Jag blev av med min Nexus. SLUTUPPDATERING!

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av McGilljam, 29 apr 2010.

1. McGilljam

McGilljam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jahaja...

Historia:
    Jag köpte en Acer Liquid förra året. Det går att följa hur min otur stod sig med denna telefon i Liquidtråden. Efter 2 månader gav jag upp denna telefon och importerade en Nexus och priset hamnade på 4500:-.

Min Liquid började min flickvän använda och jag måste säga att hennes tålamod har varit bra mycket större än mitt var. Nu har även hon givit upp då den inte går att få ordning på och jag orkar inte skicka den via Expansys igen. Det kommer att kosta en massa kosing att skicka och jag orkar ärligt inte. :mad:
    Den får bli en spelkonsoll åt 5-åringen.

Jag är en snäll pojkvän och lät min flickvän låna min Nexus för att känna på hur en telefon SKA funka och hon stortrivs med den. Hon sneglar inte ens mot iPhone eller så. <3
    Var till MediaMarkt igår för att hon skulle få klämma på en Legend och Desire.
    Legend skulle passa utmärkt... trodde jag.
    Hon DISSADE båda nallarna och stoppade tillbaka min Nexus i fickan. :o

Grabbarna på jobbet fick rätt. Jag kommer aldrig att "se" den mer. Snacka om att veta vad hon vill. :-*
    Hon är helt lyrisk och har tagit över dockan med. -"Den funkar så bra och vi kommer så bra överens".

Så... det var min historia.

Nu till problemet.
    Det har blivit dyrare att ta hem den...
    Desire ÄR billigare, men den kommer nog troligen inte att uppdateras till 2.2 när det släpps. Inte om man kollar på historien. Ingen av HTC's Androidnallar har väl fått uppdateringar?

Vet fan inte vad jag ska göra.
    Swedroids Köp och Sälj är borta?, så våran lilla "importör" finns inte längre?

Hjälp... tankar min kära vänner! Har ni tankar att dela med er? :cry:

Last edited: 11 maj 2010
  2. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nog har jag lite tankar allt... Släpp ner kulorna och ta tillbaks din telefon!

3. McGilljam

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Åh.. typiskt at en sådan kommentar ska trilla in. Kan man inte se det på det andra sättet? Det handlar inte om jag har ballar av stål eller stor *piiiiip* ratt i ryggen. :mad:

Hur det än är så ska hon ha en Android... Jag har inga problem med att låta henne ta min.. jag måste ändå köpa en ny och vi går under samma ekonomi.

4. mosbricka86

mosbricka86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Last edited: 29 apr 2010
  5. Goodbody

Goodbody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kanske inte ska låta min flickvän känna på min Nexus då XD
    jag vet att alla som fått testa den vill ha just den och ingen annan

6. ewallg

ewallg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Många som säljer iväg nexus på tradera du kan ju kolla där.

Eller helt enkelt vända på det hela och lägga ansvaret att skaffa en ny på din flickvän.

7. Goodbody

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag håller med

8. mosbricka86

mosbricka86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

om han eller hon köper den nya spelar ju mindre roll med delad ekonomi. klart han slipper ju ansvaret att leta rätt på en ny till ett bra pris :)..

priserna på tradera verkar ju ofta stanna runt 5000, samma pris som att köpa en nya utifrån.

9. McGilljam

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jao... men jag är glad att min flickvän har lyssnat på mig och mina mumlanden om min Nexus. Hon VET att den funkar, så jag tror det var mycket därför hon dissade dom andra.

Dom är inte dumma... jag svor åt Liquiden, men har bara fånflinat och varit glad åt Nexusen...

Ska kolla på dom andra ställerna, men håller ni med om min teori om Desires kommande uppdateringar? Det verkar mera säkert att Nexusen kommer att få uppdateringar än Desire?

10. ewallg

ewallg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis min poäng, det blir samma pris och inget jobb för TS. Alla blir glada.

11. Goodbody

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag håller med om din teori

12. ewallg

ewallg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Snart får nog desire "riktig root" och då är det inte längre något problem.

13. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jo, det är 100% att Nexusen kommer att få allt godis och långt innan alla andra. Det var därför man valde en sådan.

14. Goodbody

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

japp hade funderat länge på att skaffa en Android sen så la min nokia av och do köpte jag Nexus One som min första Android

15. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Verkar som HTC satt käppar i hjulen för det...

Sen kan man inte jämföra en root med OTA från tillverkaren. Gigantisk skillnad. De flesta orkar inte pilla och fixa utan vill bara att det ska komma och fungera.

16. McGilljam

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Precis... jag har inte behövt Roota min Nexus, för det behövs verkligen inte.
    Jag vill ha den orootad OM det skulle hända ngt med den.

Just nu scannar jag annonser så vi får se... men det lutar åt att jag inte lägger pengarna på en Desire. Satt och pillrade på en sådan nu på jobbet. Visst var den rapp i homescreen med Sense, men att HTC's uppdateringar tar tid eller inte kommer gör mig osäker som tusan.
    Se bara på Heron...

17. noShame

noShame Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ehm.. nu blev jag arg :P trodde att någon hade snott den av dig. Men allvar, ta tillbaka din telefon och köp en ny åt henne, för ni har gemensam ekonomi som du säger. En man ska va en man och det har inget med ballar att göra utan rent psykologiskt. Det va din telefon och du lät henne ta den utan att säga emot, du måste sätta ned din fot. Handlar inte om telefonen nu utan om att hon tog något som är ditt. Och har hon gjort det nu med detta, så kommer det att va så (och har säkert redan varit så) om andra saker, större saker. Sånt är inte att leka med och nu är jag så allvarlig som man kan bli :P .. inte konstigt att det går fel i långvariga förhållanden där män blir underlägsna och måste fråga flickan om varje steg de tar. Hon kommer respektera och tycka om dig mer om du beter dig som en man, oavsett hur förståndig du är och tycker om henne. INGEN tjej vill ha en kille de kan köra med..

Till ditt problem: Enkla lösningen är att ta din nexus och köpa en Desire till henne, hon kommer inte märka skillnaden i princip.

Annan lösning, om du ej vill importera in en ny nexus, köp en från blocket?

Men för f*n ta tillbaka din telefon jag blir arg, på riktigt!

18. Goodbody

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hey man lugna ner dig lite.. vist ska han ta till baka sin mobil men inte köpa en desire till henne för han skriver ju svart på vitt att hon redan totalt DISSADE Desire och Nexus är helt klart en bättre mobil.. så smartaste är att köpe en sån till henne

19. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

En tanke är kanske att köpa en Desire och byta mot en Nexus. Du byter förvisso bort en ny telefon mot en begagnad men jag tror det finns en del som vill göra det omvända bytet men behöver bli av med sin Nexus för att få pengar till en Desire.

Själv skulle jag nog kolla Ebay i första hand. Hittar du en telefon inom EU behöver du inte oroa dig för momstillägg.

20. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Klockrent. För många kuvade män i detta land... Man blir mörkrädd.