Jaga AOSP 2.2 för 32a eller fortsätta med CM6?

Diskussion i 'Magic' startad av DrLaban, 2 nov 2010.

  1. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Jag har en 32A-Magic som just nu kör CM6 och det är väl så bra som det kan bli kan jag tro. Men jag undrar om det framförallt finns prestandavinster i att jaga tag på den 32B-uppdatering till 2.2 som Rogers (tror jag det var) gjorde men jag behöver få reda på lite mer om den och om det isåfall kan vara värt att försöka gå på vallfärd efter en portad version.

    Är det någon som har kört CM och sedan bytt till AOSP 32B:n som kan ge en liten fingervisning om det är värt arbetet att försöka hitta en portning? Förutsatt det finns någon då...
     
  2. asperon

    asperon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    586
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6
    Hej,

    bytte på en 32b från CM6 till AOSP 2.2 (från T-mobile), upplevde att den blev markant snabbare.
     
  3. lilja

    lilja Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Beror inte det på att det är mindre minne i 32B? Nu var väl frågan om någon med 32A lyckats hitta och köra en portad variant för att se om det går snabbare på en 32A?
     
  4. asperon

    asperon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    586
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6
    Brukar ju vara rätt enkelt att patcha 32b till 32a
     
  5. reidar

    reidar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag bytte till den här rommen igår: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=811960. Hittills funkar det bra. Men den är på engelska. Jag laddade ner More Locales 2 från market och fick till det lite bättre, men kalendern börjar fortfarande sin vecka på söndag. Browsern har inget incognito mode. Annars upplever jag den som snabbare än cm6.1 rc1. Fast det saknas ju en hel del features från den. Jag har inte riktigt bestämt mig än om jag ska behålla den eller inte.
     
  6. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Alright, det ser ju ut som om det görs en del jobb på det här iallafall. Man kan hoppas att humöret hålls uppe bland de som portar och anpassar de här ROM:arna till den här luren. Med lite tur så har AOSP_n från T-Mobile gett en ny liten gnutta energi till dem så de kan tänka sig göra jobbet fullt ut.
    Om någon av er får nys på något liknande som det Reidar har så bara hojta till, det verkar ju iaf på asperon som att det kan vara värt att hitta en vettig port.
     
  7. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Det var inte helt lätt att få igång den här ROM:en. Jag skulle vilja påstå mig vara en van ROM-testare men den här slår mig verkligen på fingrarna. Jag har lämnat ett svar i originaltråden för att se om det blir någon ordning.
     
  8. reidar

    reidar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Knepigt. Jag hade inga som helst problem med att få igång ROMen. Jag använde recoveryn från rom manager och wipade allt inklusive cache. Sedan flashade jag rommen och kerneln. APNen matade jag in för hand enligt swedroids wiki.
     
  9. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Det har tydligen visat sig att den kan hicka igång under booten om jag har tur. När Android sedan väl lyckats dra igång så verkar den fungera fint, men det är lite roulette så fort man ska boota om telefonen.
     
  10. rekan

    rekan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    svensk språk

    Hej jag prova idag att ladda ner More Locales 2, men hittar bara norska där ?

    nån som kan ge ett tips til att få en AOSP ROM med svensk språk ?

    har använt CM 6 men den är så trög