Intressant att läsa tråden. Band mig i november (gick från Tibber) till 67 öre men nu går bindningen snart ut. Nybyggt hus på 175 m2, frånluftsvärmepump, elbil. Förbukning exkl laddning av bil drygt 10.000 kWh/år. Känns försent att binda samtidigt som jag tror att det nu i vinter egentligen skulle löna sig. Har kollat på möjligheten att binda 3 eller 6 månader men då är det runt 450 öre. Ca 65% av kostnaden är uppvärmning så att inte koka en mugg te på morgonen eller släcka supersnåla ledspottar orkar jag inte bry mig om, däremot att ladda bilen under "rätt" timmar och försöka få familjen att inte ångbasta samtidigt som dom duschar är planen, i övrigt ser jag inte hur jag ska kunna påverka elförbukningen nämnvärt.
Staten drar in sköna pengar just nu så jag har svårt att se att vi inte kommer kompenseras givet att inflationen skenar, bolånen blir dyrare osv. Men om det vid ett scenario med kompensation är bättre eller sämre att ha bundit sig lyckas jag inte riktigt komma fram till eftersom vi inte alls vet hur den eventuella kompensationen kommer se ut
Last edited: Aug 23, 2022
Kristy and katho like this.