JAK Medlsbank - App för icke vinstdrivande bank

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av ingster, 31 aug 2012.

  1. ingster

    ingster Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej kära Swedroid community!

    Jag har för några månader sedan blivit medlem i en bank som heter JAK Medlemsbank som är en bank vilken jobbar för rättvis ekonomi. Banken är ett kooperativ och tar således inte ut någon vinst utan jobbar för att medlemmarna skall få möjlighet till utbildning och schyssta lån.

    Efter jag blev medlem fick jag snabbt gå en kurs och sedan en fortsättningskurs i hur banken fungerar och om ekonomi.

    Nu efter några månader har jag börjat uppskatta banken mer och mer och försöker sprida kunskapen till vänner och familj.

    Men eftersom banken är liten (38.000 medlemmar) och inte är någon direkt pengamaskin så grundar sig mycket av arbetet på ideella krafter.

    Därför vänder jag mig till er kära Swedroidare. Finns det någon utvecklare där ute som skulle vara interesserad av att utveckla en applikation till banken så att medlemmarna kan kolla sina konton och kanske föra över pengar?

    Ha det gott :)!
     
  2. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

  3. ingster

    ingster Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack :), ska höra av mig till honom.

    Men skulle klart vara bra med en app där man dels kan göra fler banktjänster och få nyheter om JAK. Speciellt då JAK är till hälften folkrörelse om rättvis ekonomi och därmed är kommunikation otroligt viktig.

    Hör gärna av er till mig om skulle känna sig manad att göra en enskild app för JAK :)