Jämförelse tabletshopar online!

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av LasseB, 30 sept 2012.

1. annsan57

annsan57 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har gjort samma mistag :( handlat varor den 26/12 å ännu inget fått trotts en massa mail jag skickat... tror nog jag får göra en polisanmälan jag oxå :(

2. joker1976

joker1976 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    155
    Telefon:
    Xioami Redmi 4x Global

MINA ENHETER

Telefon:
    Xioami Redmi 4x Global
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 5S
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Vernee Thor
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Asus/Google Nexus 7 2013
    ROM:
    Stock
    Platta 2:
    Chuwi Hi8
    ROM:
    Stock
    Som vanligt, vid alla näthandel så ska man kolla på omdömen och referenser. På Aliexpress finns en kalasfunktion för att se hur tidigare order bedömts av tidigare kunder. Jag tyckler nästan det känns mer säkert att handla på en paraplysite som har escrow och omdömen om enskilda handlare, än en svensk site som tar pengarna direkt och där man inte kan veta något om de har skött sig förut.

Men jag har säkert haft tur med mina Ali-affärer.

3. Aerpad.se

Aerpad.se Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jodå, visst är det så att man ska kolla av omdömen etc. Har själv handlat kläder därifrån och det fungerade bra. Men det komiska var att om skrev man ett ok omdöme så bad dem om att man skulle ändra det till ett väl godkänt istället dvs 4-5 stjärnor. Men så är det säkert inte med alla butiker.

Man vet inte hur långlivade dem är och också gällande garantiärenden. Jag tror att Ali är bra vid billigare köp eller andra köp där man vet att man kommer behålla varan men fortfarande är det en stor risk man tar vid dyrare elektronikprodukter som ofta kan strula.
    Du har rätt i att svenska sajter också kan lura eller vara kortlivade men oftast ser man på sajten om den är seriös och påkostad (bla kopplad till visa, mastercard, klarna). Sen bör man ju kolla företaget bakom sajten också.

4. nitzer

nitzer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tabletshopen.se levererade snabbt!

Efter allt skit jag läst här om tabletshopen.se så var jag väldigt tveksam till att beställa en surfplatta där. Men eftersom dom hade den plattan jag ville ha (Sanei N91 Elite) till rätt pris så slog jag till. Vinna eller försvinna! Jag beställde den i Lördags den 12:e och dom hade bara en vit kvar i lager. Därför skrev jag och frågade så att det verkligen stämde. Jag fick svar bara någon timme senare att så var fallet. Beställde och betalade (via Payson) och fick leveransen idag den 17:e. Och under hela leveranstiden har jag fått epost med status på vad som hände. Det enda som klyddade var payson betalningen som gick igenom utan problem, men det stod att varan inte var betald och då blev man lite svettig. Men detta fixade dom på 10 minuter efter mitt påpekande!

Jag har bara gott att säga om tabletshopen.se

En av mina bästa köpupplevelser på nätet faktiskt! :)

5. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    första inlägget osv. need i say more?

joker1976 och 45acp gillar detta.
  6. SlimKim79

SlimKim79 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lustigt, jag beställde också den 12e, fick plattan igår, den 16e. Gick otroligt smidigt.
    Hade exakt samma problem med att det stod att betalningen inte hade gått igenom ordentligt. Löste sig dock efter en timme lr så. Fick uppdateringar med jämna mellanrum om vad som hände med ordern.

Jag kan också rekommendera Tabletshopen.se ! :-)

Last edited: 17 jan 2013
  7. SlimKim79

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte Sanei N86 av Tabletshopen.

Har bara provat den en kväll men den verkar flyta på smärtfritt! Mkt snabb android platta.

Ett problem jag stötte på var att den hade långsamt internet. Körde diverse bredbandstest på den och nedladdningshastigheten låg kostant på 55kb/s.

Jag tog hem Angry Birds för att se hur spelen flöt på n86 plattan. Tog 20 minuter att ta hem. Det kändes för långsamt. Måste vara nåt fel. Enl wi-fi uppkopplingen så var signal styrkan på 72mbps.

Kollade även routern via Netgear genie, där stod det att n86 hade en uppkoppling på endast 1mbit. Det skulle ändå vara ok om den var på 1 mbit men nu var den alltså bara på 55kb/s i snitt på ca 10 bredbandstest.

Jag har iPhone och iPad hemma också, de har utan problem över 2mbit/s var jag än befinner mig i hemmet. Någon som vet vad detta kan bero på?

Alla enheter kör på samma Wi-fi.

Jag skulle bli extremt tacksom om någon hade en lösning på detta problem.

//SlimKim79

8. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Hur kan det vara "en av dina bästa köpupplevelser på nätet" om betalningen strulade och leveranstiden var fem dagar (vilket inte kan anses snabbt vid köp av svenskt nätföretag och leverans inom Sverige)? Var det även din första köpupplevelse på nätet? ;)

Intressant hur folk kan beställa från tabletshopen.se efter att ha läst denna tråd... o_O

9. vitkanin

vitkanin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Pandawill.com

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

10. SlimKim79

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var helt klart en chansning ;)

11. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    även detta var ditt första inlägg på forumet. som om ni inte ens försöker dölja troll längre :(

12. 45acp

45acp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Liksom ditt första inlägg.

13. SlimKim79

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad snackar du om? o_O

Det verkar ha strulat för flera, men för mig gick det bra!

läs mitt inlägg där jag frågar om hjälp med wifi problemet istället!
    liite högre upp på sida 5. Men du kanske inte kan nåt om wifi inställningar?

14. SlimKim79

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur tänkte du då?
    Där jag beskrev att jag hade samma händelseflöde som skribenten innan lr där jag frågar om wifi problemet?

15. 45acp

45acp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag menade att ditt första inlägg var en chansning att få folk att tro att du inte har något med shopen att göra.

16. SlimKim79

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

haha, det enda jag har med dom att göra är att jag köpt en Sanei n86 därifrån. Sen så läste jag i detta forum EFTER att jag hade beställt ifrån deras hemsida. Blev såklart sjukt nojjig att jag aldrig skulle se nån platta lr pengar, men vips så dök den upp med posten bara 4 dagar efter jag beställde.
    Och anledningen att jag skrev här var för att berätta att man faktiskt kan få sina beställda varor från just Tabletshopen samt att kolla om någon visste hur man får upp internethastigheten på surfplattan, har snabbt wifi hemma, men långsamt via plattan...

17. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Blir bara nyfiken; anser du att 4 dagar är en SNABB leverans när man köper från ett svenskt företag inom Sverige..?

Edit: Låt oss skippa dessa diskussioner om vem som är i maskopi med vem. Inget går att bevisa eller motbevisa; det blir bara meningslös och destruktiv pajkastning. Det är upp till var och en att dra sina egna slutsatser. Liknande trådar har spårat ur förr...

18. SlimKim79

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om jag beställde den 12e (lördag) och jag får paketet den 16e (onsdag) så anser jag att det är bra! Det skickades ju med posten på måndag och leverarades på onsdag.

Optimalt hade ju varit om jag fått paketet levererat på lördag kväll 1 timme efter att jag beställde, lr hur!? haha:D

PS jag kan självklart bevisa att jag tagit emot paketet, men då ska jag ladda upp bilder och leveranskvitton mm, känns lite onödigt men om någon verkligen vill ha det så lägger jag upp det! ;-)
    Om någon nu är så korkad och tror att jag jobbar för Tabletshopen. haha

Edit: Läs min fråga ovan och ge mig ett svar istället!

19. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Skulle jag beställa något från en svensk återförsäljare lördag kväll skulle jag förvänta mig leverans måndag eller absolut senast tisdag :) men där kanske vi är olika :)

(köpte nyligen en kamera på dustin, beställd runt kl 14 måndag eftermiddag, leverans tisdag...)

Kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga :(

20. tuggen

tuggen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tabletshopen skojarföretag

Jag har precis samma erfarenhet som de flesta andra på den här sidan.
    Köpte en surfplatta på TABLETSHOPEN och det var inga problem snabba svar och snabb leverans men när jag sedan efter 1 mån fick problem med laddningen till plattan så är dom totalt omöjliga att nå inga svar på mail och inte på telefon. Då bad jag en person att skriva till dom att han ville köpa en platta, tro det eller ej svar på 1 timma då skickade jag ett nytt mail inget svar. Jag skickade även tillbaks plattan till adressen som de har på hemsidan kom snabbt i retur med okänd mottagare på adressen. Men man lär sig en sak jag köper aldrig mer från ett okänt nätföretag då betalar jag hellre ett dyrare pris och vet vad jag får.