Har nu installerat CM10 146.
Mina intryck av hela processen:
Första gången jag gjorde det här så fick låsa upp bootloader, nedgradera för att roota och sedan kunna installera en recovery med RecoveryX. Sedan kunde jag installera CM10. Hela denna process var rätt krånglig då det inte riktigt finns någon uppdaterad heltäckande guide för processen. Man får läsa olika guider och komma fram till en väg som funkar smidigt.
Cm10 146 funkar i det närmsta helt perfekt. Allt jag testat funkar. Har fått några låsningar, men tror det främst beror på att jag överklockat processorn och lekt en del med minneshanteringen.
Med CM10 Jelly bean kommer en hel drös nya fantastiska funktioner som är roliga och användbara. Utöver det känns telefonen extremt rapp och tror att google jobbat med stock-tangentbordet för upplever det som lättare att skriva. Utöver att man kan klocka upp processorn har, som jag förstår det, dom pillar med minnet så att det finns väsentligt mer tillgängligt minne än i original-rom:en.
Sammanfattningsvis är detta varmt att rekommendera. Det krävs bara en viss datorvana och ett par timmars knåpande så har du det. Om jag pallar ska jag skriva en nya guide som sammanfattar hela processen lite senare.
Last edited: Nov 11, 2012