Jobb för unga

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av Dannemir, 28 nov 2018.

Taggar:
  1. Dannemir

    Dannemir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2018
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    25
    Hej finns det jobb för personer under 18, bara undrar ifall man kan rekommendera till någon jag känner. Självklart inte något jätte avancerat jobb men något som tar en in i arbetsmarknaden med okej lön. Självklart inom teknik?
    I Stockholm
     
  2. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Att få ett jobb under 18 med "okej" lön är väldigt svårt.

    Att komma in på arbetsmarknaden under 18 utan att ens ha gått färdigt gymnasiet är mycket svårt, särskilt i teknikbranschen.
    Med tanke på att lagar och regler kraftigt reglerar vad personer under 18 får utföra för uppgifter så är man en rätt begränsad tillgång.
    Det är ju tom svårt att få "lärlingsplatser" för folk som i princip vill jobba gratis.

    Har du inte extrema kunskaper inom ett område, vilket man kan ha som mycket yngre än 18 så kommer man ha mycket svårt att få jobb. Jag har själv jobbat med elever som är särbegåvade som har varit en tillgång för just teknikjobb, där man bland annat kunnat jobba med matematiska beräkningar.
    Ett alternativ är om man känner någon, släkting eller annan insidesväg in på ett företag.
     
    Dannemir gillar detta.
  3. Dannemir

    Dannemir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2018
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    25
    AA jobb finns det ju gott om för dem under 18, men det är svårt och få inom tekniken. Men aa antar att du har rätt. Tack