Jösses det bar ju en bugg som får dig att se bra ut [emoji2]. Den har jag inte råkat ut för iallafall
Fast vem är förvånad över det ? Och varför i allsin dar gör de sig ens omaket att jämföra med just Samsungs senaste ?
Min iPhone 6 Plus är snabbare på vardagsprestanda än alla Android-telefoner jag testat, så det där är knappast förvånande. Däremot är en Note 9 bra mycket ”roligare” än valfri iPhone. Smockfull med finesser. Man köper inte en Samsung för prestanda.
Om jag läste rätt var väl testerna dessutom gjorda med qualcomm? Samsung i övriga världen (med få undantag) har ju exynos vilken borde vara något snabbare som de överlag alltid varit.
Exynos är snabbare på vissa saker och långsammare på annat. Framförallt är väl batteritiden bättre. Men oavsett SOC så finns det gott om telefoner som blåser förbi en Samsung i vardagsprestanda (pratar inte Geekbench här, utan vardagligt användande).
Exynos har alltid varit bättre på batteri men inte denna generationen tycker jag. Min S9 men Exynos 9810 hade dåligt batteri. En kompis i USA med hans Snapdragon 845 har haft bättre. Jag vet det kan bero på hur man använder telefonen men vi har ganska likvärdig användning Däremot när vi båda hade S7 edge så var det tvärtom och jag hade mycket bättre batteritid Därför har jag nyligen sålt min S9 och gått över till iPhone 7
Exynos i just S9 lurarna har enligt flera tester både sämre prestanda och batteri än Snapdragon. Brukar ju vara tvärtom
Är nog lika bra att vänta på september då det är så kort tid kvar. Om inget annat lär väl IPhone X prisjusteras en aning.
Ja, när det bara är max 2 månader tills du kan köpa den nya versionen, så skulle jag vänta. Nu har jag inte iPhone, men tänkte bara förklara hur jag hade gjort om jag skulle köpa en
Vänta! Annars är jag hur nöjd som helst. X är i en egen liga när det gäller mobiltelefoner med marknadens bästa prestanda, byggkvalitet, skärm och gestnavigering. Kameran är bra och tar väldigt naturtrogna bilder utan HDR-artefakter, men kanske inte de bästa för att imponera på polarna på Instagram. Mörkerfotografering är bara godkänd, inte mer. Samma för porträttfunktionen.
Jättenöjd med min X. Dock skulle jag nog vänta till nästa månad och se vad som presenteras då. Kanske blir ännu bättre runt hörnet liksom [emoji3]