Iptv 605 4k

Diskussion i 'Android TV' startad av Xark, 4 maj 2020.

  1. Xark

    Xark Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tjennare, har en iptv605 4k kopplad till min tv som verkar låst på 1080p. Kvittar vad jag ser på 576i->4k så säger min tv/receiver att insignalen är 1080p. Den synliga bildkvaliteten ändras men står hela tiden att den tar emot i 1080p - ska de göra så?

    Är osäker på om jag verkligen tittar på 4k när jag kollar på en 4k film efter som både tv och receiver säger att insignalen är 1080p. Kollar alla inställningar både på Box, Tv och Hemmabio men hittar inga fel. Det mesta står på Auto.

    Går ja in i menyerna på IpTv box och ändrar hd-kvalitet från Automatisk till 4k så sänder den ut i 4k - men då sänds i gengäld alla program ut i det formatet eftersom jag tvingar den till det.

    Vad kan vara fel? Funderar på Kablage, men då borde den inte gå att "tvinga upp" på 4k. Eller är de bara en bugg att det står 1080p oavsett vad den sänder ut?
     
  2. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 505
    Mottagna gillanden:
    1 575
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Kan endast vara 3 fel
    1. TV din är inte 4K, eller saknar HDMI 2.0b portar
    2. Din box har inte HDMI 2.0b HDMI port.
    3. Din HDMI kabel är lägre än HDMI 2.0b

    Du kan inte tvinga något till sända 4K, däremot kan den uppskala den till anpassa sig till 4K, men det är mest troligen inte en nativ 4K. Men kolla först så boxen inte är satt i upplösning 1080p för ge bättre prestanda, samma fel bruka det vara på Mi Boxar normalt sätt den är rätt stabil vid 1080p men börja bli lite halv klent vid 4K 30hz. +
     
    Last edited: 6 aug 2020