och det funkar perfekt. Dom gångerna det inte funkar så spelar det ingen roll.

14. Droid96

Droid96 Guest

Jag hade en period när det strulade lite oftare men de senaste två veckorna har det varit klockrent. Jag misstänker att det var glaset framför truedepth-kameran som var skitigt.

Face ID är verkligen något jag saknar på den Pixel 2 XL som jag leker med just nu. Det är faktiskt enklare att låsa upp X när den ligger på ett bord än Pixeln. :-)

15. galaxy81

galaxy81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 424

MINA ENHETER

Röd/vita ögon löser mjukvaran själv om du trycker på ”ändra” och väljer ”trollstaven”.

easycure1974 gillar detta.
  16. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 707
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Skrev ett inlägg för någon månad sen om diverse saker som krävde omstart.

Allt sånt skit verkar borta med vinden. Har ytterst sällan något alls som inträffar mer än möjligtvis grafiska saker som kan uppstå innan utvecklare av alla appar är färdiga med upplösningen.

Är verkligen kanon-nöjd!

Droid96 gillar detta.
  17. Droid96

Droid96 Guest

Ja, Apple fick in en riktig fullträff med X. Den får konkurrenterna att kännas som en tidsresa tre år tillbaka i tiden. Hoppas verkligen att 2018 har många godsaker på lager.

Ascii gillar detta.
  18. Droid55

Droid55 Guest

Vet inte hur det fungera men föredrar en bättre placerad blixt. ;)

19. ingfre

ingfre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93
    Värdeminskning sker ju så gått som alltid typ. Är som en klocka. Så fort tiden går från köp minskar värdet tyvärr. Detta är min uppfattning. Så en telefon från APPLE är ingen investering ekonomiskt sätt.

20. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 775
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Men nu handlade inte det om en sådan värdeminskning.

När man använder sig av distansköpslagen så har man som konsument rätt att använda/undersöka produkten, men har den på något sätt hunnit bli sliten eller om någon skada har uppstått så har butiken rätt att dra av på återbetalningen. Annars får man full återbetalning - frakt om nu inte butiken står för den.