Jag "slutar" ... och börjar med en nystart ;)

Diskussion i 'Teman och grafik' startad av Madeli, 9 mar 2011.

1. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Gör om gör rätt ^^, eller, gör om gör nytt :)

2. Zelda

Zelda Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)
    Jag fattar inte att folk kan vara så j*vla fräcka!!! :mad: Tur för honom att han har bett om ursäkt iaf....
    Hoppas att du kan hitta en lösning Madeli, för dina ikoner är dom snyggaste jag har haft! Jag skulle gärna betala för ikonpaket som du har gjort och jag tror fler här på Swedroid håller med mig där. Tack för allt arbete du har lagt ner på att göra ikoner och wallpapers!!! Hoppas verkligen att du orkar och vill forsätta! Många uppmuntrande kramar från mig!!! <3

3. Zkeeter66

Zkeeter66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Som jag sagt i tidigare tråd, se till att hitta något sätt att ta betalt för dina packar!
    Även om det bara är en dollar så markerar du att "det här är inte bara att använda" och på så vis så kan du förbjuda andra att gena genom att använda dina iconer.
    Hoppas att du förstår hur jag menar..
    Och ska man hård-dra det hela så äger DU rätten till det DU SKAPAT! PUNKT!

4. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

jo, jag är medveten om att jag varit för snäll. Nånstans så vill jag väl se att människor är ärliga och hyggliga.... men alla är ju inte det tyvärr.

Jag ska nu ser över detta och se om jag kan ordna något annat sätt. FTP inlog som man köper att varit en grej... men problemet där är att jag har inte min dator igång jämt och tänker inte ha det heller :P Jag fixcar helt enkelt inte att göra en app... har försökt, men fick bara huvudvärk :P så jag gav upp... skulle behöva gå någon kurs eller något för att få grunderna i java. Har innan (ca13 år sen) gjort lite programmering i pascal men har glömt allt. Jobbigt att bli gammal ;)

Men jag funderar vidare...

5. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Har kollat på tråden tre gånger idag och kommer inte på något vettigt att säga mer än att det är väl såhär tex musikartister känner sig när det piratkopieras. Det är jävligt trist, men det är som du säger själv...du är för snäll. Människor är idioter och tar det som är "gratis". Skönt att det löste sig i alla fall.

6. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jo, fast jag vill inte direkt jämföra det med musik även om jag förstår din tanke...

Jag har inget emot att dela med mig gratis... problemet är när andra tar dom och sedan använder dom för att tjäna egna pengar.

7. Brodroid

Brodroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

känner igen det, gjorde loggan till sidan www.944sverige.com

Loggan (utan text dock) har sedan dykt upp på ebay tryckt/broderat på kepsar etc till försäljning, den jag kollade upp var belägen i Sydamerika.. lätt att börja bråka där liksom.

För personligt bruk ser jag inga bekymmer med att använda det jag gjort, bara kul att folk gillar det jag gjort. Men om något jag gjort generar pengar vill jag ha en del av kakan.

8. Nickee

Nickee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Ble så trist nå Madeli, och så förbanna att andre snor från dig och tjener penger på det!

9. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Lite OT men detta får mig att tänka på en artikel jag såg på feber tidigare i veckan

Det handlar om en fotograf som fick ett foton "stulna" och började se det överallt från tröjor till magasin.

http://feber.se/foto/art/203519/intressant_historia_om_bildstl/

<iframe src="http://player.vimeo.com/video/20718237" width="400" height="225" frameborder="0"></iframe><p><a href="http://vimeo.com/20718237">The Stolen Scream: A Story About Noam Galai</a> from <a href="http://vimeo.com/user3003221">FStoppers</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>

10. Knäckebrorsan

Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Håller med Nickee, hur kan han bara ta av dem, och sedan ta betalt för dem ? :(

Last edited: 9 mar 2011
  11. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Vilken grej! Helt sjukt... han borde verkligen stämma företagen som använder bilden på honom.

12. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Vilken cc hade du? Så jag förstår det finns det en jäkla massa olika. cc by sa har jag för mig inte tillåter kommersiell användning.

Madeli, är du glad över hans ursäkta? Kommer han erbjuda någon slags kompensation? Att ex se det som licensavgift.

Nej, kort och gott hade jag gått direkt till Google och anmält brottet med hänvisningar till vad som tidigare har skrivits.

13. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag tog bort allt, så har ingen direktlänk till cc licensen jag hade... men den innebar:

"Mina ikoner var under creative common license precis som Oliver skrev. Ingen kommersiell användning tillåten och dela lika, dvs... att den som använder mina ikoner fick bara använda dom om dom delades på det sättet jag gör och med samma license. Det skulle även länkas till mig."

Jag antar att jag är snällare än de flesta.. men jag lägger ner detta och går vidare nu när han har lovat att ta bort dom.... det skulle ta några timmar sa han så jag får ge han lite tid att uppdatera alla teman. Det var en hel del teman.

Jag tar lärdom av detta och försöker hitta en annan lösning som förhoppninsvis gör att detta inte ska ske igen... jag har en grej på gång och om det funkar som det ska så kommer ni bli varse sen :)

14. baker666

baker666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Trist att det blev så här Madeli. Ville bara säga det och , kollar man på hans teman så är det egentligen inte så mkt nytt där. Känns som att statusbarikonerna kommer rakt ifrån UOT Kitchen eller andra teman. Ikonerna i menyer osv i Vivid är ju samma som finns i andra.

Att han tar betalt för någon av sina teman är egentligen skandal. Jag gillade Onyx men nu e det gone från telefonen (hade det som en update.zip från innan han började göra Theme Manager teman)

15. mrBira

mrBira Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag blir så jäkla less och förbannad. Använder bara madeli ikoner, finns inget snyggare. Och så tar det slut pga denna ärthjärna. Förstår dej dock, madeli!

Kan någon säga vad jag ska söka på för att hitta detta material på market? Ska ratea ner honom och refunda.

Riktigt tråkigt Madeli....

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

16. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag skapade denna tråden för att förklara varför inte mina ikoner finns här längre...

Jag förstår att en del av er är förbannade och jag tackar för det stöd jag fått! :)

Men jag vill inte att någon fortsätter att köpa och refunda sonnysekhons teman mer! Han har tagit bort mina ikoner nu!

Jag kommer inte ändra mig och fortsätta dela med mig av mina ikoner på det sätt jag gjort här. Men jag håller på att se över hur jag kan dela med mig framöver så ha lite tålamod så ska detta nog ordna sig ändå :)

misaer, ravenshield och Nickee gillar detta.
  17. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Okej alla goa swedroidare :P ... har lite information nu när det mesta är klart :)

Så här kommer det bli framöver.... jag har fått tillgång till en websida där jag kan lagra mina ikoner. För att komma in till mina filer kommer ett användarnamn och lösen krävas!

Adressen till sidan kommer att vara http://madeli.itablish.com. STORT TACK till Reconnnn som har ordnat detta till mig!

Jag håller på att ordna till saker och ting så att det ska komma igång ordentligt.... blir kanske klart till kvällen. Jag har lite annat att göra med ;)

Det jag skulle vilja att ni nu diskuterar här är om det är värt vi säger 20:- för att få tillgång till alla mina ikoner? Då även framtida ikoner eftersom jag kommer lägga dom där med. Det kommer innebära att ni får personliga användarnamn och lösen för att logga in och hämta filerna. Förhoppningsvis gör detta att ikonerna inte sprids lika lätt och att ni är rädda om det lösen ni får :)

Vad säger ni?

mannyb gillar detta.
  18. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Tycker det låter bra :)

Sent from my ARCified X10i with CM 7.0 RC1 2.3.3 Gingerbread

19. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Värt det, det är det kanske.

Men hur kommer det att fungera med account sharing? ska du sitta och kolla ip-adresser och sådant så att inte 5 personer använder 1 konto? ^^

Och sålänge ikonerna finns nedladdade på någons dator, så är det väääldigt lätt att sprida dem vidare igen. Tyvärr. :)

20. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Självklart kan jag inte kolla ipnummer hela dagarna och då även inte ha koll på om någon delar sitt account. Jag kan även inte ha koll på om någon som "köper" tillgång till mina ikoner inte sprider dom vidare i fel syfte.

Det enda sättet att vara helt säker är att inte dela med sig alls...

Jag måste ju någonstans tro att det finns hederligt folk med och jag tror att de flesta här är det. Det finns alltid rötägg, men majoriteten är ändå hyggliga :) Jag har inget emot att andra använder mina ikoner så länge de inte används i fel syfte... tjäna egna pengar!

Detta är iaf ett sätt att minska risken... Jag tänker till mig själv om jag skulle köpa ett account så delar inte jag med mig hur som helst.

Men diskutera vidare... jag lyssnar ;)