Problem: Jag inte hörs vid samtal, tills jag gått till högtalarläge och tillbaka

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av KennethK, 3 jan 2016.

  1. KennethK

    KennethK Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Nexus 5X, Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X, Sony Xperia X
    Hej,

    jag har nu råkat ut för att vid den andra peronen nästan inte hör mig alls vid samtalets början. När jag gått till handsfreehögtalaren så har allt fungerat igen och när jag sedan gått tillbaka till normalt läge så har det fungerat som det ska.

    Samma sak har hänt när jag testade ringa med ett headset: Den andra personen hörde i princip inte mig alls. Jag slog då på högtalarläget vilket funkade och sedan tillbaka till headsetet för att få allt normalt igen.

    Någon annan som råkat ut för detta?

    Kenneth
     
  2. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Har du kollat upp så det inte råkar skifta mellan 4G/3G/2G när dessa problem uppstår?
    Har du möjligvis ett annat simkort från annan operatör du kan testa med och be din kompis ringa dig?
    Har du testat om en återställning avhjälper problemet?

    Har själv inte råkat ut för detta fenomen, som tur är.
     
  3. KennethK

    KennethK Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Nexus 5X, Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X, Sony Xperia X
    Jag har nog (oftast iaf) haft problemet hemma där jag normalt har hyfsad 4G täckning via Telia. Måste göra lite fler tester för att se om det finns nåt samband med 4G/3G/2G etc.

    Har nget annat sim-kort att prova med. Får väl göra en återställning om inte problemet försvinner. Känns ju inte som ett hårdvarufel iaf...

    Kenneth
     
  4. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Testa gärna på lite olika platser och se om du fortfarande har samma fenomen först. Det är enklast och minst omständigt för din del :).