[Jobbar på Telia] Ställ frågor

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av aswe, 27 maj 2014.

  1. aswe

    aswe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet att det finns liknande trådar, men ej hittat någon exakt likadan, så om ni tycker denna tråd är helt fel ute får ni gärna ta bort den.

    Som beskrivningen säger så jobbar jag på Telia, så har ni några frågor, allt mellan himmel och jord, så svarar jag gärna om jag kan.
     
  2. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Då tar jag en fråga om fakturering om det går för sig. :)

    Gick från Telia ADSL till Telia fiber. Det skulle gå över från den ena formen till den andra utan att man skulle behöva säga upp något, fiberanslutningen går via bostadsrättsföreningen och betalas via hyran.

    Jag fick fortfarande e-fakturor för mitt gamla ADSL, och betalade av gammal vana. När jag upptäckte det började sex månader av att slå huvudet i väggen mot supporten.

    Ringde 8-9 samtal, med ett par veckors mellanrum. Fick varje gång höra att "vi ringer upp imorgon/nästa vecka". Det hände en gång att någon ringde upp, och det var bara för att tala om att de inte lyckats lösa det. Varje gång jag började om fick jag förklara ärendet från början, och det enda telefonisten kunde se på datorn var att jag ringt om det förut och det låg något slags ärende upplagt, men som personen i fråga naturligtvis inte kunde se någon information om.

    Det jag helst vill veta är varför de säger på supporten att de ska ringa upp, när det uppenbarligen inte är så vanligt att det händer? Påpekade naturligtvis det varje gång som jag började om och förklarade för en ny person. Lämnade min mailadress för att de skulle kunna höra av sig om de kommit någon vart, men där fick jag noll respons förutom ett testmail de skickade för att verifiera att de fått rätt adress.

    Totalt sett hade det förmodligen var enklare att bara skita i pengarna, eftersom jag fick spendera så många timmar i telefonkö, under arbetstid naturligtvis eftersom det är faktureringsavdelningen jag försökte få tag i.
     
  3. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Är det inte bättre att ta den under den klistrade tråden "Telia/Halebop Ställ frågor" annars kan man bli rätt förvirrad av liknade trådar.

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
    Cupcakes och jnsson gillar detta.
  4. aswe

    aswe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kanske skulle varit tydligare med att jag jobbar i butik o inte har nå värre koll på faktura o sånt. Men det låter som att säljaren som gjorde bytet från ADSL till fiber åt dig klantade till det genom att inte se till att ditt ADSL abn avslutades korrekt. Vad gäller supportens rutiner har jag inte nå värre bra koll på men det varierar väldigt mycket vad man får för hjälp beroende på vem man råkar prata med.
     
  5. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 956
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max