Jensen scandinavia wifi problem

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av robba_86, 29 jan 2011.

  1. robba_86

    robba_86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Verkar vara så att en del har problem med att ansluta sina mobiler till jensens routrar...

    Jag hittar nätverket, och jag kan ansluta mig till det(ibland kopplar det till och från en liten stund innan det förblir uppkopplat). Men det fungerar bara en kort stund att surfa genom router, ungefär 10sek sen är det dött...

    Jag har provat med att bara sända ut b signaler, bara g signaler, och b-g-n samtidigt, b-g samtidigt, men inget gör någon förändring.

    Någon som har lyckats få det att fungera?

    Routern jag äger heter: Jensen Air:Link 89300

    MVH.

    https://www.flashback.org/t1405960
     
  2. macvald

    macvald Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har precis samma router som dig. Vet med mig att jag hade lite strul med vissa krypteringsmetoder som wpa-mixed, hade iofs mycket problem med routern överhuvudtaget.

    En sak du kan kolla är om du har senaste mjukvaran, jag uppdaterade den för ca 4mån sen och efter det har allting fungerat klockrent. Det ända som kärvar lite nu är att den ibland inte vill ansluta direkt utan att man först måste gå in i wifi-inställningar och titta.. Varför har jag ingen aning om eftersom man just bara behöver gå in där..
     
  3. jensaeriksson

    jensaeriksson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Det är flera routers som har dessa problem jag var tvungen att byta kanal på routern för att gå det att fungera.