Problem: JB till HTC ONE X via TRE??

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av DV76, 18 dec 2012.

  1. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    alltid lika kul med folk som skriver att deras telefon fungerar utmärkt och är förvånade att folk är irriterade. jag vill ha uppdateringen för att fixa mina buggar som hackande ljud i youtube och musik spelaren som jag stör mig mest på.
    bara för att era telefoner fungerar bra behöver det inte gälla alla, sen så är 4.1 en stor förändring för de flesta PGA att det är den första uppdateringen på länge som verkligen tar hand om lagg problemet(även om det kanske inte är helt 100 än).
     
  2. krickan

    krickan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER


    Japp, på riktigt. Många efterfrågar det enl. Tre.
    Detta var i samband med att jag ifrågasatte varför de brandat denna, men inte DHD tex, (som jag hade innan) och varför de då inte upplyser att det inte är en "originaltelefon" utan en "specialversion" när man köper den.
    Men de upplyser gärna om det om man frågat sa de.

    Nej, aldrig mer köpa via tre. Tror inte de vetat läget i affärerna ändå om brandning eller inte.


    Skickat från min HTC One X-3 version via Tapatalk 2
     
  3. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag kollade runt lite på vad 3 gör i andra länder. drei.au fattade jag inte alls. 3.de säljer en HTC, 8x. three.co.uk hade faktiskt fyra fem modeller. three.com.au One X. tre.it två modeller. three.ie fem modeller. tri.co.id ??? three.com.hk fyra modeller.

    Vilka länder som brandar sina vete fan. Jag känner bara till Sverige och England

    Detta med hänsyn till att både jag och andra spekulerat i att HTC prioriterar ner Tre Sverige eftersom de inte längre säljer några HTC-telefoner
     
  4. Superolle

    Superolle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är det någon som har lust att skicka ett välformulerat mail till ARN och bara kolla läget? T ex vad som skulle hända om vi inte får uppdateringen, om uppdateringen kommer "försent" eller något annat scenario.
    Så vidarbefodrar vi detta till 3 sedan. På facebook och via mail.
     
  5. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Haha, roliga dom är då. Vilka skojare, "upplyser om man frågar" jo, jag tackar jag! Jag har försvarat Tre länge men det här går ju inte längre. Känns sjukt omodernt att bestämma åt sina kunder vad som är bäst för dem :ehm:

    Hur många olika modeller kan man ha av en och samma mobil? Skrämmande, och så undrar man varför det går så segt att få ut uppdateringar :eek:
     
  6. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Helt ärligt tror jag inte de kommer göra något eller skriva något som skulle göra att 3 ändrar på sig. Uppdateringen kommer! Skulle det bli så att de inte kommer släppa någon mer uppdatering öht, då är det ju en annan sak - men om den kommer så har de ju inte gjort något fel - oavsett om den är sen eller ej. Det är ju en annan sak att ni är missnöjda, men det gör ju inte på något sätt detta till ett avtalsbrott eller så.

    Det är ju ändå så att de arbetar med mjukvaran - den kommer också snart. Jag tror faktiskt inte heller att 3 tycker detta är något de vill göra, alltså vara sena med mjukvaran. Det gynnar ju varken 3 eller kunderna.
     
  7. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hela problemet med denna mjukvara skulle jag tro har uppstått pga både HTC och 3 - att 3 beställer en brandad telefon och HTC misslyckas med att åtgärda de fel som hittas i mjukvaran inom en rimlig tid.

    Tittar man på hur långt efter uppdateringarna kommer till Samsungs och Sonys telefoner så handlar det om max 1-2 veckor efter släppet av den generiska mjukvaran. Till Galaxy S3 kom 4.1.2 idag till 3, ungefär två veckor efter att den generiska versionen släppts. När 4.1.1 släpptes så kom 3s version dagen innan den generiska.

    Eftersom det inte är 3 som jobbar med mjukvaran så skulle jag tro att förseningen till stor del beror på HTC som inte klarat av att hålla tiden. Med detta försvarar jag inte 3 att ha brandade lurar.

    3 är ju kund hos HTC och de har beställt en sak, HTC har gett ett datum (17 december) och nu är det 4 januari. Först blev ju den generiska versionen försenad, för att det sedan snabbt skulle släppas någon buggfix på några MB. Av detta kan jag ju inte påstå att HTC är det starkaste kortet på uppdateringar, likaså är det ju ofta HTC tar ett bra tag på sig med sina uppdateringar - Samsung har ju redan släppt 4.1.2 och sin Premium Suite, till Galaxy S3 - medans alla HTC One X inte ens fått 4.1.1.

    Ja, det var mina tankar :P
     
  8. Naforce

    Naforce Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Dock så säger ju 3 att de fick mjukvaran och godkände den flera dagar innan 17:e december, och säger att HTC har problem att rulla ut den. Mer information än så vill/kan de inte ge.
     
  9. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja, detta är ju något som uppstått pga att de vill ha sin egna mjukvaruversion för telefonen. Hade de inte haft det så hade den ju redan rullats ut. Dock så tycker man att HTC borde klarat bättre att skicka ut mjukvaran eller åtminstone säga något om det.

    Jag tror faktiskt inte att 3 har mer information än så, med tanke på hur bra HTC är på att informera kunderna så skulle det inte förvåna mig, tyvärr. Man får iaf hoppas att HTC klarar av att hålla det de sagt, 45 dagar från den 17 december. Dock så får man ju olika information beroende på vem man pratar med...
     
  10. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Definiera "pyttelitet". De omsätter ändå 9 miljarder dollar om året.
     
  11. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag tror banne mig de menar 45 dagar från första JB-släppet vilket då hamnar i mitten på januari som det ryktas om i UK men nu har jag ändå bestämt mig för en Nexus 4 när lönen kommer så jag är lite mer avslappnad. Dock har jag varit jävligt retsam på 3:s facebook några dar nu.
     
  12. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja, det har jag också hört att de menar. Men som du säkert också vet så är deras kundtjänst väldigt bristfällig när det gäller att ge samma information till kunderna - oavsett vem man pratar med. Om jag skulle kontakta dem nu så skulle jag, nästan, garanterat få ett annat svar än tidigare.

    Ja, om man vill ha uppdateringarna snabbt så är det Nexus som gäller, tillverkarna brandar ju också Googles mjukvara (ungefär) - så det blir ju några extra veckor där också innan uppdateringen kommer till en obrandad One X också.
     
  13. pettew

    pettew Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tre:s Kundservice ?????????????

    Jag skicade följande mejl .

    Meddelande:

    Har tjatat lite om detta . Men nu måste ni vakna !!!!!!! Har köpt tre
    Htc One-x av er . Ni som leverantör kan ej lev uppdateringar till
    telefonen (som alla andra). Nu är det dax för mej att begära
    ersättning för detta . Var snäll och hör av er snarast


    Jag har idag 5 abb hos er .

    Svaret jag fick var följande .

    Hej Peter,

    tack för ditt mail!

    Detta ska vi givetvis se över. Vilken uppdatering har vi misslyckats att leverera till dig?


    Ser fram emot ditt svar!


    Med vänlig hälsning,






    Klara Linder

    Kundservice & Lojalitet
    Telefon: +46 (0) 771 735 300

    Växel: +46 (0) 763 33 33 33

    Hi3G Access AB, Box 30213
    104 25 Stockholm

    tre.se
     
  14. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Att de spelar dumma är ju inget nytt... du får köra pajkastning med fakta rakt in på dem. Det ska inte finnas plats för en enda liten frågeställning som de kan slinka igenom i ditt nästa mail utan det ska gå spikrakt på sak!
     
  15. Neeb

    Neeb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testa skriva lite trevligare/informativt mail så kanske du får ett bättre svar :P

    Det är ju inte samma kille/tjej som sitter och gör uppdateringarna som sköter kundtjänst. Även om man kan tro det pga lite förseningar :)
     
  16. vitkanin

    vitkanin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Nu ovan på allt så har ljudet i mobilen sänkts när man har vanliga samtal. Suck. Ge mig 4.1 innan jag kräker

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  17. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Min telefon här lägre samtalsvolym än min frus one x så jag är också intresserad av jb av den anledningen
     
  18. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

  19. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

  20. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Nu har jag kört hårt ett par dar på FB men jag vete fan. Jag orkar inget mer, det blir bara en massa negativ energi. HTC Sverige är ju lustiga de också. Vad det verkar svarar de inte på frågor på FB.

    Nu ska jag bara försöka avsluta mina abonnemang hos Tre och byta telefoner. Jag får köra ett eget race på det. Lär inte fungera att köra publikt på det.

    Sorry, Tre vinner FB-ronden