Jag orkar inte mer... hur går det för er?

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av TigerSoul, 9 mar 2016.

1. Droid119

Droid119 Guest

Klart det finns garanti då nexus 6p bara funnits sedan november. Reklamationsrätten varar i tre år.

2. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Javisst, jag ville bara poängtera att rätten till reklamation ändå finns kvar även om det skulle vara så att garantin inte gör det.

3. Droid119

Droid119 Guest

Exakt.

4. Droid119

Droid119 Guest

@TigerSoul@TigerSoul Har du flashat in MHC19I? Den senaste, och ska innehålla förbättringar. :)

5. TigerSoul

TigerSoul Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    234

MINA ENHETER

Ej provat, men eftersom ingen annan har problem på den tidigare är det förmodligen inte det som är problemet.

6. Droid119

Droid119 Guest

Värt att testa?

7. TigerSoul

Mottagna gillanden:
    234

MINA ENHETER

Den åker in när jag tragglar mig igenom ett sista försök per automatik.

8. zztop007

zztop007 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 590
    Operatör:
    nope
    Telefon:
    Alla jag har råd med

MINA ENHETER

Operatör:
    nope
    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    Kan vara placebo men MHC känns tom rappare. Iof gjorde jag en reset eftersom jag testat Android N innan. Om det inte är ett rent fel på telefonen så gör en fabriksåterställning och blås på the latest n greatest och fungerar inte det... Reparation.

9. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Installerar du över 100 appar så känns det ju som att risken är relativt stor för att det ska vara någon utav dem som har en tjänst som kan sega ner din telefon. Med tanke på att det funkar efter återställning menar jag.

Hund och indika gillar detta.
  10. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 910
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag tror ändå att det är någon av dessa 100+ appar. Din bedömning av vilka som är "tänkbart störande" kan du inte lita på. Det behöver inte vara något fel på själva appen, utan någon mindre lämplig inställning i den.
    Ta dem i grupper. T.ex. 10 eller 20 i taget och kör någon dag innan du lägger in fler så kan du kanske identifiera vilken grupp som ger problem och sen snäva in det därifrån. Lägger du in de viktigaste först så har du ju en hyfsat fungerande lur även om inte allt du vill ligger på den än.

11. jocke_lulle

jocke_lulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Återställer du apparna via en gammal säkerhetskopia efter att du fabriksåterställt? I så fall kan det ju vara läge att prova aty installera dem en och en.

12. wirre

wirre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    662

MINA ENHETER

Testa senaste uppdateringen. Jag har visserligen bara haft den ett dygn men än så länge känns luren mycket bättre!

13. TigerSoul

Mottagna gillanden:
    234

MINA ENHETER

När jag installerat om har jag inte återinstallerat appdata från titanium el dylikt utan har ställt in allting på nytt. Tja, det är klart att det potentiellt KAN vara någon av alla appar men säkert 98% av dem minst hade jag även på min förra mobil utan problem. Jag har också spenderat omfattande tid med att titta på vad som är igång och hur cpu användning etc ser ut för dessa appar. Hittar absolut ingenting som är tänkbart felaktigt. Klart jag kan installera ett antal appar åt gången o se men det känns spontant inte som att det är problemet. Känns som att det ligger längre ned i systemet om det nu är mjukvara öht.

Lägger idag in en helt annan rom, pure nexus som är mkt omtyckt o börjar om från grunden så får vi se vad som händer. Ska försöka ta apparna bit för bit o skita i alla systemprylar såsom xposed etc i början. Har ändå testat att slå av xposed o dyl tidigare men kan ju ändå skapa problem att bara ha installerat om det nu relaterar till detta. Vi får se. som sagt, ett sista försök, sen får jag skicka in den om inte heller detta vill sig.

14. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 676
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    @TigerSoul@TigerSoul Hur har det fungerar efter återställning?

bernard gillar detta.
  15. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 291
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, jag tycker också att mars-uppdateringen gjort sitt för flytet. I alla fall på en lur fylld till bredden av appar, widgets och what not, som i mitt fall.

16. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Var den verkligen något annat än en säkerhetsuppdatering då? Jag märker ingen skillnad men har i och för sig inte haft nåt att klaga på heller, flyter som smör.

17. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 291
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är möjligt att det är placebo, men det här är från en Google-anställd: https://www.reddit.com/r/Nexus6P/comments/49qdvs/ota_update_for_the_nexus_6p/

Tycker främst att flytet är bättre efter uppdateringen efter en längre tids körning med mycket i bakgrunden.

Last edited: 19 mar 2016
    _z_ gillar detta.
  18. TigerSoul

Mottagna gillanden:
    234

MINA ENHETER

Det här är mitt resultat efter 2 återställningar. Efter mycket om och men landade jag på pure nexus och problemen var först i princip borta. Istället kom ett annat: touchskärmen svarar plötsligt inte då och då för någon bråkdel av en sekund. Händer kanske en gång var 10e minut vid normal användning. Vid spel etc händer det oftare. Efter några dagar började också problemen komma tillbaka i nästan lika allvarlig grad. Mobilen segar ned bit för bit. Kamera appen tex är först perfekt. Sedan tar det 2 sekunder av väntan innan jag kan göra något. Någon dag ytterligare och den fördröjningen har ökat till 5-6 sekunder. Liknande problem och lag i andra appar. Det enda som inte kom tillbaka var rena låsningar av hela mobilen under flera sekunder åt gången.

Det är helt jäkla obegripligt vad detta handlar om. Direkt efter återställning är allt perfekt. När alla appar är inne är det nästan perfekt lika så. Något segare än helt rent men inte mer än man kan vänta sig. Sedan blir det bara värre och värre över några dagar tills jag i princip är tillbaka i samma situation. Har gett upp det här nu, skickar den förmodligen på service o säljer av den sen. Beställde en S7 Edge o går över till den o ska då även hoppa över det här jävla rootandet. Ubertrött på allt det medför.

19. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 676
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Root medför inga problem i vanliga fall men din telefon måste ha något fel på hårdvaran helt klart. Har inte kunnat se någon annan varken här eller på XDA som får problem pga root oavsett telefon.

20. TigerSoul

Mottagna gillanden:
    234

MINA ENHETER

Nej egentligen ska det ju inte medföra problem. Det man installerar MED root däremot kan ju krångla likaså rommar som buggar etc. Haft endel sådana problem på tidigare mobiler men INGET på den här nivån. Någonting måste vara fel i hårdvaran men vad är obegripligt. Som sagt jag ger upp nu, finns en gräns för antalet timmar man lägger ned på en mobil. Har väl mer el mindre jobbat ihop priset på en ny snart med all arbetstid. Urk.