Diskussion: Jämförde ics till note med min s2a med ics

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av 2l8, 19 jun 2012.

1. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Som sagt notens ics hade en modernare variant av ics. En blandning av s3an och s2an. Bland annat fanns det en knapp för inställningar i drop down listen. Sedan kunde man kryssa i att visa batteriprocenten. Konstigt att dessa inte har släppts till s2an.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

felixdroid gillar detta.
  2. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Är det någon mer som har hittat skillnader mellan noten och s2?

3. jasifil

jasifil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    161
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Tycker det är en aning frustrerande att man lägger in olika funktioner till olika modeller när det i grunden handlar om samma mjukvara. Där vill jag ge en eloge till Apple eftersom alla iPhone-användare får samma version av mjukvaran med de funktioner som respektive enhet stödjer. Ta bara en sådan sak som inställningsalternativet i notifieringsfältet på Note och S3 samt batteriprocenten. Radio-appen har t.ex. en inspelningsfunktion, något som jag saknat till S2. Varför i hela världen fick inte S2 dessa saker i sin version? Även kalendern är ju bättre i S3 jämfört med S2. Jag har mycket svårt att tro att det skulle vara någon hårdvarubegränsning som gör att S2 inte får dessa funktioner. Hoppas dock att de kommer i nästa uppdatering.

4. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Jag det är just det som är så jäkla störande. Dom borde ha pushat ut samma version till s2an nu! Sedan tycker jag Samsung borde ge oss nya touchwiz nature ux också. Som du säger så har s2an hårdvaran som krävs! Tyvärr tror jag vi blir utan nya touchwiz. Mest på grund av att s3an ska sälja mer.

5. paulreedsmith

paulreedsmith Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    479

MINA ENHETER

Möjligheten att ändra ljusstyrka genom att dra längs med notifikationsfältet är borta från S3. Nu försvann det på Noten iom ICS. Men fortfarande kvar på S2an. Konstigt.

6. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Är inte autobrightness ibockat då? Har för mig att det inte fungerar så!

7. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hur brukar Samsung vara när det kommer till uppdatering av gamla modeller? Kommer det fler uppdateringar, nu när S3 är ute?

8. ljungbacka

ljungbacka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag har för mig att jag såg ett inlägg av någon på detta forum där det var någon som klagat på få uppdateringar på Galaxy S då det var någon som visade på att det hade kommit en himla massa uppdateringar till just den telefonen men vi får hålla tummarna.