Problem: Jävligt besviken på HOX!!!

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av suffix, 3 aug 2012.

  1. suffix

    suffix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    En lur ska inte strula så mycket. Jag undrar lite om jag är den enda som är besviken på sin HOX. Den (som ju har framgått i andra trådar) blir varm, rebootar av egen maskin, hänger sig och laddar vid startpanelen osv. Går absolut inte att prata i den när den laddar. Visst, man ska inte "belasta" luren när den laddar, men detta är ju fan löjligt! Känns som att hålla en stekpanna mot örat!

    Ska man helt låta bli att svara när den laddar?! Eller hålla samtalen kort i stil med: "Vi får ta det snabbt för min mobil är på ladd..." (!?) Har fabriksåterställt den fler ggr, men gång på gång händer detta. Ska man behöva ta backup på allt stup i kvarten?! :mad:

    Sen tappar den kontakten med simkortet varje gång den får fnatt och allt detta får mig till att bli trött på skiten. Har ni också lika mycket problem med er lur? De flesta av er är säkert nöjda - men hur många är missnöjda?

    Jag var en av dom som hoppade på 3:s kampanj i våras. Har man någon möjlighet till att byta lur tror ni? Kan jag gå in och säga att jag helt enkelt inte vill ha en HOX? Jag vill inte ha de reparerad, jag vill ha den utbytt... Går det?
     
  2. Nervsjuk

    Nervsjuk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nej, du kan inte gå in och få en annan telefon.
    Du kan bara reklamera den du har och hoppas att den blir bättre när den kommer tillbaka.
     
  3. suffix

    suffix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Du menar att mitt enda alternativ är att lämna in den för reparation?
     
    spengo gillar detta.
  4. Phoenix95

    Phoenix95 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som sagt kan du nog endast få den reparerad. Dock har du rätt till att få den utbytt eller pengarna tillbaka efter 3 reklamationer.
    Vad gäller att telefonen blir varm är det tyvärr så med alla HOX. Den övre delen av telefonen blir märkbart och obehagligt varm vid spel till exempel. Och det blir tydligen ännu värre när den belastat vid laddning. Det är nog inget som kan lösas av en fabriksåterställning. En del har pratat om att det blivit värre efter senaste uppdateringen, och att en återställning löste det. Men min är likadan före och efter denna uppdatering. Det är tyvärr en väldigt jobbig grej med den här telefonen. Så jäkla obehagligt att hålla i den när den blir varm. Jag börjar förstå varför en del gått över till S3. :(
     
  5. spengo

    spengo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har inte alls upplevt de problem du snackar om. Jobbar du på Samsung eller?
     
  6. suffix

    suffix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Försöker du göra dig lustig? Kan tala om att jag med nöje hade haft kvar med HOX om det inte vore för all skit jag har haft med den...

    Och nej, jag jobbar inte på Samsung.
     
    brodiniozo gillar detta.
  7. suffix

    suffix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det jag upplever som mest irriterande är faktiskt inte att den blir varm, även om jag finner det något jobbigt. Nix, det är det faktum att den havererar av och till (senast idag) och kör sig själv varm utan att jag gör någonting alls. Lite som att något "fastnat" i minnet och den bara kör och kör. Resultatet blir att den slutligen slår ifrån och rebootar (och tappar kontakt med sim) för att komma tillbaks och göra exakt samma sak när den bootat om. Igen, vid startpanelen, blir extremt varm, och många ggr innan jag ens hinner stänga av den manuellt så bootar den...

    Jäkla synd :(
     
  8. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Tjau... de allra flesta kommer ju in i en normal rytm där man laddar på natten då man sover, jobbar man skift så får man väl ladda utifrån hur man jobbar.

    Sen har man sunkoperatören TRE som operatör så är det då extra problem eftersom de inte verkar särskilt på hugget att lösa problem.

    Ett alternativ är ju att låsa upp luren och blåsa ur allt junk från Tre !

    Värmeproblem har jag endast upplevt om jag har haft dålig kontalt med nätet och luren måste gå på högvarv ! (verkar oxå vara ett Tre-problem)
     
  9. suffix

    suffix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Så vad råder du mig till att göra? Låsa upp den, som i betala av skiten eller roota den?
     
  10. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo jag vet inte.... den senaste officiella uppdateringen som jag inte vet om Tre fått häcken ur vagnen verkar ju många vara nöjda med.

    Om man har vana att läsa samt följa en guide så skulle jag inte fundera mycket över att rensa ur allting och köra med en upplåst lur.

    Har man inte den vanan så skulle jag fråga Tre vad de håller på med ? Sen skulle jag kräva att få prata med någon annan än första linjens support.
     
  11. suffix

    suffix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Någon som kan hjälpa mig återställa till fabriksinställningar? Fanskapet hinner boota om innan jag ens hinner in till menyn. Sen finns ju HBOOT, men där är allt låst, och jag kan inte ens styra (med volymknapparna)
     
  12. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Haft min i 2 dagar och inte varit med om minsta problemet, är så himla glad jag inte valde s3.
    kör med Custom rom viperX och där är satans bra flyt i den.
     
  13. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo HTC har ett antal guider på sin svenska supportsida

    http://www.htc.com/help/se/howto_iframe.aspx?id=146082&type=1&p_id=440

    --
     
    suffix gillar detta.
  14. Droid119

    Droid119 Guest

    Ifall du lämnar in luren 3 gånger så har du rätt att få en ny HOX eller en liknande vara eller pengarna tillbaka.
     
    suffix gillar detta.
  15. suffix

    suffix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur ska jag gå tillväga om jag också vill ha en Custom rom ViperX? Bra länk där man kan bli ledd steg för steg?
     
  16. suffix

    suffix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur skulle du i enkla termer förklara för någon som inte är speciellt haj på allt vad Custom roms heter vad viperX gör för/med telefonen...?
     
  17. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Varför inte lämna in den istället för att försöka pula runt själv?
    Det kan ju faktiskt vara så att din är defekt.
    Börjar man roota och lägga in custom-rom får man också räkna med att garantierna kan vara borta.

    Jag har haft HOX sedan den släpptes och känner inte igen dina problem förrutom att den blir varm. Men det blev SGSII också när jag hade den.
    Har operatören Tre och inte heller där kan jag klaga. Perfekt med surf och samtal.
    Pratar ca 1-2h/dag i snitt och aldrig ett samtal som bryts.
     
  18. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Håller med helt och hållet, det du (TS) beskriver är inte normalt. Jag hade lämnat in den.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  19. suffix

    suffix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Givetvis vill jag helst inte pilla på den heller - men känns ibland som om custom roms är stabilare. Hade det inte varit för detta "lilla" problem hade jag faktiskt inte klagat - är inte den typen egentligen. Har inget ont (faktiskt) att säga om 3 heller. Bara det att jag nu kanske åkt på en defekt device...
     
  20. suffix

    suffix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack för tipset. Jag ger det en dag till...o_O