Jag tror jag skippar Android... (Problem med uppkoppling)

Diskussion i 'Allmänt' startad av medic, 17 augusti 2010.

1. gnutten

gnutten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hrmpf och jag som har svurit över telefonen.

Själv upplever jag att problemen och blivit mer frekventa dom sista 4månaderna.
    Ibland så vägrar den ladda datatrafik fast jag har bra täckning..

2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Gnutten, kan du inte ta en avstickare en bit bort från där du bor, och se om problemet blir bättre? annars kan du testa med kontantkort från typ tele2 (om det går att få 3g på dessa?) och se om det funkar bättre

3. medic

medic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Nexus 6P
    Platta:
    Sony Z4
    Hej.
    Ser att många har besvär men det verkar vara svårt att exakt lokalisera vart problemet finns.

Idag har det blivit värre. Jag kan knappat surfa.

När jag provar att lägga till ett nytt gmail-konto så är inte internet igång så länge att ens det kan läggas till. Den bara svarar att jag inte har "mobile network" igång.
    Det verkar vara ett liknande problem som Desiren har, men för att förtydliga; 3G eller H markeringen försvinner aldrig för mig. Internet bara slutar fungera med jämna mellanrum HELA tiden.
    Jag ska prova med min gamla N95a och se ifall internet fungerar där. Ifall det fungerar så skickar jag telefonen på reparation. Alternativt ringer jag "3" först och ber de skicka ett nytt simkort.

Edit: Det funkade lika dåligt på min N95a. Snackade med 3 som bekräftar att sedan 3,5 dagar har de fått många klagomål på just deras internet. De håller på att titta på det och ska återkomma. Vi håller tummarna.

Last edited: 18 augusti 2010
  4. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Skönt att höra eftersom jag har haft problem med en firmware som tidigare fungerade felfritt.

5. gnutten

gnutten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har provat på ett flertal olika ställen här i Göteborg där det en stund fungerar perfekt med bra täckning & bra mottagning och i nästa stund kan det är ändras till det motsatta. Det är mer problem vid områden som i från början redan har dålig täckning

Ex när jag är hemma har jag problem med sedan ca 4 månader med båda mina mobiltelefoner dvs min arbetstelefon (Telia) & och min privata telefon (Tre).

Från att båda fungerade ok så får jag längre inte rör mig inomhus utan att få problem med vanliga samtal på båda abonnemangen på olika telefoner.
    Dvs klassiska täckningsproblem jag hör inte var den andra sidan säger vice versa detta trots att mottagningen indikerar att den är bra.

Bäst är ändå Telia abonnemanget, jag har aldrig haft ett abonnemang som tappar så mycket samtal.

Har inget mer abonnemang att prova med.

6. skaft

skaft Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag hade liknande på min Desire ända till jag ändrade till endast WCDMA istället för GSM/ WCDMA. Inställningar, trådlösa nätverk, mobila nätverk, nätverksläge.

7. p0yac

p0yac Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

HTC Desire 2.2 med Tre som operatör i Skaraborgsområdet. Hade samma problem som ovan. Provade skafts förslag(WCDMA) och nu kan jag t.o.m. se YouTube-klipp även om det får buffra en stund ibland på vissa klipp. Innan stog det ofta att klippet inte kunde laddas eller nått liknande. MYCKET irriterande! Trodde nästan ett tag att Turbo3g "grejjen" var överhype:at. Intrycket av "upp till 6Mbit..." blev nästan Yeah Right! Men Peppar peppar nu verkar det fungera bättre. :) Tack för tipset skaft!!

8. Andy Roid

Andy Roid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Nexus 7 2012
    Övrigt:
    Tizzbird N1
    Jag hade också mycket problem med mobilt nätverk och 3G i början, men läste efter ett tag om att man kan göra det "skaft" har gjort, ändra till endast WCDMA. Efter det har jag nästan aldrig haft problem igen.
    Bor i Göteborg och har Tele 2.

Last edited: 23 augusti 2010
  9. crazyrobban

crazyrobban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Helt sjukt.

Hela min tid med Hero, och nu Desire i snart 4 månader, och efter jag slog över till enbart WCDMA så har jag inga problem längre! Underbart! <3

10. Blup

Blup Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har kört med endast WCDMA på min legend sen jag fick den för 2 månader sen, enbart för att det går fortare!

Nu såg jag ju också att jag sluppit massa problem eftersom jag kört på det!:)