GPS inställningar inte de bästa utan gå in i LbsTestMode och justera samt även i GPS.conf. Kanske inte löser allt men en del.
Efter att ha kört denna någon timme tillsammans med OC 1,2ghz så är jag mycket nöjd... kör utan lagg-fix och det flyter på minst lika bra som med laggfix. GPS:en kan jag inte utala mig om eftersom jag inte har stört mig på den tidigare och inte nu heller. EDIT: Quadrant score: 973
Det blir att gå på denna ikväll.... EN fundering, kan man inte bara flasha PDA/Code och skippa flashning av PHONE/modem och CSC eftersom de är identiska med de jag har?
Ja.. jag hajjar inte om jag läser på XDA.. såhär säger dom.. betyder det att de/han inte väljer någon 'modem' fil o lämnar det fältet tomt eller? /A
I ett infall testade jag att flasha in bara PDA/PHONE i min telefon, ingen pit, ingen csc (eftersom jag kan återställa till JM2 när jag vill ändå nu ). Det gick bra att flasha bara de två, och förmodligen funkar det utmärkt att bara flasha in PDA också. Det finns ett caveat dock... När jag kollade *#1234# visade den bara PHONE versionen I9000XXJM3 och inget av de andra två. Inget verkade lida av det, men det var orsak nog för mig att falla tillbaka till JM2 igen.
Jag orkar verkligen inte börja om från scratch och testa alla påstådda GPS-fixar med den här firmwaren också. Men en svensk tidsserver använder jag iaf. Small world!
Fråga från nybörjare Har läst lite till och från här på forumet och har lite frågor. Jag har en helt standard lur köpt för ett par veckor sedan på on/off *#1224# ger följade info. PDA: I9000XWJBF PHONE: I9000XXJF5 CSC: I9000XEEJG1 Vad betyder nu allt detta? är det gammalt skit som ligger i luren? Vinner jag något på att flasha om? isf vad? eller ska jag vänta på den påstådda samsung releasen (Froyo) i september? kommer ovanstående "firmwares" också att uppdateras till nyaste ofieciella diton i samband med froyo uppdateringen? Någon som vill ta sig tid med en "pedagogist" svar? Jag upplever väl som alla andra att lure laggar, fryser m.m. imellanåt.
hur många satelliter låser gpsn på i denna firmware? Kan den låsa på mer än åtta? Låser den på satelliter med snr under 20??
Från _case på xda VARFÖR SKRIVER FOLK ATT GPSN ÄR JÄTTE BRA OCH LÅSER PÅ FLER ÄN ÅTTA SATTELITER NÄR DET INTE STÄMMER?????