Hela den där möjligheten att konfigurera en extra knapp bredvid dom tre standardknapparna nertill verkar ha försvunnit. Det känns som att den här uppdateringen är en mera "Android vanilla" än specialanpassad Samsung-version, så det är lite konstigt att den dröjde så länge. Screenshot tar man genom att trycka in hålla in power och volym ned (den ände av volymknappen som är närmast powerknappen) samtidigt en lång stund, så som är Android-standard sedan version 3 nånting. Den metoden fungerade för övrigt före uppdateringen också. Det är viktigt med timingen att man trycker in båda knapparna samtidigt, annars blir det antingen power-menyn som visas eller volymen som sänks, det tar en stund att lära sig. I alla fall blinkar en vit ram till runt ytterkanterna på skärmen som bekräftelse på att skärmdumpen har tagits.
Så nyss att man kan vara inkopplad på fler wifi ansutningar samtidigt. Har ej testat än, vet ej varför det skulle vara bra för.
Den nya versionen ska ha stöd för Miracast som är nån slags trådlös spegling av skärmen till en annan enhet som har stöd för det. Man kan t.ex dela displayinnehåll mellan två likadana surfplattor, eller en TV. I utvecklarläget är det väl mest tänkt att man ska kunna simulera detta ifall man just då inte har tillgång till en extra skärm, bara för att kunna testa att programmet man utvecklar fungerar.
Ok, hänger inte med riktigt, men skulle vara super om man kan koppla den till tv Sent from my ZTE BLADE III using Tapatalk
Har Tele2 abonnemang och kör Tab2 10,1 men inte fått något uppdatering, är det någon med tele2 som har fått den.
Jag hade hoppats att Allshare skulle fungera som på mobilen i och med uppdateringen, men jag hittar inte det alternativet någonstans. Har googlat mig till döds, men verkar inte göra det speciellt bra - finns inte den funktionen?
Eftersom du pratar om Tele2-abonnemang så antar jag att det är en Tab 2 med 3G du har (GT-P5100). Den uppdatering till 4.2.2 som en del fått alldeles nyligen gäller för WiFi-versionen GT-P5110. Jag har dålig eller till och med ingen koll på uppdateringarna för den andra versionen. Jag har dock för mig att det kom en stor en för den för ganska länge sen enligt tidigare inlägg i den här tråden.
Jag avskydde den där screenshotknappen i början, för jag kom ofta åt den av misstag. Men hade jag vetat att uppdateringen till 4.2.2 skulle ta bort den vet jag inte om jag hade uppdaterat. Knappen var ju supersmart, förutom att man slapp fippla med att trycka in två knappar samtidigt så kunde man ju anteckna och rita på sin screenshot innan man sparade den, hur bra som helst. Det där fipplandet funkar ibland, ofta får jag en screenshot med volymkontrollen synlig i bilden, värdelöst! Annars håller jag med om att det var lite onödigt att stjäla utrymme genom att flytta upp statusfältet, borde kunna vara en inställningsmöjlighet.
Verkar som samsung släppt 4.2.2 till GT-P5100 nu också. Finns på sammobile i alla fall. http://www.sammobile.com/firmwares/1/?model=GT-P5100&pcode=0#firmware
Har nyss uppdaterat till 4.2.2 nu ser allt ut som i min LG G2, men har ett bekymmer, jag vill byta plats på de tre "knapparna" tillbaka Home osv, vet någon hur man gör det? Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Det är Samsung som envisas med att ha knapparna i den ordningen, de har suttit så även på modeller med fysiska knappar. Jag tycker att det är en helt ologisk ordning. En sak hade varit om returknappen suttit ända längst till höger, men nu sitter den bara nånstans en bit till höger om mitten. Jag skulle också gärna vilja veta hur man skiftar plats på de knapparna.
Har för mig att jag ändrat på min LG, där sitter returknappen längst till vänster och de var de på tab 2 an innan uppdateringen också men nu är den som du sa mitten till höger så de är lagom irriterande för mig när jag bytar mellan mobil och paddan Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Jag hade en patch som flyttade knapparna till vänster men den funkar inte på den versionen av cm som jag har nu. Jag försöker hitta en ny patch men det går inget bra. Skickat från min GT-P5110 med Tapatalk 4