Problem: Jag har brickat min Galaxy s6 och försöker återsälla den

Diskussion i 'Galaxy S6 - ROM-filer och utveckling' startad av morta93, 22 jun 2015.

  1. morta93

    morta93 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag försökte mig på root med ping pong root på min S6, det funkade bra. Sen skaffade jag ett flashing program för att flasha in DSP manager utan att ha custom recovery på mobilen, det gav ingen resultat så jag försökte flasha in TWRP med samma app. När mobilen startade om stod det "Custom binary blocked by reactivation lock" med rött i hörnet och mobilen startade om sådär hela tiden.

    Jag läste lite på diverse forum om hur jag skulle kunna fixa det och dom rekommenderade att jag skulle installera om den officiella firmwaren, jag hittade ingen svensk version men den närmsta var den sydafrikanska: G920FXXU1AOD4_G920FOJV1AOD4_G920FXXU1AOCZ_HOME.tar
    Jag laddade ner Odin 3.10 och la in den filen som AP och försökte flasha, den laddade till 100% och sen sa den FAIL.

    Jag försökte flasha in TWRP med Odin på samma sätt och mobilen blockade "custom recovery".
    Sen installerade jag KIES och försökte göra emergency reset. Mobilen var inte listad där även fast jag fick precis samma bild på skärmen som den visar ska behöva en emergency reset. Jag avinstallerade KIES och nu vill inte ODIN ens börja flasha, den fastnar på <ID:0/003> SetupConnection.. och sen blir det FAIL.

    Finns det något mer jag kan försöka?

    All hjälp uppskattas verkligen!
     
  2. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Jag åkte på boot loop efter att ha flashat lite saker och en soft brick efter att ha flashat stock genom Odin.

    Det hade något med att stock recovery inte kan flashas in efter att man lagt in en custom.

    Det löste sig genom följande.

    Flasha stock firmware (från sammobile) där finns svenska men går bra med lite vad som bara du kör rätt modell

    Detta kommer leda till error.

    Ladda ner stock recovery finns någon länk på XDA och flasha genom Odin.

    Efter det bör det hoppa igång. Eventuellt får du köra en ny recovery genom kies eller bad Samsung nu döpt det till..

    Lycka till!
     
  3. galaxy81

    galaxy81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    1 748
    Mottagna gillanden:
    1 196
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max
    Gör tvärt om. Flasha stock recovery via Odin först. Sedan stock Rom vi Odin. Funkar fint.
     
  4. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Mitt råd är, att läsa på först innan du ger dig på att flasha fram och tillbaks. Som det ser, verkar du inte vara så insatt i root/custom recovery och bara testar dig fram.

    - KIES är inte kompabilitet med S6/S6 Edge och endast med Smart Switch.
    - Se till att ladda hem korrekt firmware, innan börjar flasha med Odin och att hitta "närmaste" firmware är inte samma. NEE är den Nordiska versionen.
    http://samsung-updates.com/device/?id=SM-G920F

    Det du kan testa, om inte vill krångla med Odin. Ladda ner Smart Switch och använd den för återställa telefonen.
    http://www.samsung.com/us/support/smart-switch-support/#!/

    På höger sidan finns det nedladdning för PC eller Mac versionen.
     
    AsifKader och kalleboston gillar detta.