Jag fick ett infall igår och köpte mig en X. Jag ska fan inte vara nära prylar när jag är bakis. Är alltid extra köpsugen då
Jag gick tidigare från en sjua till en 8 Plus men kände att den var för otymplig. I övrigt var plusen en helt otroligt bra telefon för mina behov. Det gick exempelvis inte att döda batteriet på en dag utan det höll minst två dagar.
Nu kanske det är nyhetens behag men jag älskar fasen iPhone X! Skärmen är påtagligt mindre än på 8 Plus men formatet är ju så mycket trevligare så det är värt det för min del. Avsaknaden av hemknapp gör att det blir mer snabbnavigerat med undantag för att stänga appar som är onödigt krångligt. Sen Face ID; jäklar vad grymt det är! Jag har helt oroat mig i onödan för att bli av med fingeravtrycksläsaren. Jag läste in ansiktet lite "nerifrån" - tänkte att det är så man mest håller telefonen vid upplåsning - och det fungerar klockrent, även om telefonen ligger på exempelvis ett bord framför mig.
Om jag nu ska klaga på något så sitter mute-knappen aaaaaaaningen lös i ljud på-läge. Det har den gjort på i princip alla iPhones jag haft men då i tystläget. Sedan är alla övriga knappar mer infällda och lite mer infällda i ramen jämfört med vad jag är van vid. De känns något mindre distinkta än tidigare. Pyttesmå irritationer och inget jag tänker på i det stora hela. Supernöjd är jag!
Last edited: 21 januari 2018