Jämförelse tabletshopar online!

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av LasseB, 30 sept 2012.

1. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

2. Agaith

Agaith Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Liten uppdatering. Har fått mail från posten om att ett paket är på väg.
    Är eventuellt inte hemma och kan kolla före onsdag men om jag inte får tidningspapper eller liknande så verkar det faktiskt som det är på väg.

Skulle det vara så att allt stämmer ändå så hoppas jag den bakom butiken läser denna tråden och tar till sig info ang. hur man kommunicerar med sina kunder.

3. Themilomax

Themilomax Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

hade sms kontakt med en av personerna i fredags, där dom påpekade att dom INTE har support över telefon pga hörselskada.

Ajja, ska bli väldigt spänande denna veckan och se hur de slutar.

4. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Jodå de är medvetna om denna tråd. Skickade ett mail i fredags om att jag var orolig efter halagt min beställning och läst denna tråd. Så jag länka till denna och berättade att de ligger polisanmälnigar i luften.

5. omega63

omega63 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hänger inte någon ostraffat.Men vill att andra ska vara vaksamma å inte råka ut för något otrevligt....
    Efter 7 mail med frågan om det blivit problem med min beställning utan svar samt ringt 5 telefonnr varav 1 svarade och var lillebror till tjejen i bolaget som gav mej nummret till henne , men inget svar..
    En vän mailade om en fråga i dag om säkerhetan att få produkten innan jul,så efter 2min svarade dom att så är det.
    Men nästa fråga var om det är ett pålitligt företag och inte som det står i olika forum på nätet, så upphörde svaren...
    Samma sak är det för mej, när pengarna var hos dom så dog responsen från dom..
    Därför tycker jag efter kontakt med Polisen att det osar bedrägeri runt det hela och inte seriöst alls..

6. omega63

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tabletshopen.se....Förlåt!!!!!

7. omega63

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Då är det väll större anleding att svara på mail till sina kunder å få goda omdömmen ,inte ignorera dom ,det överlever man inte länge på.

8. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Det fanns en liknande tråd om ett annat företag, där folk blivit blåsta, där personerna bakom företaget hängdes ut med namn, adress, telefonnummer, bilder, t.o.m. bilder på deras barn och hus, sånt tycker jag INTE är ok oavsett vad man är anklagad för. Det var det jag ville undvika. Döm inte på förhand. Men jag håller med om att det luktar väldigt unket om det här företaget.... :mad:

9. omega63

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Håller med dej att gå ut med telenr å bilder är på tok fel.
    Det räcker med företagets namn .
    nu har dom svarat min vän att dom är seriösa och levererar inom 24tim.
    vart tog min order vägen ?
    Beställde 4/12..

10. Perra83

Perra83 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beställde min surfplatta den 6 december. Ser att betalningen gått igenom, har även fått bekräftelse via payson. Efter att ha skickat två mail och undrat status i beställningen, så får jag följande svar på supporten: vad har du får ordernummer?
    Trots att deta hämtas automatiskt fårn frågeformuläret när man kontaktar supporten. Nu har det snart gått 14 dar, och knappast kommer man få någon surfplatta. Man blir så arg och besviken, framförallt för min systersons skull som skulle få plattan på julafton.

Varniing för tabletshopen.se! polisanmälan här med

11. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

:( riktigt tråkigt att det finns så många oseriösa handlare där ute :( undrar om de hade goda avsikter från början, men att något gått fel (som var fallet med "den andra"), eller om det är en skojare från början....

12. omega63

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Efter många försök till en kontakt med Tabletshopen så svarade dom i dag på flera av mina mail.
    Det hadde varit ett tekniskt strul så att fast varan var slut så gick det att lägga beställningar.
    Dom lovar att det kommer in nya i början av denna vecka.
    Dom ursäktade sej att dom inte givit sina kunder info om problemet och att det var lite hektiskt nu,Kan ju vara förståligt.
    Dom lovade pengarna tillbaka om jag ville och hadde full förståelse för detta om så blev.
    Men vad jag känner, så får dom en sista chans till ett ev bra slut.

Perra83 gillar detta.
  13. Perra83

Perra83 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ska ta ett par djupa andetag och maila dom igen, kommer att be om pengarna tillbaka, får se hur det går!

14. Themilomax

Themilomax Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag bad att annullera min order och få pengar tillbaka,, dock kunde jag inte få några förräns den 20 av någon anledning.
    Otroligt nog kom hela summan in igår.

15. Agaith

Agaith Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej.

Har idag hämtat min platta och är nöjd så långt.
    Synd bara att man skall behöva hota med polisanmälan för att få fart på beställningen samt svar på mail.

16. Dansken

Dansken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det är inte att hänga ut någon, driver man en rörelse blir handlingar genast offentliga via bolagsverket osv och det kan alla få tillgång till ganska enkelt idag.

17. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Absolut, som jag skrev i ett tidigare inlägg så fanns det en annan tråd där folk blivit blåsta där personerna bakom företaget hängdes ut med namn, adress, telefonnummer, bilder på deras hus, bilder på deras barn, semesterbilder. Det var det jag ville undvika.

18. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Damn har aldrig varit med om så kass kund support skickade mail igår och undrade hur det går med minna två 7" allwinner plattor till ungarna hoppas verkligen de löser det då de har med stor fet röd text skrivit på hemsidan att "ALLA BESTÄLLNINGAR GJORDA INNAN DEN 19/12 KOMMER FRAM INNAN JUL!"
    Nästan bud på att sätta sej i bilen och köra en timme och knacka på deras dörr och fråga vad fan de håller på med.

19. omega63

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

TabletShopen blir ursäktad!!!!!!

Hej alla SwedroiDvänner.
    Om jag nu ska gå ut med en STOR URSÄKT.så menar jag det till 100%.
    Har fått väldigt stor respons från TabletShopen efter deras tekniska problem löst sej.
    Blev erbjuden pengar tillbaks med full förståelse från deras sida,men jag såg helst att jag får det jag beställt.
    Idag mailar dom att DHL strulat med leveransen av mina produkter så jag blev (som jag ser det) mycket generöst kompenserad utan extra kostnad som plåster på såret efter allt strul..
    Måste säga att dom har skött detta snyggt efter det tekniska löst sej,som gjorde att många beställde varan som inte fans i lager.
    Efter att det upptäktes så skrevs det slut i lagret på min vara, då började mailen att vakna mellan oss som jag ser som positivt.
    Men jag såg väldigt mörkt på detta i 2 veckor utan respons från dom av mina mail.
    Så jag tror det har löst sej för min del :).
    Till slut vill jag önska alla en GOD JUL!!!!!

20. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

blev du också erbjuden eken istället för allwinner plattorna?
    verkar som vi fått samma mail. efter att jag beställt allwinner plattorna (2kvar enligt saldo) så blev varan tillfälligt slut enligt saldo så den har ju updaterats fortlöpande fram tills min beställning. nåväl statusen för min order är ändrad till inprogress och ska få mail i morgon när de paketet är lämnat till posten.