Jag blir galen på kalendern

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av bobokung, 4 jun 2010.

  1. bobokung

    bobokung Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag använder kalendern mkt och tex besiktiga bilen 15:00 och jag ställer in att den skall larma 1h innan. Det funkar jätte bra, MEN när jag tex skall ta upp telefonen ur fickan och stänga av larmet så hinner jag typ få ner handen i fick så sätter den på snooze i 10 min. irriterad tar jag upp telefonen och ser inte ngt alternativ att stänga av larmet.

    10 min senare gör den samma igen morrr.

    Det brukar sluta med att jag får lägga telefonen brevid mig och kolla på den och sedan dra ner på skärmen så den stänger av. Tydligen så snoozar den så fort man rör skärmen.
    Ngn som har samma problem ? ngn som har lösning på det ?
     
  2. malexin

    malexin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Det finns redan en tråd om detta problem: Reminders och optiska styrsensorn
    Men det är ganska så störande ja. Själv har jag lärt mig att antingen vänta på att skärmen ska slockna eller trycka på powerknappen för att själva stänga av skärmen innan jag plockar upp telefonen ur fickan eller fodralet.
     
  3. dablidob

    dablidob Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Såg att det inte ska vara något problem med den nya uppdateringen 1.21.405.2

    "- They have disabled the snooze function on the Optical trackpad for calendar events. This means that it is now possible to have the phone in your pocket without accidentally snoozing the alarms."

    källa:
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=6669588&postcount=1