jag spöade min polares x10 i quadrant och linpack (trololololol)

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av felixdroid, 15 maj 2011.

  1. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Som rubriken lyder, han fick 401 i quadrant på sin x10 med 2.1 jag fick 402 med min spica

    I linpack fick han 5mflops, jag fick 9,3 (@800 mhz ingen overclock)

    Vad ska man säga mer än trolololololololololol

    Spica ftw

    Ni får gärna berätta om liknande upplevelser ni haft :)
     
  2. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Min gamla huawei u8220(MSM 7200, 528Mhz) ger drygt 500 i quadrant om jag inte minns fel, och 5,396 i linpack båda@748Mhz. Detta med CM6 såklart, den gör sitt jobb som väckarklocka utmärkt :)

    Min SGS gav typ 990p i quadrant med 2.1 vill jag minnas. Med cm7 typ 2400-2500, överklock på det ca 3000. Typ 12-13 i linpack@1Ghz, 20 i linpack @1,5Ghz.

    Bara betydelselösa siffror men kul ändå.
     
  3. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag har hört om folk som fått 800 i quadrant med overklockaf spica @1066mhz, ska bli intressant att prova nån gång :)
     
  4. skrot

    skrot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Fast du kör väl 2.2 och borde ju därmed på en ökning i prestanda pga det (bla pga JIT). Testa rulla in en standard samsung 2.1-rom och se vad du får då och jämför sedan med x10.
    På flickvännens spica (som nu ligger och samlar damm) med standard 2.1 får jag runt 200 i quadrant och max 2Mflop i linpack (ibland t o m under 1Mflop).
    Annars kan du be din kompis slänga in 2.2 (eller 2.3 som nu verkar finnas) i sin x10 så kan ni ju göra ett nytt test ;)
     
  5. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    ja, vi får väl se när x10'ans offeciella 2.3 kommer,då får man nog uppenmot 11-14 mflops, den har ju ändå en snapdragon under huven, men det är ju ändå coolt att man kan bräcka hi-end lurar med spican.

    fast det du säger om 2.1 är nog sant, jag provade en överklockad 2.1 rom @1066mhz men jag fick då bara 3mflops. overklocked froyo/ginger Rom DRÄGELDRÄGEL
     
  6. skrot

    skrot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Fast det finns ju customroms som bygger på froyo och gingerbread till x10, precis som till spican..

    Här diskuteras resultat i quadrant och linpack för x10, med 2.2.1 vs 2.1.
    Med custom 2.2 får man tydligen 30+ i linpack och 2000 i quadrant, lite skillnad mot våra telefoner i det fallet ;)
     
  7. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Här är linpack topp 10 by device, obs. att det förekommer endel fusk. Men det syns ganska tydligt på resultaten som ligger 1'a på vissa listor, dom är helt uppåt väggarna för höga.

    http://www.greenecomputing.com/apps/linpack/linpack-by-device/

    Ser fö. att jag fortfarande ligger 2'a på huawei u8220 där, tror att den som ligger 1'a har fuskat
     
  8. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Ja, 2mflops på spica verkar lite överdrivet, ser tom att de som ligger högst har 800 mhz, på htc g2 kan det nog förekomma lite fusk när dom får 102mflops o_0
     
  9. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Javisst, man ser ganska fort vilka resultat som är helt orimliga. Tex. lägre klock men högre resultat osv.

    Smartbench är annars ett mera relevant benchmark, men kanske går tungt på spica?
     
  10. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    har aldrig provat på smartbench på spican ska göra det,
    btw hur gör dem som fuskar, gör de benchmarken med en sgs2 elr nåt annat monster och skriver att de är typ en wildfire och på det sättet dominerar scoreboarden
     
  11. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    provat smartbench nu, det gick väldigt segt, fick säkert inte över 3fps på någon grafikgrej,
    Score blev:
    Gaming: 179 poäng
    Productivity: 435 poäng
     
  12. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    När man överklockar blir det en förskjutning och telefonen kan då tro att den är snabbare än vad den är igentligen är. Där av att klockan sakade efter ibörjan när det gjorde överklockade kernels.
    Om man inte kompenserar för detta kommer det bli så i tex linpack att den tror att den hinner med mer än vad den egentligen gör och på det viset får man en mycket högre poäng.

    Är lite osäker på om det är på detta viset men det är så jag förstått det när jag läst lite på samdroid.net.

    Edit:
    Alltså i nKernel (http://forum.samdroid.net/f53/dev-nkernel-2-6-32-a-4807/) tittar då på första punken i 0.2 så står det •fixed unsynced overclock (thanks banjo) vilket gjorde att 0.1 fick sådan hög poäng.
     
    Last edited: 17 maj 2011
    felixdroid gillar detta.
  13. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    http://www.androidcentral.com/how-cheat-android-benchmarks