Problem: Jobbigt tut som kommer slumpmässigt

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Heleg, 6 sept 2018.

  1. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Jag kör nu på en Samsung Galaxy J3 (2016) och har råkat ut för en mysko grej, någon gång då och då några gånger per vecka (kan vara vilken tid som helst på dagen) så säger mobilen TUUUUT (ett irriterande ljud och ganska högt) och jag har försökt att ta reda på varför det händer.

    Idag råkade jag titta på telefonen när det hände (och jag sitter och lyssnar på Spotify på en Bluetooth-högtalare) så blinkade det till ett ganska stort meddelande i mindre än en sekund (samtidigt som ljudet) och försvann, ljudet kom på den externa högtalaren som enbart är inställd på att spela upp medieljud, alla andra ljudkontroller har volymreglaget inställt på noll.

    Det syns ingenting i statusraden (det är inte omöjligt att det kan ha blinkat till där samtidigt som meddelandet visades på skärmen) och listan med senaste appar innehåller inget nytt och jag har haft problemet i månader...

    Är det någon som har någon idé varför min telefon beter sig så här?
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Jag upptäckte att även aviseringsljud går ut i bluetooth-högtalaren (jag bara undrar varför... tycker att det är jäkligt irriterande)
     
  3. Hakkuh01

    Hakkuh01 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Har du ett plånboks fodral? Du bör stänga av NFC. Dra ner rullgardins menyn och leta upp NFC.
     
    jnsson gillar detta.
  4. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Tack för tipset.

    Jag använder inte den telefonen längre och jag har inget fodral till den men NFC var igång men tutet hände även när luren låg stilla på ett bord eller i byxfickan när jag satt stilla så det låter orimligt att NFC skulle kunna påverka.