Lite får man läsa sig till. Hur man torkar sig efter toa tex. Inte skrika färdig. Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk
Hejsan! Jag är ny här på forumet och hittade denna tråd då jag sökte efter nyheter om 4.3 uppdateringen till min S3 LTE. Jag är låst till Tele2, har alltså COV. Jag blev lite orolig då jag läser här då en del verkar säga att Tele2 inte kommer släppa uppdateringen? Ni som uttryckt er så, vad får er att tro det?
Till mig var det någon på samsung support som inte kunde lova uppdateringen. Annars brukar dom säga att den kommer men inte när och se uppdateringsidan är ju annars ett standard svar från samsung kunstjänst. Men jag tror den kommer då tele2 brukar vara två-tre månader efter telia. Någon som vet om man förlorar man garanti om man uppdaterar via odin nedladdat från sammobile?
Den här guiden använde jag till min note 2 och frugans SIII LTE... http://forums.androidcentral.com/am...ide-samsung-how-flash-stock-rom-via-odin.html Skickat från min GT-P5210 via Tapatalk
Tackar, ska läsa men jag hittade denna guide på svenska och med en youtube film, verkar enkelt men har ändå inte vågat än. https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=76918
Min också! Dock är min på 478.30 MB MVH PS: Äntligen har tele2 släppt uppdateringen.. ca 3 månader efter alla andra precis som vanligt...
Garantin försvinner väl? Åtminstone är det bra mycket krångligare och större risk för att nåt går fel med ännu mer krångel som följd. Inte för att det verkade spec svårt när jag väl hittade en bra guide...men ändå.
vad jag förstår så ska inte knox statusen påverkas av att man lägger in 4.3, så om du skulle få ett garantiärende så kan jag inte se att det skulle vara några problem helt stock firmware utan root knox 0x0 flashcounter:0 det skulle inte finnas något rimligt att anmärka på. skönt att Tele2 släppte uppdateringen tillslut, sjukt att den skulle ta längre tid än övriga
Såå...är det någon som upptäckt nån bugg, fel? Batteritiden tar väl några dar innan man kan jämföra med innan uppd...
installerade precis 4.3 ota ifrån tele2 på fruns lur! gjorde en fabriksåterställning, nu kan ja inte ladda hem något ifrån playstore, beror det på strul hos google eller något skit med nya uppdateringen?
Vad har uppdateringen för versionsnummer? Om det är samma som alls andra har på sin 4.3 då kommer den antagligen bete sig på samma sätt några gnäller över batteritiden)
Knox kommer men är inte förinstallerad vilket betyder att jag behöver inte bry mig om den egentligen...