Problem: Jag har otur :(

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av HakanF, 19 sept 2014.

  1. HakanF

    HakanF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Platta:
    HTC Nexus 9
    Platta 2:
    Samsung galaxy TAB (P7500)
    För ungefär 2 månader sedan så lyckades jag tappa min LG G2 Facedown i asfalten. Helt paj. Fick den lagad för 1.500:- (ny skärmpanel och batteri).

    Idag så skulle jag hjälpa min son med en sak böjer mig fram och mobilen far ur fickan.. får 2 repor rakt över skärmen och en spricka i högra hörnet men tror ni mobilen fungerar? Nej.. digitzern är stendöd.. Är det här världens känsligaste mobil eller har jag bara otur.

    Nu står jag i valet och kvalet att få den lagad vilket kommer ta många dagar eller helt enkelt ta och köpa en Nexus 5 eller liknande.. vad säger ni?
     
  2. tonii

    tonii Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    De flesta telefoner ogillar att bli tappade på hårda material. G2 har också väldigt tunn ram runt skärmen vilket gör att den är lite känsligare än andra telefoner med större ram (även kallad bezel) om den råkar landa på kanten. Om du väljer att ha kvar din G2 så skulle jag rekommendera att du köper något skal till den för att ge gen lite extra skydd mot kantstötar, samt ett repskydd till skärmen. :)
     
  3. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Verkar som att g2's digitizer är uppbyggt annorlunda än andra telefoners vilket gör att minsta spricka i princip dödar touchen :/ vet inte om det har att göra med knock-on funktionen.