Jämförelse tabletshopar online!

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av LasseB, 30 sept 2012.

1. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Bra att de verkar vilja ordna upp det. Fortfarande väldigt kasst att inte alls svara på vissa mail men svara blixtsnabbt på andra... har man problem, ingen idé att mörka, bättre att köra med helt öppna kort.

2. omega63

omega63 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jo samma erbjudande ,men ska säga det var många mail mellan oss så jag tror inte att detta är fejk.
    Om så är fallet så är man nog j-vligt lättlurad.
    Men jag tror nog på detta,gör inte du det ?

3. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

tror på det när jag öppnar paketet. still no avisering om paket på väg.

4. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Still no avisering om något posten mypack på väg 16.00 är väl sista klockslag för registera paket som ska vara framme dagen efter.

EDIT: skickade vid 16.00 ett mail och var orolig då jag fått för mej att sista inlämning för paket är 16.00 om de ska komma fram dagen efter. då fick jag svar att 18.00 är sista och mitt paket är påväg att bli skickat. 17.30 typ får jag ett mail från hemsidan att min order nu är skickad och att jag om en stund kommer få tracking nr

har inte fått tracking nr än nu så där en timme senare...

EDIT2:

2012-12-20 17:58 ICA Supermarket Perstorp Försändelsen är inlämnad

skickad som/med brev skicka lätt vilket betyder att jag ska kunna hinna få det i morgon.
    snacka om marginal på skiten haha 18.00 är sista för brev 16.00 är sista för paket.

Last edited: 20 dec 2012
  5. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

har idag för typ en timme sedan hämtat ut ett tillsyntes halvtasktit paket som dessutom var skadat.

plattorna låg i orginal lådor med tejpade med tunnaste bubbelplast och vanlig brun paket tejp. på en avsidorna är det hål rakt in i en av plattornas kartong

har inte kunnat kolla plattorna än, om de är hela eller om de funkar..vet inte ens om de ligger någon platta i kartongerna haha.

6. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

tabletshopen.se är ok

tabletshopen.se har levererat!!

beställde två allwinner plattor förra torsdagen och efter problem i systemet eller leverans från kina så var dem slut. de löste det mycket snyggt att ersätta beställningen med två plattor för lite dyrare peng.

lite billigt packat och postat men annars är jag nöjd!

måste bli bättre på kundkontakten... kan tänka mej att ni fått slita som djur ochbita naglar samtidigt som vi sett våra barns sorjsna miner och legat på extra hårt. lite bättre kontakt med email eller här så kanske vi hade kunnat undvika hota med polis och annat.

god jul på er.

7. Themilomax

Themilomax Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Bra att ni tillslut blev nöjda och fick era saker.
    Jag kommer dock aldrig mera vara i kontakt med detta företag fler ggr och kommer se till att ingen i min närhet gör det helle.

8. Dansken

Dansken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Skulle alla dagar i veckan göra beställningen direkt från Kina än något källarföretag i Svedala. Jag tippar på att företaget i fråga har detta som bisysla vid sidan om deras vanliga liv/jobb och så fort de väljer att avsluta står folk där iaf utan garantier osv.

Nä, handla direkt, el etablerade företag i Sverige.

9. omega63

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Äntligen kom dom

JO dom kom som lovat,, men vad e det för packetering ?
    Dom var dock hela ,lite tilltryckt i ena hörnet bara, men hela.
    Tycker som du att kontakten skulle bättras på men efter deras sk tekniska fel så blev det mycket bättre.
    Har även startat upp dom å gjort dom redo så grabbarna kan leka med en gång utan att vänta på laddningen..
    Som jag ser det så var det inga problem med dessa så jag ser i dagsläget mycket posetivt på detta.
    Hoppas att det skrivs lite senare om typ glädje ev sorg som hände under Julen ,vore kul att höra vad som hände när dom fick sitt paket :-)

GOD JUL på er alla som varit med på denna spännande resa å hoppaspå god fotrsättning.

Mvh Görgen.

10. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

har också laddat upp och för installerat lite spel som typ tempelrun, granny smith, fruit ninja och alla dem där. de funkar perfekt och inget som klyddat än. stod dock helt still i hjärnan när jag skulle hämta appar och spel till barnen haha

11. Themilomax

Themilomax Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Kör alltid direkt från Kina men nu var det lite panik med 2v till jul.

12. doda1

doda1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tabletshop.se

Har beställd surfpllatan av Tabletshopen.se den 9/12
    Från början var allt ok med kontakten, fast kontakt är bara via mail.
    Sedan, det var bara tyst, ingen svår på mina mail, men fråga om mitt beställning. Efter några dagar 14 / 12 fick mail att varan kommer bli skickad samma dag. Men har tyvärr inte kommit till Jul.
    Efter julen har skickad mail 2gg. inget svar. Fick svar efter 3 mail, när har skrivit om polisanmällan. Det fick jag veta att de ska skicka varan nästa dag. Vill säga till alla , som tänker att köpa ngt . av Tabletshop.se
    Beställ inget där om du vill få ditt beställning

Last edited: 28 dec 2012
  13. jaska

jaska Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hejsan
    jag beställde en surfplatta och minneskort den 20/12 som inte har levererats än och har inte heller fått tillbaka några pengar än, inga svar fast man har mailat ex antal gånger dit
    hur har det gått för er andra med tabletshop?

14. Aerpad.se

Aerpad.se Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

En fråga till er som beställt från Tabletshopen.se
    Vad är det som lockar till att beställa därifrån? Priserna? Och när ni gör en anmälan, varför inte också samtidigt till Blocket?

15. omega63

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tabletschopen

Jo priserna talade sitt.
    Ang anmälan så var jag kontakt med Polisen som gav dom en frist men, även var intreserad av vidare undersökning.
    Kontaktade Blocket som även dom hjälpte mej med gott omdömme.
    Men sedan så löste det sej att jag fick det jag blev lovad.
    Nu det tråkiga är att den ena plattan slutade att fungera och den är bara vit i skärmen.
    Har skickat dom ett mail för vidare instruktioner , så jag hoppas att dom kontaktar mej snarast.

16. Agaith

Agaith Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Priser i kombination med ett Svenskt bolag. Detta var innan jag läst om det. Dök upp mycket Info dagarna efter jag lagt min beställning.
    Skulle inte handla där igen.

17. anderssjoeberg

anderssjoeberg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En undran varför inte beställa direkt från kina på aliexpress.
    I och med dom har paypal så kan man kräva pengarna tillbaka via paypal så kräver dom företaget sen.

Varför inte köpa riktiga grejer ?

18. gretchen

gretchen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Puh! Min platta dök upp idag. Beställde den 25 dec. 949 kr inkl frakt för en i mitt tycke helt perfekt liten 9" surfplatta är ett bra pris. Här kommer dock lite konstruktiv kritik till tabletshopen:
    -Lova inte något ni på förhand vet att ni inte kommer kunna hålla. Nu pratar jag om leveranstider som är betydligt mycket längre än vad som utlovas. Det gör bara kunderna oroliga!
    -Om en kund hör av sig till er med en fråga - svara då direkt! Vänta inte till efter andra eller tredje mailet, i så fall kommunicerar ni inte bara med en orolig utan rent av förbannad kund. Och det är väl onödigt?

19. Aerpad.se

Aerpad.se Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!

Att köpa dyrare elektronik via Aliexpress är en väldigt stor chansning då många företag är kvacksalvare på den sajten. Webshopen är gratis att öppna för Kineser och dem betalar ingen skatt på den så många passar på att tjäna en slant.
    Det finns ärliga företag där också men alla är inte långlivade. Är bra att veta att Paypal är mycket mer tolerant mot företag än privatpersoner. Dem kan frysa kontot enkelt hos en privatperson men inte lika lätt hos ett företag.

20. annsan57

annsan57 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Besviken

Hej
    har beställt varor via Tabletshopen ..gjordes den 26/12 å dessa varor har ännu inte kommit...skickar mail till de å i början fick jag svar men eftersom tiden går så börjar jag undra ..skickar mail igen ..dock inge svar ..vad e det för bolag..e det en som sitter å håvar in en massa pengar då man måste bet det direkt ???? har skrivit ett mail till... med lite hårdare ord...få se om de svarar.. om inte ,,vad finns att göra .. känner mig något lurad..:(